Bekijk volle/desktop versie : Vanaf welke leeftijd kussen voor een kleine?



22-10-2010, 21:26
Moeders,

Vanaf welke leeftijd hebben jullie een kussen aangeschaft voor jullie kleine.
Mijn dochter is 1,5 jaar en slaapt nog zonder kussen.

Wil er nu eentje aanschaffen wat zijn goede, veilige kussens voor n kleine.

Alle tips zijn welkom.

22-10-2010, 21:28


mijn kindje is 16maanden en hij heeft ook een kussen maar hij slaapt er vaker op met zn buikje tot zn hoofd hij vindt dat heerlijk.

ze kunnen als het goed is al zelf heel goed bewegen dus als hij op een bepaalde manier niet goed lucht krijgt kunnen ze net als ons al makkelijk hun hoofdje bewegen dus ja hoor je kan een kussentje voor je kindje kopen

22-10-2010, 21:39
Ja wil dat ook weten.

22-10-2010, 21:49
Bij mij 2,5. Maar kon eerder eigenlijk.

23-10-2010, 18:03


zoveel moeders maar weinig reacties

23-10-2010, 18:18
Mijn kind van 5 vind het niet fijn om met een kussen te slapen... ze heeft er niets mee....

23-10-2010, 18:20
mijn tweeling heeft al vanaf 4 /5 mnd een zachte kussen, echter 1 helft gebruikt deze en de andere die slaapt met met zijn benen opgetrokken en op de buik en kussen wordt niet gebruikt.

23-10-2010, 21:48
Ik heb er toevallig vandaag eentje gekocht voor mijn kleine van 2.5jaar
Weet niet vanaf welke leeftijd ze een kussen moeten hebben, dat vroeg ik me ook af. Heb er eentje bij Ikea gehaald, een buikslaper ofzoiets heette t

23-10-2010, 21:54

Citaat door elboubsi:
6 weken

Salaam mamma

Zet je vraag op opvoedmix.nl is een nieuwe site voor ouders met kinderen. Ik denk dat je daar meer reacties zult krijgen insAllah

Succes. Ik zou persoonlijk mijn kindje geen kussen aanleren. Een kussen is zeer slecht voor de rug. Een mens kan heel goed zonder kussen. Dit heb ik mij ooit laten vertellen door een expert in een beddenzaak.

Succes wasalaam!

26-10-2010, 14:58
thnx voor jullie reacties.

ik ga is bij de ikea kijken mijn kleine vind het fijner met n kussen heb ik gemerkt

26-10-2010, 15:01
De regel is eigenlijk 2 jaar. Maar dit hoeft niet hoor.
Bij de Ikea hebben ze een hele goede kussen, kost iets van 4 euro, is superplat en heel zacht. Die kun je nu al gebruiken voor je kindje.

26-10-2010, 15:11
Er is hier al een topic over geopend.. ik heb daar ook op gereageerd.. en er is een site gegeven met een kussen dat goed schijnt te zijn.

26-10-2010, 15:23



Citaat door eerbiedigmens:
Salaam mamma

Zet je vraag op opvoedmix.nl is een nieuwe site voor ouders met kinderen. Ik denk dat je daar meer reacties zult krijgen insAllah

Succes. Ik zou persoonlijk mijn kindje geen kussen aanleren. Een kussen is zeer slecht voor de rug. Een mens kan heel goed zonder kussen. Dit heb ik mij ooit laten vertellen door een expert in een beddenzaak.

Succes wasalaam!



Voor mijn baby heb ik een speciaal baby kussen.
Dit op aanraden van de arts omdat hij last had van reflux en daarbij moest happen naar adem.
het is geen kussen zoals dat van volwassenen maar een helend vierkant kussen.
Ik moet eerlijk zeggen dat het heel goed heeft geholpen bij mijn zoon.

28-10-2010, 01:18

Citaat door elboubsi:
Voor mijn baby heb ik een speciaal baby kussen.
Dit op aanraden van de arts omdat hij last had van reflux en daarbij moest happen naar adem.
het is geen kussen zoals dat van volwassenen maar een helend vierkant kussen.
Ik moet eerlijk zeggen dat het heel goed heeft geholpen bij mijn zoon.


Salaam

Waar kan je zo'n kussen halen. Heb je er misschien een foto van.

bvd

28-10-2010, 02:24

Citaat door Azhaar:
Mijn kind van 5 vind het niet fijn om met een kussen te slapen... ze heeft er niets mee....



Hee nicht,
Ik heb het gehoord dat je zwanger bent.
Mabrouk schat.