Bekijk volle/desktop versie : Kinderen op schoolreisje

23-10-2010, 11:54
Gaan jullie dan mee? Mijn kids willen dat ik mee ga, dus aanmelden als helpmoeder, maar ben bang dat ze dan zo aan mij blijven hangen want natuurlijk niet de bedoeling is.

23-10-2010, 11:56

Dan vraag je de juf of jou kinderen niet bij jou in het groepje komen, zodat je de 'leiding' hebt over andere kinderen.. maar niet over die van jou. Maar wil je dan nog wel gaan?

23-10-2010, 11:58
Hoe oud zijn ze?

23-10-2010, 12:13
toen mijn dochtertej voor het eerst op schoolreisje ging.wou ik graag mee,maar dat mocht niet.daar moest je klasenouder voor zijn.stond echt met tranen in me ogen toen ze voor het eerst op schoolreisje ging.nu ben ik klassenouder van me jongste dochtertje en vindt het echt leuk.

23-10-2010, 12:18

Ik ging ook huilen de eerste keer toen mijn dochtertje voor het eerst op schoolreisje ging. Nu kan ik erom lachen, maar toen. Ze was nog zo klein vond ik om dan al in zo een grote bus te zitten.
Nu is ze tbarkellah al een grote meid, haha. Gaat zo snel!

23-10-2010, 12:21

Citaat door HoneyBee:
Ik ging ook huilen de eerste keer toen mijn dochtertje voor het eerst op schoolreisje ging. Nu kan ik erom lachen, maar toen. Ze was nog zo klein vond ik om dan al in zo een grote bus te zitten.

mijn meisje was 4 jaar en ze gingen naar de efteling.ik was blij dat ze weer terug was.

23-10-2010, 12:21
Als je perse mee wilt dan sta je erop dat je meegaat, anders blijft je kind thuis. Zeg wel duidelijk dat je zelf je kaartje en eten betaalt en eventueel ook zelf komt als er geen plek is in de bus, dan kunnen ze je niet weigeren.

23-10-2010, 12:28

Citaat door moedertjelief2:
mijn meisje was 4 jaar en ze gingen naar de efteling.ik was blij dat ze weer terug was.

Mijn dochtertje ging toen naar Gorinchem, Piratenland. En het jaar daarop gingen ze naar de Efteling. Toen zat mijn zoontje ook in de kleuterklas volgens mij. Ik ben toen mee geweest als helpmoeder. Maar no way dat ik dat nog een keer doe. Haha, helemaal niks voor mij al die krijsende kinderen. Heb genoeg aan mijn eigen krijsende kids.

23-10-2010, 12:30

Citaat door HoneyBee:
Mijn dochtertje ging toen naar Gorinchem, Piratenland. En het jaar daarop gingen ze naar de Efteling. Toen zat mijn zoontje ook in de kleuterklas volgens mij. Ik ben toen mee geweest als helpmoeder. Maar no way dat ik dat nog een keer doe. Haha, helemaal niks voor mij al die krijsende kinderen. Heb genoeg aan mijn eigen krijsende kids.

ik ben benieuwd ben nog nooit mee geweest.dit wordt mijn eerste jaar als klassenouder.maar dan bij een peutergroep.

23-10-2010, 12:40
mijn dochtertje gaat nog lang niet naar school
maar echt no way dat ik haar als 4jarige naar de efteling laat gaan, stel je voor dat ze haar daar kwijt raken
maar ik en met dochtertje zijn letterlijk altijd samen, ik heb haar nog nooit bij iemand gelaten ook niet bij me moeder ofzo, en ik neem haar overal mee naar toe, misschien daarom mijn angst

ik zou meegaan of ze gaat niet

23-10-2010, 12:41

Citaat door HoneyBee:

hahaha, dat deed ik ook de eerste keer dat mijn zoontje op schoolreis ging.
Ik vond hem nog veelste klein om hem zo ver alleen te laten gaan. Hij is dan wel met de juf maar toch

29-10-2010, 09:36

Citaat door aischa89:
mijn dochtertje gaat nog lang niet naar school
maar echt no way dat ik haar als 4jarige naar de efteling laat gaan, stel je voor dat ze haar daar kwijt raken
maar ik en met dochtertje zijn letterlijk altijd samen, ik heb haar nog nooit bij iemand gelaten ook niet bij me moeder ofzo, en ik neem haar overal mee naar toe, misschien daarom mijn angst

ik zou meegaan of ze gaat niet

Salaam Alaikoum,

Ik las je reactie en dacht jeetje 4 jaar en altijd samen geweest?
Is het nooit eens voorgekomen dat je echt niet anders kon en in nood je kind bij een familielid achter moest laten? Of neemt je man het dan meestal over?

En hoe ga je dat doen als ze naar school moet? Zal vast heel moeilijk voor jullie zijn?
Tip: Probeer het wel alvast beetje bij beetje af te bouwen. Ze zal het straks op school zonder jou moeten stellen.
Dit kan heel erg moeilijk voor haar zijn, als ze niet gewend is dat ze jou niet om haar heen kan hebben.

Groetjes
Soumaya

29-10-2010, 22:41

Ik zou zeker gaan en me inzetten als moeder voor de school waar mijn kindjes op zitten. Dit is in mijn ogen zo belangrijk. Ik zie ook veel moeders om mij heen die in een activiteitencomissie zitten en zo leuke dingen bedenken voor de kinderen op school.

Je moet je indelen in een andere groep, zodat jouw kindjes niet bij jou in de groep komen. Je leert zo ook de andere kindjes kennen uit de klas