Bekijk volle/desktop versie : Gaan jouw kids ook naar moskee?

Pagina's : 1 [2] 3 4

29-10-2010, 09:47
mijn zoontje gaat sinds kort.. hij gaat woensdag en vrijdag middag ..hij vind het daar zoooooooo leuk ..het was zijn idee ..hij zeurde al een hele tijd van mama ik wil op koran les ..ik heb hem gelijk aangemeld ..en ik hoor van de leeraar dat hij echt met fara7 daar heen komt ..ik heb nu spijt dat ik hem niet veel eerder heb aangemeld..tbarkkeAllah hij pikt heel snel dingen op..inschaAllah zullen onze kinderen gemotiveerd blijven ..en wie weet zullen hun ons nog dingen kunnen leren ..

29-10-2010, 09:49

Citaat door lilchakir:
mijn zoontje gaat sinds kort.. hij gaat woensdag en vrijdag middag ..hij vind het daar zoooooooo leuk ..het was zijn idee ..hij zeurde al een hele tijd van mama ik wil op koran les ..ik heb hem gelijk aangemeld ..en ik hoor van de leeraar dat hij echt met fara7 daar heen komt ..ik heb nu spijt dat ik hem niet veel eerder heb aangemeld..tbarkkeAllah hij pikt heel snel dingen op..inschaAllah zullen onze kinderen gemotiveerd blijven ..en wie weet zullen hun ons nog dingen kunnen leren ..

Maschallah, Maschallah!
Hoe oud is je zoontje?
En denk je niet dat hij op een gegeven moment liever wil gaan spelen met vriendjes op bv de woensdagmiddag?

29-10-2010, 09:58

Citaat door Soumaya:

Maschallah, Maschallah!
Hoe oud is je zoontje?
En denk je niet dat hij op een gegeven moment liever wil gaan spelen met vriendjes op bv de woensdagmiddag?

barakka Allah oefiek mijn zoontje is nu 8jaar..en dat was de reden dat ik hem dus niet had aangemeld ...maar hij wou het zelf heel graag ..ja dan moet ik hem daar wel in steunen.. anders krijg ik nog dnoeb vandaar dat ik hem dus het weekend niet heb aangemeld.. want die keuze was er ook ..ik heb dan liever de weekende vrij zodat hij ook kan spelen en kan uitrusten en eventueel fam bezoeken ..maar waar mijn zoontje op zit zijn ze standaard vakantie's vrij ...

29-10-2010, 10:01
De mijne zit sinds een paar weken op dezelfde islamitsche weekendschool als waar ik op heb gezeten. Ik ben mijn vader dankbaar dat ie mij erop heeft gezet. Ik heb er veel geleerd en gun mijn dochtertje hetzelfde. Mijn dochtertje gaat zaterdag en zondag van 10 uur tot 14 uur. Ze heeft nu 2 weken les gevolgd en al 2 sourats geleerd.

29-10-2010, 10:03

Citaat door Soumaya:
Salaam,

Wat leuk om te lezen zeg dat de meeste mamma's hun kinderen dit graag ook willen meegeven.

Wat ik me wel afvraag; Wat vinden jullie van de taalbarriere van de meeste ''lesgevers''?
Uit mijn eigen ervaring kan ik zeggen dat de meeste het Nederlands niet beheersen en eigenlijk alleen arabisch kunnen spreken.. Als berberse was het heel moeilijk om te achterhalen wat er nu exact geleerd werd.

Hoe ervaren jullie dit en hebben jullie kids daar weleens wat over gezegd?

Groet
Soumaya

Mijn dochtertje zit op de tawheed school in Amsterdam. Ze heeft een jonge juffrouw die zowel nederlands als arabisch spreekt. Vind ik wel handig want mijn dochtertje spreekt niet zo goed arabisch helaas.

29-10-2010, 10:05
Mijn ouders hebben me vroeger op de moskee gezet, en raad eens. Ik zit er nog steeds op. Elk weekend, zaterdag en zondag. Nooit vrij. Maar het is wel heel leuk, je leert dingen. Ik kan nu zoveel zelfstandig. Ik wil insha'allah later ook kunnen lesgeven...

Ik zit nu zo'n 13 op de moskee, pfffff zo lang!

