Bekijk volle/desktop versie : Rode loper @ Hoog Catharijne



Pagina's : [1] 2

22-10-2010, 00:29
Hoog Catharijne. Hartje Nederland. In principe niks aan de hand. Een winkelcentrum in Utrecht stad. Bekend over heel Nederland. Maar in werkelijkheid is het anders. Hoog Catharijne is meer dan zomaar een groot overdekt winkelcentrum. Hoog Catharijne is namelijk ook een groot opleidingscentrum. Zonder moeite de grootste van Nederland.

Je kunt Hoog Catharijne ook zien als de rode loper van Nederland. En wat is er het belangrijkst op een rode loper? Juist! Hoe je je moet kleden, je houding en hoe je moet lopen. Want dat is ook een vak apart. Gelukkig bied Hoog Catharijne ook stage plaatsen aan, voor degenen die in opleiding zijn. Zo kun je onderscheid maken tussen de meiden die afgestudeerd zijn op universitair niveau. Ze weten precies hoe ze moeten lopen om er aantrekkelijk uit te zien. Ze weten precies wat ze aan moeten hebben, welke kleur haren, stijl of krullen. Alles moet namelijk aangepast zijn op de dag dat ze daar aanwezig zijn. Welke kauwgom ze moeten kauwen, wat voor kleur flesje ze in hun handen moeten hebben. Een klein voorbeeldje van 2 meiden die paraderen door hoog catharijne om de aandacht te trekken van de boys. De ene helemaal in het roze en de ander helemaal in het groen. zij weten hoe ze de aandacht moeten trekken. Ze hebben allebei ook een flesje drinken in hun handen. Uiteraard ook aangepast aan het outfit. Het ene flesje is roze en het andere is groen. De boys hebben ook zo hun tactieken. Wat dacht je van de ''alvast kijken naar de bestemming'' tactiek. Dit is een tactiek die toegepast wordt als ze in de verte een meisje zien aanlopen die ze van top tot teen willen bekijken. Stippelen de route alvast uit. Ze zien dat ze naar de v&d loopt, nou dan kijken ze alvast de andere kant op richting de v&d en zo kunnen ze op hun gemak checken zonder dat ze doorheeft dat ze bekeken wordt. Anders moeten ze volgen met hun ogen en dat is opvallend, dat ziet iedereen.. Maarja voor sommige meiden is het niet erg. Die vinden het leuk om bekeken te worden. Daar zijn ze ten slotte voor gekomen .. Dan heb je de nog de lager opgeleiden. die mogen eens in de week met een hoger opgeleide een rondje maken in hoog catharijne. Hierbij leren ze alle kneepjes van het vak.. sportschoenen aan? terug naar huis trek je pumps aan ben je gek!!! je zet me voorschut hier!! eenmaal terug op de pumps waar niet op te lopen valt wordt ze even netjes uitgelegd welke tegels ze wel mogen betreden en welke tegels niet. Je moet vooral strak voor je uit blijven kijken. Doe alsof je niemand ziet staan. Dat vinden de jongens leuk! Doe altijd je jas open als je binnen in hoog catharijne bent dat is aantrekkelijk.. En ohja.. mocht je ECHT ECHT iemand zien die je leuk vind. Staar dan niet te lang!!! een heeeel korte blik op hem werpen in zijn ogen is genoeg! Vanavond zie je vanzelf op marokko.nl staan bij uit het oog verloren ''Gezocht, meisje dat me aankeek in hoog catharijne om 18:34 met zwarte jas, extra bont, paarse pumps,goude tand,zwarte krullen met blond erdoorheen, blauwe broek en een burberry sjaal. Hij beschrijft je precies!

Dan heb je nog de ''even schattig doen tactiek''. Dit is een nieuwe tactiek die vooral door jongens wordt toegepast. Lukt het niet om de aandacht te trekken van de meiden? Neem dan gewoon je schattigste neefje of nichtje mee! Van top tot teen gekleed in merkkleding. Shit a sahbi.. Daar gaat je salaris van de afgelopen drie maanden.. Maar maakt niet uit.. alles voor de meiden.. Even wachten tot de 24ste.. of een paar dagen daarna.. even een paar dagen m7azek (sker) leven. en dan al je studiefinanciering pinnen 550euro (uitwonend)
en het allemaal in je zak stoppen. sleep je kleine neefje, nichtje of broertje, zusje mee (meestal tegen hun wil in) en je gegarandeerd sjans!

