Bekijk volle/desktop versie : McDonald's friet heeft vleessmaak



23-10-2010, 20:24
McDonald's friet heeft vleessmaak

OAK BROOK - Hamburgerketen McDonald's heeft gisterend schoorvoetend concurrenten een kijkje in zijn keuken moeten gunnen.

Na felle protesten van Hindu's in India gaf het concern toe dat het een rundvleessmaakstof toevoegt aan zijn Franse frietjes in de Verenigde Staten. Het stelde zich daarmee bloot aan schadevergoedingsprocedures van onwetende (vegetarische) klanten.

De zaak is eerder deze maand aan het rollen gekomen nadat een Indiër McDonald's betichtte van het heimelijk toevoegen van een rundvleesextract. Dit nieuws ontlokte hevige protesten in India, waar Hindu's de koe als heilig beschouwen. In de buitenwijken van Bombay sloopten betogers zelfs uit woede een hamburgerzaak. Lokale autoriteiten beloofden daarop een onderzoek te verrichten naar de frietjes.

De website van McDonald's liet alleen los dat de frietjes in de Verenigde Staten de gewraakte smaakstof bevatten. In andere landen zouden ze puur vegetarisch zijn. Het concern bood tevens excuses aan voor de verwarring. (RTR)

© 1996-2001 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.

23-10-2010, 20:40


Er komt elke keer weer wat nieuws boven water van McDonald's...was er eerder al niet iets met friet en varkensvet ofzo?

23-10-2010, 20:54
Dit is eigenlijke al oud nieuws van een paar jaar geleden, maar ja je hebt gelijk. Dat met dat dierlijke frituurvet stamt nog van daar voor af. Zo ziet men dat mensen die Allaah niet vrezen gewoon niet te vertrouwen zijn met dit soort zaken. Aangezien ik het zelf ook nog niets wist dacht ik: ik laat 't de rest ook even weten, mochten ze ook onbekend zijn met dit fenomeen.

25-10-2010, 10:35
Als Moslim is het sowieso onverantwoord om je te begeven in een fastfoodverdeler.. Je weet nooit wat je voorgeschoteld krijgt.