Bekijk volle/desktop versie : Books you must read!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35

23-10-2010, 16:52


Assalamu3alaykum!

Dames en heren..
Plaats hier titels van boeken die jij iedereen zou aanraden!
Alles is welkom.

Jallah, inschallah word het een leuke topic.

Xx Mon.


Wassalamu3alaykum


23-10-2010, 16:57


Ik begin wel!

Boek 1 : Schaduwhart.
Geschreven door Cecilia Samartin


Stukje uit het boek:

‘Het is het hart binnen in je dat geen pijn kan worden gedaan; niet door verbroken beloftes, niet door het verdriet van een te groot verlangen. Het blijft gewoon kloppen, wat er ook gebeurt, omdat je schaduwhart vele levens heeft. Maar je echte hart heeft maar één kostbaar leven en dat moet je altijd voor jezelf houden.’





Cuba 1955: Nora en Alicia zijn nichtjes en hartsvriendinnen. Ze spelen samen op het strand, gaan zwemmen met hun grootvader en dromen van een toekomst als nachtclubdanseres met veren in het haar. Elke zondag komen de twee families samen bij hun grootouders, Abuelo en Abuela.

Terwijl hun ouders over politiek praten onder de kringelende rook van sigaren en bij het genot van een kopje koffie, zitten de meisjes samen onder de veranda. Dan breekt de revolutie uit en komt er een einde aan hun onbezorgde leven. De ouders van Nora besluiten Cuba te verlaten en vertrekken naar de Verenigde Staten.

Nora mist haar nichtje verschrikkelijk. Ze kunnen nu alleen nog met elkaar schrijven. En hoewel Nora haar best doet zich aan te passen aan te passen aan het leven in Amerika zal haar hart altijd in Cuba liggen...

Geweldig boek, ze heeft een hele mooie en interessante schrijfstijl.

23-10-2010, 16:58
monddood

duizenden schitterende zonnen ( khaled houseini)

ontsnapt uit de hel

in naam van mijn dochter

op klaar lichte dag

echte mannen eten geen kaas

de uitverkorne

importbruid

de garnalenpelster

dochter van agadir

de harem

in kooi gevangen

mijn tienerhuwelijk

sultana ( alle delen 1-4)

verboden liefde

eerwraak



heb heel veel boeken thuis, voor leden die een boek zoeken..........ik hoef er geen geld voor. Ik heb nog meer boeken, allemaal biografien, dus waar gebeurd.

23-10-2010, 17:02
Boek 2 is een reisverslag.

Titel:Een goede man slaat soms zijn vrouw
Auteur: Joris Luyendijk
De Amsterdamse student Joris Luyendijk schreef zich in aan de universiteit van Cairo en leefde een jaar lang tussen Egyptische leeftijdgenoten. In dit boek heten ze Muhammed de Feminist, Ali de Piekeraar, Fundamentalist Imad, Liberaal Hazem. Hij sprak met ze over liefde, islam, het westen, seks, democratie, homo's, joden, fundamentalisme, emancipatie en de zin van het bestaan. En noteerde hoe zij en andere 'doordeweekse' Egyptenaren leven, plezier maken, treuren, haten en verliefd worden.


Geweldig boek!
Hij schrijft vol humor en is een hele intelligente man die islam echt op de juiste manier naar voren brengt

23-10-2010, 17:11



Citaat door Monaya:
Hoebedoel je hoeft er geen geld voor?
Ik wil je best betalen voor een aantal boeken?
Hoef je ze niet meer of?



Omdat veel boeken niet splinternieuw zijn, ik kocht ze meestal op schiphol als ik op vakantie ging en je kent het wel als je op het strand zit dan komen er zandkorrels erin en zeewater en zou raar zijn als ik voor zulke boeken geld moet vragen.
Ik kan geen boeken lezen die ik al eerder gelezen heb, daarom wil ik van ze af. Een paar heb ik weggegeven en de rest wilde ik weggooien. Nu hebben er al 2 leden gemeld die paar boeken willen, die zal ik dan maandag opsturen. Vraag enkel verzendkosten, dat mogen ze zelf betalen dat kunnen ze bij de ptt post aangeven wanneer ze de boeken in ontvangst nemen.

