Bekijk volle/desktop versie : Dubai is nu voordeligste luxebestemming



22-10-2010, 16:20
Dubai is voor reizigers momenteel de voordeligste luxebestemming. De prijs van exclusieve hotelkamers daalden wereldwijd het sterkst in viersterrenhotels in dit emiraat. Reizigers betaalden er gemiddeld 89 euro voor een overnachting, blijkt uit de Hotel Price Index (HPI) van boekingssite Hotels.com.

De prijzen voor een viersterrenhotelkamer lagen in het tweede kwartaal 16 procent lager vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder. Ook de prijs van vijfsterrenhotels daalde behoorlijk (8 procent). Toch kost een overnachting in een vijfsterrenhotel in Dubai gemiddeld nog altijd 193 euro, ruim twee keer zoveel als een overnachting in een viersterrenhotel.

Warschau is de stad met de best geprijsde vijfsterrenhotels ter wereld. Reizigers betaalden er slechts 76 euro voor een kamer in het hoogste segment. De Poolse hoofdstad wordt gevolgd door Marrakech en Lissabon. (anp/kve)
=============

Interessante reactie bij het bronbericht:
Ik ben gisteren met mijn vriendin ongetrouwd voor 20 euro per nacht op hotel gegaan in Dubai. Met easyHotel in Jebel Ali van de keten van easyJET. Je kan er dus voor 400 euro naar toe vliegen, en een week voor 140 met twee op hotel zitten. Als je de metro neemt betaal ja maar 1 euro per traject. Jaja Sheik land is low cost geworden.


http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuws/article/detail/1171948/2010/10/19/Dubai-nu-voordeligste-luxebestemming.dhtml

22-10-2010, 16:32


Ik weet alvast waar ik op vakantie ga volgend jaar.