Bekijk volle/desktop versie : Dames die getrouwd zijn; (die niet werken, maar studeren)



Pagina's : [1] 2

23-10-2010, 13:51
Hoe gaat het bij jullie thuis qua geldzaken etc;
- Is het zo dat je man je dan bijv maandelijks geld geeft? of betaal je mee (met je studiefinanciering) aan huur etc? en hoe gaat het qua eten maken/schoonmaken etc?


23-10-2010, 14:00


Bedankt lieverd

23-10-2010, 14:06
Ik had ook een periode dat ik niet werkte en dat ik alleen studeerde. Mijn man betaalde bijna alles en ik betaalde alleen mijn zorgverzekering en telefoonabbonement.
Wat betreft het huishouden, hoefde ik in het begin niet veel te doen, want we woonden maar met zn tweeen, toen ik een kind kreeg namen wij een werkster die 3x per week langskomt, de rest van de dagen houd ik het allemaal bij.
Nu werk ik parttime en studeer ik nog steeds loop stage en heb 2 kids, af en toe kan het wel een chaos zijn.

23-10-2010, 14:14

Citaat door skoendahafiek:
Ik had ook een periode dat ik niet werkte en dat ik alleen studeerde. Mijn man betaalde bijna alles en ik betaalde alleen mijn zorgverzekering en telefoonabbonement.
Wat betreft het huishouden, hoefde ik in het begin niet veel te doen, want we woonden maar met zn tweeen, toen ik een kind kreeg namen wij een werkster die 3x per week langskomt, de rest van de dagen houd ik het allemaal bij.
Nu werk ik parttime en studeer ik nog steeds loop stage en heb 2 kids, af en toe kan het wel een chaos zijn.



Ik probeer niet als een bitch over te komen; maar nu ik het zo hoor;
Als je de tijd terug zou draaien; zou je het anders hebben gedaan (qua kindere etc)

Want wij hebben er bewust voor gekozen; om pas over 3/4 jaar aan kinderen te beginnen inshallah; nadat ik klaar ben met studie en tijdje heb gewerkt

23-10-2010, 14:19


hij betaalt alles... en met mn stufi doe ik leuke dingen, shoppen enzo.

23-10-2010, 14:20
Klinkt als een huwelijk tussen vader en dochter
Papa mag ik geld om eten te kopen in de kantine.

23-10-2010, 14:23

Citaat door mivrouw20:
hij betaalt alles... en met mn stufi doe ik leuke dingen, shoppen enzo.



Aha; en betaal je zelf wel bijv je telefoonkosten en zorgverzekering etc?

23-10-2010, 14:24

Citaat door La3rousa_:
Ik probeer niet als een bitch over te komen; maar nu ik het zo hoor;
Als je de tijd terug zou draaien; zou je het anders hebben gedaan (qua kindere etc)

Want wij hebben er bewust voor gekozen; om pas over 3/4 jaar aan kinderen te beginnen inshallah; nadat ik klaar ben met studie en tijdje heb gewerkt



Ik zou zeker niet anders hebben gedaan, ik wilde altijd al jong moeder worden en toen ik net 19 was kreeg ik een kind. Ik kan het goed combineren omdat mijn schoonouders doordeweeks op de kinderen passen en ik ben 2 dagen per week vrij van school en werken kan ik doen wanneer ik wil,want werk bij mijn vader.

23-10-2010, 14:34

Citaat door La3rousa_:
Hoe gaat het bij jullie thuis qua geldzaken etc;
- Is het zo dat je man je dan bijv maandelijks geld geeft? of betaal je mee (met je studiefinanciering) aan huur etc? en hoe gaat het qua eten maken/schoonmaken etc?




Ik betaal aan niets mee. Ik betaal wel al mijn zaken zelf. Dus boeken, collegegeld, kleding etc.

Qua eten betaalt hij dus allemaal. Schoonmaakkarweitjes hebben we een soort van verdeeld. Hij stofzuigt en dweilt vaak, doet de wc. Ik doe de was, strijken, afwassen. Eten kook ik altijd maar als ik niet kook vanwege tentamens, dan eet hij met vrienden buiten. Maar dat vindt hij niet erg, want hij vindt dat heel lekker.

23-10-2010, 14:35

Citaat door skoendahafiek:
Ik zou zeker niet anders hebben gedaan, ik wilde altijd al jong moeder worden en toen ik net 19 was kreeg ik een kind. Ik kan het goed combineren omdat mijn schoonouders doordeweeks op de kinderen passen en ik ben 2 dagen per week vrij van school en werken kan ik doen wanneer ik wil,want werk bij mijn vader.



Dat noem ik geen combineren, dat noem ik de zorg van je kinderen op familieleden afschuiven. Ja, zo kan iedereen wel werk en kinderen ''combineren'' denk je niet? Dat vind ik gewoon asociaal.

23-10-2010, 14:37

Citaat door Vlampje:
Dat noem ik geen combineren, dat noem ik de zorg van je kinderen op familieleden afschuiven. Ja, zo kan iedereen wel werk en kinderen ''combineren'' denk je niet? Dat vind ik gewoon asociaal.



23-10-2010, 14:45
OMG sorry hoor maar wat raar!
Zorg en tel betaal ik en hij betaalt dit en dat..

Bij ons is het gewoon 1 potje zal ik maar zeggen. Lijkt me ook raar om het niet zo te hebben

23-10-2010, 14:49


Ik werk niet, doe een deeltijd opleiding en ik ben bijna afgestudeerd. Hij betaalt nu alles maar, als ik ga werken dan doen we het lekker samen. Ben jong getrouwd dus moet eerst mijn diploma halen.

23-10-2010, 14:52

Citaat door Esmerkiz.:
OMG sorry hoor maar wat raar!
Zorg en tel betaal ik en hij betaalt dit en dat..

Bij ons is het gewoon 1 potje zal ik maar zeggen. Lijkt me ook raar om het niet zo te hebben



Wij hebben geen pot. Natuurlijk als ik geld nodig heb, dan kan ik het gewoon pakken. Maar waarom geld gaan pakken als ik nog geld op mijn eigen rekening heb staan? Ik doe alles vanuit mijn rekening. Verder ben ik student, dus ik betaal geen huur en andere vaste lasten.

Als ik boodschappen betaal of we zijn aan het winkelen en ik betaal zijn kleren omdat hij niet genoeg bij zich heeft, ga ik echt niet zeggen: he ik krijg nog 150 euro van je.

Maar om nou te zeggen dat we alles op een hoop gooien en dat alles daarvan wordt betaald, dat ook weer niet. Ik zou dan geen cent overhouden als studentzijnde.

23-10-2010, 14:54
Als je met z'n 2e woont is het toch een must betreft het huishouden? En vaak kun je naast je studie een bijbaantje nemen, voor bv in de avonduren ofzo. Ik ben zelf nog niet getrouwd, zit in mijn laatste jaar.. maar heb naast mijn studie een bijbaantje in een woonzorgcentrum en dat is makkelijk te doen. Dadelijk komt het huwelijk erbij kijken, maar ik denk wel dat het te doen is en anders opzoek naar een oplossing.

Pagina's : [1] 2