23-10-2010, 17:13
Titel: Ik ben niet slecht.
Auteur: Richard Pelzers



Super schokkende boek!
Wel erg intressant, je kan het bijna niet weg leggen!



Een van Richard Pelzers eerste jeugdherinneringen is dat hij toekijkt hoe zijn moeder zijn oudere broertje Dave gruwelijk mishandelt. Tot Dave op dertienjarige leeftijd door de politie uit huis wordt gehaald. Dan gebeurt waar Richard altijd zo bang voor is geweest. Hij wordt zijn moeders nieuwe slachtoffer. Vanaf zijn negende wordt Richard jarenlang stelselmatig zwaar mishandeld en vernederd. Niemand grijpt in. Toch overleeft hij. Dit is zijn ontroerende en ingrijpende levensverhaal.



Recensie(s)
Nadat zijn oudere broer Dave Pelzer diverse boeken over zijn leven als mishandeld kind schreef, beschrijft de auteur hoe zijn leven van zijn vijfde tot zijn zestiende jaar wordt beheerst door zijn alcoholverslaafde en sadistische moeder. Ze mishandelt hem lichamelijk, emotioneel en spiritueel. Maar ook Richard mishandelt Dave omdat moeder erop staat dat hij haar 'little Nazi' is. Richard wordt regelmatig verscheurd door wat hij Dave heeft aangedaan. Nadat Dave uit huis is geplaatst door de autoriteiten, neemt Richard tegen wil en dank diens plaats in als onverklaarbaar doelwit. Zijn relaas is een aanklacht tegen het feit dat buren, onderwijzers, zelfs autoriteiten wisten wat er in huis gebeurde en niets doen om het misbruik te stoppen. Vader is de grote afwezige, ook bang voor zijn vrouw, maar die wel zijn vijf zonen bij haar achterlaat als hij elders gaat wonen. Het boek leest als een roman, bevat enkele herhalingen (maar die zullen ongetwijfeld realistisch zijn) en is geschreven vanuit het perspectief van de jonge Richard, dus zonder commentaar of verklaringen achteraf. In gesprekken met zijn latere vrouw heeft Richard zijn herinneringen naar boven gehaald en nu genoteerd. Met een aandoenlijke omslagfoto van een eenzaam jongetje; normale druk

23-10-2010, 17:20

Citaat door Monaya:
Ik snap het!
Welke titels heb je nog lief?
Ik zou ze heel graag willen.



garnalenpelster en de uitverkorne heb ik nu nog over

23-10-2010, 17:24

Citaat door sexy_sherine:
garnalenpelster en de uitverkorne heb ik nu nog over


Ja die 2 wil ik wel hebben.
Is de uitverkorene van Fayza Oum’Hamed ?

23-10-2010, 17:28

Citaat door Monaya:
Ja die 2 wil ik wel hebben.
Is de uitverkorene van Fayza Oum’Hamed ?




is goed, stuur mij maar een pm met je woonplaats. Als dat hetzelfde is als de mijne hoef ik het niet op te sturen, kunnen we ook bijv. op het station afspreken.

Ja van Fayza
garnalenpelster is ook een prachtig boek. Gaat over een Turkse vrouw die garnalen pelde begin jare 70 en die mishandeld werd door haar man en later door haar zoon, later werd ze in Turkije achtergelaten en tegen haar dochter gezegd dat haar moeder overleden was. Haar dochter ( schrijfster van het boek) verteld dat ze pas na 32 jaar achterkwam dat haar moeder nog leefde, 2 weken na hun ontmoeting is de moeder overleden. Zeer aangrijpend verhaal

23-10-2010, 17:33
Oh wat een leuke topic!