29-10-2010, 10:06

Citaat door Soumaya:

Maschallah, Maschallah!
Hoe oud is je zoontje?

Ik ging vroeger met tegenzin naar arabische les. Ik deed me ook vaak ziek voor. Maar nu ik ouder ben geworden, besef ik watvoor waarde t heeft dat ik die kans heb gekregen. Ik vertel me vader ook nog steeds dat ik t enorm waardeer. Ik ken mensen die nu pas arabisch willen leren, omdat hun ouders ze nooit op arabische les hebben gezet. Dat lijkt me heel erg.
Ik heb liever dat mijn dochtertje nu gaat zeuren en me later dankbaar zal zijn.

29-10-2010, 10:17

Citaat door lilchakir:
barakka Allah oefiek mijn zoontje is nu 8jaar..en dat was de reden dat ik hem dus niet had aangemeld ...maar hij wou het zelf heel graag ..ja dan moet ik hem daar wel in steunen.. anders krijg ik nog dnoeb vandaar dat ik hem dus het weekend niet heb aangemeld.. want die keuze was er ook ..ik heb dan liever de weekende vrij zodat hij ook kan spelen en kan uitrusten en eventueel fam bezoeken ..maar waar mijn zoontje op zit zijn ze standaard vakantie's vrij ...

8 jaar is ook een mooie leeftijd!
En wat goed dat jij je kind stimuleert in hetgeen hij leuk vindt!

Het gaat uiteindelijk ook om de balans tussen leren en spelen.
En je eigen houding. Je kan ook samen met je kind al spelenderwijs wat soera's leren.
Ik heb werkelijk bewondering voor ouders die hier intensief mee bezig zijn!

29-10-2010, 10:20

Citaat door bigmomma25:
Mijn dochtertje zit op de tawheed school in Amsterdam. Ze heeft een jonge juffrouw die zowel nederlands als arabisch spreekt. Vind ik wel handig want mijn dochtertje spreekt niet zo goed arabisch helaas.

Salaam,

Super van die jonge juf zeg... Ik weet zeker dat het echt een meerwaarde is.
Ik heb dit zelf vroeger moeten missen en zie het helaas nog steeds in mijn omgeving veel voorkomen dat kinderen wel naar koranles gaan maar niet echt weten wat ze daar nou leren.

Ik wist bv heel lang niet wat de soera's inhielden. Tijdens het gebed was het meer alles opdreunen.
Toen ik pas wat ouder werd heb ik de middelen gevonden om het zelf op te zoeken en mijn vader er naar te vragen.
Achterafgezien vond ik dat onwijs bizar.

Maar help jij je dochter met huiswerk maken? Of krijgt ze dat nog niet?

29-10-2010, 10:21

Citaat door bigmomma25:
Ik ging vroeger met tegenzin naar arabische les. Ik deed me ook vaak ziek voor. Maar nu ik ouder ben geworden, besef ik watvoor waarde t heeft dat ik die kans heb gekregen. Ik vertel me vader ook nog steeds dat ik t enorm waardeer. Ik ken mensen die nu pas arabisch willen leren, omdat hun ouders ze nooit op arabische les hebben gezet. Dat lijkt me heel erg.
Ik heb liever dat mijn dochtertje nu gaat zeuren en me later dankbaar zal zijn.

Herkenbaar!

Maar wat zouden we moeten doen als een kind echt, echt niet wilt gaan en volop tegensputtert?
Toch onder dwang laten gaan?

29-10-2010, 10:23

Citaat door Soumaya:
Salaam,

Super van die jonge juf zeg... Ik weet zeker dat het echt een meerwaarde is.
Ik heb dit zelf vroeger moeten missen en zie het helaas nog steeds in mijn omgeving veel voorkomen dat kinderen wel naar koranles gaan maar niet echt weten wat ze daar nou leren.

Ik wist bv heel lang niet wat de soera's inhielden. Tijdens het gebed was het meer alles opdreunen.
Toen ik pas wat ouder werd heb ik de middelen gevonden om het zelf op te zoeken en mijn vader er naar te vragen.
Achterafgezien vond ik dat onwijs bizar.

Maar help jij je dochter met huiswerk maken? Of krijgt ze dat nog niet?

