Bekijk volle/desktop versie : wat vinden jullie nou hiervan?



Pagina's : [1] 2

22-10-2010, 18:05
Hey dames ik zit met t volgende,

Je geeft zoveel geld uit aan je bruiloft en nagafa ( terwijl we dondersgoed weten dat het haram is ) en zo zijn er zoveel dingen en aan het einde van de avond geven sommige dan een islamitische bedankje quranboekje e.d. Ik snap de link niet?? Mag het dan wel nog?

23-10-2010, 01:45


Ik laat iedereen doen wat hij/zij wil. Wij moeten het zelf goed doen..

23-10-2010, 02:17
Als je er genoeg geld voor hebt waarom zou het haram zijn. Dan is een duur paar schoenen ook haram naar mijn idee leef en laat leven!

23-10-2010, 02:37

Citaat door LADY_BOUCHRA:
Als je er genoeg geld voor hebt waarom zou het haram zijn. Dan is een duur paar schoenen ook haram naar mijn idee leef en laat leven!


O dus als je genoeg geld hebt, mag je doen waar je zin in hebt en hoef je niet om te kijken naar Allaah? Goed zo DJ BOUCHRA, je verdient n dikke pluim!
Het gaat hier niet om het geld, mensen verrichten zoveel Haraampraktijken op hun Bruiloft, o.a. huren van een DJ, en aan het eind, Moge Allaah ons Huwelijk zegenen, deel gauw n Quraan uit hoor! Snap je het nu?

23-10-2010, 08:57



Citaat door Dienaresje17:
O dus als je genoeg geld hebt, mag je doen waar je zin in hebt en hoef je niet om te kijken naar Allaah? Goed zo DJ BOUCHRA, je verdient n dikke pluim!
Het gaat hier niet om het geld, mensen verrichten zoveel Haraampraktijken op hun Bruiloft, o.a. huren van een DJ, en aan het eind, Moge Allaah ons Huwelijk zegenen, deel gauw n Quraan uit hoor! Snap je het nu?



Wie zegt dat er niet aan allah wordt gedacht. Hoe weet jij nou of iemand dat niet doet? Klink klare onzin! Moet je ook een keuze maken uit een jas van 500,- en van 100,-?

23-10-2010, 09:21
Ik zie het vaak gebeuren dat bruid en bruidgom einde van de feest koranboekjes uitdelen aan hun gasten. Ts je vindt dat niet kunnen? Maar is dat niet beetje hypocriet, je bent zelf op hun haram bruiloft verschenen? Je kon ook opzich thuis blijven? Niemand heeft je verplicht om te komen, maar toch koos je om te gaan.

Niemand is perfect in dit wereld, maar we kunnen aan onze eigen zondes beginnen. Probeer op jou huwelijk gwn thuis te doen, zonder die "haram" diensten! Wie weet slaat die aan bij de bruiden in spe. Dus oordeel niet en roddel niet je begaat namelijk ook zelf een zonde.

23-10-2010, 09:22

Citaat door LADY_BOUCHRA:
Als je er genoeg geld voor hebt waarom zou het haram zijn. Dan is een duur paar schoenen ook haram naar mijn idee leef en laat leven!


Ehm sorry madame maar dat is wel de domste vergelijkenis ever die ik gehoord heb

Ik leef en laat zeker leven ik bedoel r niks mee voor de rest ik geef enkel me mening buiten dit alles vindt je het dan zelf WEL kunnen? Wat ik echt idioot vindt is als je 3 keer een lebsa doet ZONDER hoofddoek en ineens verschijn je met t laatste wel met een hijaab dan ben je het spoor echt bijster en het staat zo niet!

23-10-2010, 09:28
Voor de zoveelste keer ik roddel niet ik oordeel niet tis niet zo dat ik walg van die mensen halloooo ik geef enkel me mening verdorie hebben wij marokkanen nooit van meningen gehoord?? Waarom zyn jullie ineens zo kritisch? Dus omdat ik dat vreemd vindt wordt t aangezien is als een oordeel schei uit...

23-10-2010, 09:34
@ts Het is niks idioot aan, dat een hijabdragende bruid bij haar trouwjurk een hijaab opheeft. Dat komt meestal de mannen (familie) in de zaal komen, om foto's te maken met de kersverse bruidspaar. Daarom heeft een hijaabdragende bruid een hijaab om. Bij haar vorige jurken, zijn alleen maar damen/vrouwen aanwezig en haar man. Misschien begrijp je het nu, waarom ze dat doen.

23-10-2010, 09:45
@Ts Vaak is een mening een oordeel, uit jou eerst geplaatste tekst zie je dat oordeelt. Je mening is gesloten, je zegt dat het niet kan. Je had je vraag veel opener moeten laten, zonder je conclusie bij te zetten, dan was het een mening! Dus je kan vraag anders formuleren, zonder je oordeel. Dan kunnen we kritisch mening over geven!

23-10-2010, 09:45

Citaat door LADY_BOUCHRA:
Als je er genoeg geld voor hebt waarom zou het haram zijn. Dan is een duur paar schoenen ook haram naar mijn idee leef en laat leven!


Huh?

23-10-2010, 11:08
@papa p; schei uit wil je nogmaals verdoezel niet alle harampraktijken door excuusjes te gebruiken ik kan daar zo niet tegen en mijn mening formuleer ik op myn eigen manier uit.. Als jij dat als een oordeel vindt klinken dan mag dat van mij maar please no excuses voor iets wat de Heer verboden heeft

23-10-2010, 12:39


@ts: ik verdoezeld niks, alleen vertel ik je feiten. Kijk uit de ooghoek van de bRuidspaar. Ze verkiezen om zo bruiloft te geven. Het zijn hun zondes en niet van jou. Maar je hebt wel oordeel klaarliggen over de feit dit gebeurt. Maar begrijp niet waarom jij naar zo bruiloft gaat, terwijl je tegen bent?
Hierin liet ik mij niet over uit. Het doet er niet toe, wat ik ervan vond. Ik gaf my mening niet.

23-10-2010, 12:50
(Mening)
Alleen vind ik jammer, dat je niet open sta voor kritiek. Je bent heel koppig en kon niet met juiste argumenten, waarop je oordeel kan verdedigen.

Ik vind zelf dat je thuis had moeten blijven, als je ziet dat een haram bruiloft is. Je kon de uitnodiging weigeren en hierin kon je oprechte mening geven en niemand die het kon ontkrachten. Maar jij verkoos om niks te zeggen en besloot toch te gaan. Op die moment had je besloten om een "haram" bruiloft bij te wonen. Dus ik vind niet terecht, dat je zo over uit laat.

Je kan oordelen (gesloten mening) dat het fout is, maar dan had je thuis moeten blijven! Het is "haram" om zelf daar bij te wonen. Hopelijk heb je nu antwoord op je gestelde vragen?

23-10-2010, 18:14
Papa prinses wat ouwehoer je nu allemaal ???? Ik heb t niet over dat ik ga of wel ga ik heb t over de bruiden die dat doen enz wat gaat jou dat aan als ik naar een bruiloft moet gaan of niet omdat het haram is je hele verhaal klopt voor geen mallemoer doe me een plezier en shut up ok

Pagina's : [1] 2