En ja hoor daar begint het al.. ''Aaah zoo schattig.. groene oogjess... aaah en kijk eens wat ie aan heeft.. aaah zoo lieff... is dat je neefje? Rachid zegt :''Nee is mijn broertje'' (terwijl het eigenlijk wel neefje is) aah zo lieff hoe oud is tie.. hij is pas 4.. aah zoo schattiig aah aah aah aah en ga zo maar door.. ''Zeg eens hallo tegen.. Hey hoe heet je eigenlijk? ''Karima en jij?'' ''Rachid'' '' hey ayoub.. zeg eens hallo tegen karima.. jaa zeg maar hallo..jaa zeg het maar.. jaaa''.. en de kleine ayoub houd het niet meer en moet huilen.. aaah snoepie toch.. en zo loopt de kleine ayoub verder door hoog catharijne.. met aan de ene hand zijn grote neef Rachid.. en de andere hand een onbekende Karima die zijn grote neef net heeft gefixt door middel van kleine Ayoub.. Wat is de grote neef ineens lief joh.. bij elke winkeltje waar ze komen vraagt ie hem ineens of tie wat wil.. Ayoouuuubb wil je snoepje? nee?? geen snoepje?? nee?? koekje dan?? of die limonade?? wil je die speelgoed?? nee?? (stiekem knijpt hij in de hand van kleine Ayoub dus ayoub weet dat ie stil moet zijn.. echt zielig voor dat kindje.. ''Oh jammer hij wil niks Karima.. Wil je wat eten Karima? gaan we naar de mac? Gezellig... even later bij de mac aangekomen.. Karima besteld 3 kipburgers met menu en al.. ze ging er toch al vanuit dat hij zou betalen.. Rachid denkt bij zichzelf '' Wajow tering wat een bitch ze profiteert live'' . Maarja alles voor de dames.. Dus Rachid zegt.. k heb eigelijk net gegeten maar doe maar ook een kipburger menu..

En nu komt het moment..Karima moet opeens naar het toilet..Jammer voor Rachid. Hij wilde net stoer doen, met de flappen studiefinanciering die hij allemaal op zak had..Rachid betaald en ze gaan samen eten.. Dan bedenkt hij zich ineens. Hij heeft niks gehaald voor Ayoub de kleine.. bijna met tranen in zijn ogen stond Ayoub hem al aan te staren.. Toch knijpt Rachid ook dit keer weer in de hand van kleine Ayoub.. ''Wil je ook wat eten Ayoub? Nee? echt niet? kies maar hoor? nee? ooh okee..'' Meskien die Ayoub werd helemaal kapot gemaakt.. Maarja alles voor de dames.. Ineens gaat de telefoon over van Karima, waarop ze snel naar het toilet loopt.. Mo uit den haag.. Heyy Karimaa.. waar ben je? ''Ik ben in Hoog Catharijne'' Oh dat is toevallig ik ook.. heb je zin om een rondje te rijden? ''Oke kom naar taxiplateau ik zie je daar schat doeii''

Ze snelt zich terug, maakt haar laatste happen eten af met Rachid en de kleine Ayoub geeft hem een vals telefoonnummer en verteld hem dat ze naar haar nicht gaat die net bevallen is. Nog even opmaken in het toilet en vervolgens weer professioneel paraderen door Hooog Catharijne en samen met Mo uit Den Haag een rondje rijden.. hij heeft immers een dikke auto..