Dat is trouwens de reden dat ik voor deze school koos. Ze krijgen er verschillende vakken, t is niet alleen koran leren. Ze krijgen ook geschiedenis, taal, fikh, tajweed enz....

Mijn dochtertje krijgt wel huiswerk mee, nog niet veel( ze is 5 jaar) en daar helpen mijn man en ik haar mee.

29-10-2010, 10:24

Citaat door Soumaya:

Herkenbaar!

Maar wat zouden we moeten doen als een kind echt, echt niet wilt gaan en volop tegensputtert?
Toch onder dwang laten gaan?

Eerlijk? Ja gewoon onder dwang. Ik moest ook altijd onder dwang gaan en dat heeft me alleen maar goed gedaan, elhamdoelilah. Nu vind ze t nog leuk dus heb er nog geen moeite mee.

29-10-2010, 10:30

Citaat door bigmomma25:
Dat is trouwens de reden dat ik voor deze school koos. Ze krijgen er verschillende vakken, t is niet alleen koran leren. Ze krijgen ook geschiedenis, taal, fikh, tajweed enz....

Mijn dochtertje krijgt wel huiswerk mee, nog niet veel( ze is 5 jaar) en daar helpen mijn man en ik haar mee.

Ow wat goed zeg!
Ik denk dat ik er maar eens een kijkje ga nemen..

Je maakt het ook leuker voor je kind om het samen te doen en haar vervolgens te belonen.
Zo blijft het ook leuk voor haar.

29-10-2010, 10:31

Citaat door bigmomma25:
De mijne zit sinds een paar weken op dezelfde islamitsche weekendschool als waar ik op heb gezeten. Ik ben mijn vader dankbaar dat ie mij erop heeft gezet. Ik heb er veel geleerd en gun mijn dochtertje hetzelfde. Mijn dochtertje gaat zaterdag en zondag van 10 uur tot 14 uur. Ze heeft nu 2 weken les gevolgd en al 2 sourats geleerd.
tbarkke Allah 3lie7a

Citaat door Soumaya:
8 jaar is ook een mooie leeftijd!
En wat goed dat jij je kind stimuleert in hetgeen hij leuk vindt!

Het gaat uiteindelijk ook om de balans tussen leren en spelen.
En je eigen houding. Je kan ook samen met je kind al spelenderwijs wat soera's leren.
Ik heb werkelijk bewondering voor ouders die hier intensief mee bezig zijn!

ik ben echt super blij dat hij graag gaat en dat hij gemotiveerd is ..
en ik geef hem ook de ruimte om kind te zijn ..vandaar dat hij in het weekend niet gaat..
een hele grote verschil met de tijd dat ik moest gaan ..
ik ging vroeger ook en vond het best zwaar je moest woensdag middag zaterdag en zondag en in de vakantie daar naar toe ..laat ik het maar niet hebben over die monster van een imaam ..wollah die was echt gestoord als een iemand iets deed wat hem niet zinde ..dan kreeg de hele klas er van langs met een butangas slang. net een tornado raaste hij ..en je benen en huid stond op springen van de pijn ..waar mijn zoontje op zit.. word ook gewoon uit leg gegeven in het nederlands ..en als iemand iets stouts doet moet hij of zij op de gang ..er komt absoluut geen geweld aan te pas ...mocht het wel zo zijn geweest ..zou ik mijn zoontje daar ook niet op zetten ..teveel traumas aan overgehouden..

29-10-2010, 10:32

Citaat door bigmomma25:
Eerlijk? Ja gewoon onder dwang. Ik moest ook altijd onder dwang gaan en dat heeft me alleen maar goed gedaan, elhamdoelilah. Nu vind ze t nog leuk dus heb er nog geen moeite mee.

Hahha, als het moet dus slepend/sleurend naar koranles!!!

Ik zou denk ik eerst proberen uit te zoeken waarom mijn kind het niet leuk vind om te gaan en daar proberen wat aan te doen.

Ik had er vroeger geen moeite mee om te gaan. Het was voor mij een groot speelparadijs daar.
Ik keek uit naar de pauzes etc..
En ook tijdens de lessen trouwens hoor. Ik vond het meer muziekles(hardop meedreunen waardoor het uiteindelijk als liedje begon te klinken).

Hoe was het bij jou?

Pagina's : 1 [2] 3 4