Bekijk volle/desktop versie : Einde In Zicht



Pagina's : [1] 2

24-10-2010, 11:05
Het is een beetje teveel gevraagd. maar ik ben nieuw hier, wil graag mijn verhaal kwijt en als het ook nog kan adviezen van jullie

In het kort mijn verhaal;
Ik ben ruim 4 getrouwd en wij hebben 1 dochter, ik hield zoveel van hem, ik heb hem bijgestaan in zijn zeer moeilijke tijd en heb bijna alles alles voor hem gedaan. Maar, ik kan niet meer met hem leven, hij is heel agressief, wordt heel snel boos om de kleinste dingen, schreeuwen ziet hij als communiceren en het is nooit zijn fout, beter gezegd alles is mijn fout. Hij heeft me zo vaak vernederd voor anderen, hij heeft mij vaak hardhandig geduwd, heeft me een paar keer bijna willen slaan, heeft me bespuugd, heeft mij het huis uitgeschopt en wat ik het ergste vind, hij heeft zovaak hele pijnlijke dingen tegen mij gezegd. Als dat 1 of 2 keer is gezegd dan kan ik nog denken "ach hij bedoelt het vast niet zo" maar als het tevaak terugkomt dan ga ik er ook in geloven dat hij het gewoon meent. Ook heeft hij heel vaak (bijna bij elke ruzie) dat ie wilt scheiden, dan ging ik weer (domme gans) hem overhalen dat we het wel kunnen.

Maar nu, ben ik degene die het niet meer kan. We zijn naar psycholoog geweest en toen beloofde hij dat er aan zal werken. Ik vind het zielig voor hem, want ik denk dat hij dit ook niet wilt, maar ik kan het ook niet meer.
Ik heb hem geprobeert te helpen maar het komt steeds terug. Ik denk niet dat hij zal veranderen en eerlijk gezegd heeft hij me veel te veel pijn gedaan dat ik niet weet of ik het ooit nog kan vergeten.

Wat moet ik doen, ik zit wel met een dochter die heel erg gehecht is aan haar vader, aan de andere kant vind ik het niet goed om een kind op te voeden met zo'n spanning in huis. Hij schreeuwt gewoon in haar bijzijn, dat kan toch nooit goed zijn?

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen, bij mijn familie kan ik niet terecht.

24-10-2010, 11:10


wat voor advies wil je meid? en waar ben je verdrietig om? je hebt geen goed huwelijk gehad en je geeft zelf aan dat hij niet zal veranderen, als je zo wilt blijven leven, moet je vooral bij m blijven, maar ik denk dat je jezelf dan alleen maar tekort doet, want dit hoort niet in een huwelijk..

24-10-2010, 11:12
Heeft de psycholoog niet geholpen? En waarom zijn jullie er naar toe gegaan voor hetzelfde probleem?

24-10-2010, 11:16
Ik denk soms dat ik er verkeerd aan doe om te scheiden omdat dat niet hoort.
Ook zit ik met een kind van 1 jaar. Ik vraag me af wat anderen zullen doen in deze situatie en of het eigenlijk wel mag dat hij als man zijn vrouw zo behandelt.
Zijn er uberhaubt dames die dit mee hebben gemaakt of zijn ze allemaal zo slim geweest om hun spullen gelijk te pakken

Ik vind het heel jammer, hij kan heel lief zijn en ik hield zoveel van hem, maar ik weet ook dat ik dit niet meer kan verdragen. Hij heeft me zo een minderwaardigheids gevoel gegeven door alles wat hij ooit tegen mij heeft gezegd.

24-10-2010, 11:18


We gingen naar de psyoloog voor dezelfde reden maar heeft niet geholpen, op een gegeven moment moest zij ook stoppen met haar praktijk en heeft zij ons doorverwezen naar een collega van haar.

24-10-2010, 11:29
smahli, maar je gaat toch niet naar een psycholoog? je verwacht toch niet van een kaafir dat hij de oplossingen vindt van jullie problemen? ik adviseer je om naar iemand te stappen naar een imaam bijvoorbeeld, en niet die standaard marokkaanse imaams maar echt iemand met ervaring en veel kennis hieromtrent. wellicht kan hij aantonen dat een vrouw vele rechten heeft binnen het huwelijk, waardoor je man inziet dat hij daarin tekort schiet etc. ik zou echt een beetje rondvraag gaan doen naar iemand die tussen jullie kan bemiddelen want inchalah is er zeker een oplossing hiervoor.