Maar de boeken die jullie noemen heb ik echt al heel lang geleden gelezen. Ik heb een aparte smaak voor boeken.

De schaduw van de wind:

Als een boekverkoper zijn tienjarige zoon meeneemt naar het paleisachtige, geheimzinnige Kerkhof der Vergeten Boeken, raakt Daniel betoverd door De schaduw van de wind. Hij neemt zich voor achter de identiteit van de schrijver Julian Carax te komen. Sterker nog: hij lijkt het leven van deze mysterieuze man te gaan leven. Tegen de achtergrond van het Barcelona van de Burgeroorlog en Franco ontrolt zich een fascinerend verhaal, of feitelijk vele verhalen over figuren die zich in de nabijheid van Carax ophielden en mensen rondom Daniel. De structuur van het verhaal is als een Russische pop, die eindeloos veel kleinere poppen in zich heeft verstopt. Carlos Ruiz Zafon (1964) heeft een fantasierijke, knappe roman geschreven vol avontuur, spanning, en liefde, die je in een adem uitleest. Zijn taalgebruik is prachtig, zijn belezenheid groot en de vertaling is vloeiend. Velen zullen van deze onderhoudende, intelligente roman genieten. Ruime bladspiegel en normale druk.

Deze boek was gewoon prachtig!

Grijze Jagers (10 delen):

Will heeft er zijn hele leven van gedroomd om ridder te worden, net als zijn vader. Hij is dan ook hevig teleurgesteld als hij wordt afgewezen voor de ridderschool van kasteel Redmont. In plaats daarvan wordt hij toegewezen aan Halt, de mysterieuze jager wiens grootste talent het is zich onopvallend door het rijk te verplaatsen. Duik samen met Will en Halt in onverwachte avonturen, geheime missies en dappere aanvallen! Zo zijn er 10 delen ervan.

Deze vind ik ook erg mooi!

En wie ken the lord of the rings niet? Die boeken vind ik ook erg leuk. Ik vind zulke boeken echt geweldig.

23-10-2010, 17:34

Citaat door sexy_sherine:
is goed, stuur mij maar een pm met je woonplaats. Als dat hetzelfde is als de mijne hoef ik het niet op te sturen, kunnen we ook bijv. op het station afspreken.

Ja van Fayza
garnalenpelster is ook een prachtig boek. Gaat over een Turkse vrouw die garnalen pelde begin jare 70 en die mishandeld werd door haar man en later door haar zoon, later werd ze in Turkije achtergelaten en tegen haar dochter gezegd dat haar moeder overleden was. Haar dochter ( schrijfster van het boek) verteld dat ze pas na 32 jaar achterkwam dat haar moeder nog leefde, 2 weken na hun ontmoeting is de moeder overleden. Zeer aangrijpend verhaal



Yes! ik heb je gepmd.

23-10-2010, 17:36

Citaat door Islammydeen:
Oh wat een leuke topic!

Maar de boeken die jullie noemen heb ik echt al heel lang geleden gelezen. Ik heb een aparte smaak voor boeken.

De schaduw van de wind:

Als een boekverkoper zijn tienjarige zoon meeneemt naar het paleisachtige, geheimzinnige Kerkhof der Vergeten Boeken, raakt Daniel betoverd door De schaduw van de wind. Hij neemt zich voor achter de identiteit van de schrijver Julian Carax te komen. Sterker nog: hij lijkt het leven van deze mysterieuze man te gaan leven. Tegen de achtergrond van het Barcelona van de Burgeroorlog en Franco ontrolt zich een fascinerend verhaal, of feitelijk vele verhalen over figuren die zich in de nabijheid van Carax ophielden en mensen rondom Daniel. De structuur van het verhaal is als een Russische pop, die eindeloos veel kleinere poppen in zich heeft verstopt. Carlos Ruiz Zafon (1964) heeft een fantasierijke, knappe roman geschreven vol avontuur, spanning, en liefde, die je in een adem uitleest. Zijn taalgebruik is prachtig, zijn belezenheid groot en de vertaling is vloeiend. Velen zullen van deze onderhoudende, intelligente roman genieten. Ruime bladspiegel en normale druk.

