Bekijk volle/desktop versie : Slim positiespel van Boussoufa



22-10-2010, 16:53
Ariël Jacobs kon niet anders dan tevreden zijn met het resultaat tegen AEK Athene, maar vooral de mentaliteit van zijn spelers toverde een glimlach op zijn gezicht.
"De spelers hebben de mouwen opgestroopt en ervoor gezorgd dat we weer meedoen in deze groep", aldus Jacobs in HLN. "In deze competitie steekt Zenit er bovenuit, maar de drie anderen staan dicht bij mekaar. Dan moet je ervoor zorgen dat je tot het einde meedoet."
Dat Boussoufa zijn goal met hem kwam vieren, maakte niet veel indruk op Jacobs. "Dat laat me bijna onverschillig. Het moet zijn dat ik vorig jaar op Mechelen ook bijna buiten lag, want toen heeft 'Bous' hetzelfde gedaan."

Toch was het weer de kleine Marokkaan die zijn ploeg op sleeptouw nam. "Iedereen heeft het over de goal en zijn twee assists. Wat veel mensen misschien niet zien, is de slimme manier waarop hij positie kiest bij balbezit én balverlies. Iedereen kent 'Bous' als de man die aan de bal is, maar voor mij is hij ook belangrijk in de organisatie."

http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2010-10-22/jacobs-spelers-hebben-de-mouwen-opgestroopt