hij is onwetend over de rechten die zijn vrouw heeft binnen het huwelijk. probeer het niet zomaar op te geven. de mens kan veranderen. geef het nog een kans door iemand tussen jullie te laten bemiddelen. je kan me anders wel een pm sturen, ik ken misschien iemand die wat voor jullie zou kunnen betekenen inchalah.

moge allah je helpen

24-10-2010, 11:36
Ik begrijp niet wat je nog meer wilt weten. Je geeft namelijk zelf al antwoord op je vragen. Kijk, je kunt iemand niet veranderen, knoop dat maar goed in je oren. Je kunt dan wel naar de psycholoog gaan, praten en allerlei anderen dingen verzinnen om je huwelijk te redden, maar als je man niet wilt veranderen, dan heeft het allemaal geen zin.

Ik denk dat je je moet afvragen of je op deze manier verder wilt. Niet alleen jij lijdt hier onder, maar ook je dochtertje. Je probeert bijna alles goed te praten. 'Ja maar hij kan ook heel lief zijn.. mijn dochter is aan hem gehecht, blabla' Als deze situatie jou en je dochter gelukkig maakt dan moet je vooral blijven. Je moet jezelf op nummer 1 zetten, want niemand anders zal dat voor jou doen. Weet je, scheiden is soms juist een verlossing. Denk er goed over na, praat er met je man over.. En insha'Allah maak je de juiste keuze. Veel sterkte en wijsheid toegewenst.

24-10-2010, 11:50
de vraag is: Is hij bereid te veranderen en ziet hij dit allemaal wel in?

Als dit niet het geval is dan is er geen hoop voor hem tenzij jij zo graag verder met hem wilt en dit maar moet slikken.

Psycholoog is iig geen optie want een ongelovige kan jou nooit het beste advies geven.

24-10-2010, 11:53
@Art; Je hebt gelijk, ik zit bijna alles goed te praten en weet ook niet waarom ik het doe, want ik ben NIET gelukkig. Ik ben in de war.

@At-Work; Ik weet niet of hij inziet hoeveel pijn mij heeft gedaan, want ik kan nooit met hem praten. Zodra ik probeer te praten wordt hij weer boos.

24-10-2010, 11:59

Citaat door cry-baby:
@Art; Je hebt gelijk, ik zit bijna alles goed te praten en weet ook niet waarom ik het doe, want ik ben NIET gelukkig. Ik ben in de war.

@At-Work; Ik weet niet of hij inziet hoeveel pijn mij heeft gedaan, want ik kan nooit met hem praten. Zodra ik probeer te praten wordt hij weer boos.


Is hij altijd zo geweest? Misschien is het goed als je dit keer echt goed met hem gaat praten en maak hem duidelijk dat je verandering wilt zien.

24-10-2010, 12:00
Toen we trouwden was het begonnen
Dus ja, ik weet het, ik heb te lang gepikt

24-10-2010, 12:01

Citaat door cry-baby:
@Art; Je hebt gelijk, ik zit bijna alles goed te praten en weet ook niet waarom ik het doe, want ik ben NIET gelukkig. Ik ben in de war.

@At-Work; Ik weet niet of hij inziet hoeveel pijn mij heeft gedaan, want ik kan nooit met hem praten. Zodra ik probeer te praten wordt hij weer boos.


En wat was zijn reactie dan nadat jullie bij die psycholoog waren geweest? Want ik vind het al knap dat een Marokkaanse man dit uberhaupt heeft gedaan.

Ik zou een Imaam bellen als laatste bemiddeling helpt het dan niet dan heb je iig je best gedaan.

Abdel Jalil in Utrecht (moskee Overvecht) is een bemiddelaar en heeft ook de bevoegdheid hiervoor. Zeker doen!

24-10-2010, 12:05


Hij is geen Marokkaan. maar inderdaad mannen in onze cultuur zie je ook niet naar psycholoog stappen om over hun huwelijkproblemen te praten.

24-10-2010, 12:06
bij de psycholoog zei hij dat hij zal veranderen omdat hij me niet kwijt wilt
maar daarna is het toch al een paar keer gebeurt.

24-10-2010, 12:08
Oh dacht al want een marokkaan die stapt amper naar een Imaam laat staan een Marokkaan.

- Bid hij?

- Kan hij jullie onderhouden?

- Komt hij zijn plichten tov het gezin ook na?

En wat is de aanleiding van deze ruzie's? Is hij enig kind thuis? Heeft hij gescheiden ouders? Is hij ooit mishandeld?

And at least mag ik vragen wat zijn natio is?

Pagina's : [1] 2