Deze boek was gewoon prachtig!

Grijze Jagers (10 delen):

Will heeft er zijn hele leven van gedroomd om ridder te worden, net als zijn vader. Hij is dan ook hevig teleurgesteld als hij wordt afgewezen voor de ridderschool van kasteel Redmont. In plaats daarvan wordt hij toegewezen aan Halt, de mysterieuze jager wiens grootste talent het is zich onopvallend door het rijk te verplaatsen. Duik samen met Will en Halt in onverwachte avonturen, geheime missies en dappere aanvallen! Zo zijn er 10 delen ervan.

Deze vind ik ook erg mooi!

En wie ken the lord of the rings niet? Die boeken vind ik ook erg leuk. Ik vind zulke boeken echt geweldig.



Leuk dat je ook plaast.
Schaduw van de wint vond ik ook een mooi boek.
Alleen je moet wel even door lezen.

23-10-2010, 17:42



Citaat door Monaya:
Leuk dat je ook plaast.
Schaduw van de wint vond ik ook een mooi boek.
Alleen je moet wel even door lezen.


Ja, je moest je gedachten erbij houden. Anders begreep je niet van het verhaal.

Zo zijn er meer boeken, alleen ik kom er niet op.

23-10-2010, 17:49
filosofische boek

Auteur: Paulo Coelho
Titel: De Alchemist

In het verhaal volgen we de Spaanse herdersjongen Santiago die altijd droomt over verre reizen waarbij hij vele mensen ontmoet. Een zigeunerin zegt dat de droom die hij steeds heeft voorspellend is en dat hij op zoek moet gaan naar een schat die verborgen zou liggen onder de Grote piramides van Egypte. Santiago gaat op weg en op deze spirituele reis leert hij dat hij heel wat zal moeten achterlaten en zijn oude levensstijl zal moeten aanpassen. Onderweg verkoopt hij zijn schapen, maar hij wordt beroofd van zijn geld. Wanneer hij een handelaar in kristal leert kennen, keren zijn kansen. Door zijn vindingrijkheid en ideeën maken ze samen grote winsten. Uiteindelijk wil Santiago terug naar huis vertrekken maar beslist dan toch om zijn schat te gaan zoeken in Egypte. Onderweg ontmoet hij een Engelsman die kennis over alchemie zoekt, en een 200 jaar oude alchemist. Na enkele maanden komen ze aan een oase waar hij verliefd wordt op het meisje Fatima. De jongen denkt zijn schat te hebben gevonden. Er woedt echter een oorlog in de omgeving van de oase. Een gemaskerde vreemdeling te paard stelt zich voor als 'de alchemist' en begint de jongen over deze oude kunst te ondervragen. De volgende dag zegt de alchemist dat hij met hem moet meegaan en vertelt hem ook wat er zal gebeuren als hij bij Fatima blijft. Na allerlei avonturen scheiden hun wegen. De alchemist maakt goud van een stuk lood en deelt dat met Santiago, die vervolgens op weg gaat naar de piramides. Uiteindelijk zal hij er in slagen om de schat te vinden, op een plaats die hij niet had verwacht en dat brengt het boek tot een verrassend slot.





Ik had veel gehoord over Paulo coelho, maar ben best koppig.
Als een boek veel media aandacht krijgt heb ik vaak totaal geen zin om het te lezen. Maar heb hem toch genomen en nu raad ik hem iedereen aan!!

Citaat uit het boek : " Als je iets wilt, spant heel de universum samen om er voor te zorgen dat je je droom verwezenlijkt''

23-10-2010, 22:33
Het meisje uit Agadir echt een waargebeurd.

verder vind ik Danielle Steels mooi boeken hebben.

Nooit meer mijn kinderen terug zien (prachtig verhaal)

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35