Zielige Rachid.. Hij denkt nog steeds dat hij een meisje aan de haak heeft geslagen. Hij bekijkt het nummer goed.. Het is een lyca nummer.. ''Yesss hele nacht lekker bellen'' denkt hij bij zichzelf.. nietwetend dat ze naar Mo uit den haag is.. Hij pakt Ayoub bij de hand en loopt naar buiten.. Ayoub begint te zeuren.. ''Ík wil naar huiss.. ik wil naar mamaaa'' Ja Ayoub we gaan naar huis.. eerst even langs de winkel.. Zo lopen ze samen eerst naar een toilet.. Rachid kleed Ayoub's dure kleding uit en kleed hem weer normaal met de kleren die hij mee had genomen in een neppe louis vuitton tas.. de prijs kaartjes hingen nog aan de kleding maar die waren goed verborgen.. Vandaar dat Ayoub ook de hele tijd ongemakkelijk liep. Hij brengt de kleding terug en gaat weer naar huis..

Dat was weer een geslaagde dag in Hoog Catharijne.. Genoeg om weer te vertellen aan de andere jongens..(met natuurlijk een vleugje opschepperij) Wat een leven toch..

22-10-2010, 00:38


Hahahahahahahahahahahahahahaha,
ik lach me dooooooooooooooooood!

Dit is dus echt waar he?

22-10-2010, 00:40


jij kan overdrijven man (dat stukje van die kleine neefje)

Maar wel leuk geschreven

22-10-2010, 00:43
ooh nee ik overdrijf niet:P bron: NOS hahahah dankjewel!

22-10-2010, 00:45


You're welcome...

22-10-2010, 02:07
hahahha grappig

22-10-2010, 11:29
ahhahahaha!

22-10-2010, 12:04
hahahhahahahha

22-10-2010, 12:50
G.e.w.e.l.d.i.g!!

22-10-2010, 12:52
Echt grappig man! Ik wil vervolgje!

22-10-2010, 16:37
up up up nieuwe korte verhaaltjes volgen!

22-10-2010, 16:42
hahahahahahahah!

22-10-2010, 17:12


WUAHAHAHAHAHAWUWHAHAAH GEWELDIG! met dat kleine neefje ook!

22-10-2010, 18:56
Wat was het toch leuk altijd om op school in de kring te zitten. Op de maandag altijd vertellen wat je hebt gedaan in het weekend. Meestal was het niks bijzonders vergeleken met de Hollandse kinderen in de klas. Die gingen elk weekend wat leuks doen, met tante Bep en ome Henk. Die gingen logeren bij vriendjes en vriendinnetjes. Zij gingen naar de winterefteling, naar walibi, naar de kermis met de hele familie, naar de bioscoop en noem maar op! Terwijl ik met me ouders naar de Scapino mee MOEST om een setje nieuwe schoenen uit te zoeken. Uiteindelijk werden het altijd de schoenen die mijn moeder het best van kwaliteit vond, maar die er eigenlijk voor geen meter uitzagen. Terug naar het onderwerp. Het leukste van de kringgesprekken vond ik altijd het eerste gesprek van het jaar. Iedereen moest zichzelf voorstellen en de gezinssamenstelling opnoemen. Piet was enig kind. Kenny had een kanarie en een hondje. Robbie had 1 zusje en gescheiden ouders. Ik had 5 broers en 3 zussen. Ali had 8 broers en 2 zusjes en ouders van 62 jaar. De blikken van de Hollandse kinderen in de kring op dat moment. Hun ogen wijd opengesperd net als hun mond waar het kwijl uitliep. WOOOWW heb jij VIJF broers??? wooowww is jou vader 62????!!! Vanaf de eerste dag van het schooljaar durven ze dan ook niks verkeerds meer te zeggen want dan kregen ze te horen. ''Wollah ik ga mijn broer halen!'' maar 9 van de tien keer was het bluf, omdat de ruzie eigenlijk helemaal niet zo erg was.. dan werd het opgelost door de juf met de zogenaamde ''geacteerde hand'' . Dan moest je elkaar een hand geven en dat deed je dan gewoon om van de juffrouw af te zijn en wanneer de juffrouw even niet keek dan werd er al in gebarentaal gepraat. Met de vinger langzaam over de keel glijdend. ''Ik maak je dood! Wacht maar om drie uur op het schoolplein!'' Iedereen hoorde dat natuurlijk, dus de verhale gingen als een brandend vuurtje, en dan met extra benzine erbij. Wajow Rachid gaat vechten met Robbie straks om 3 uur! De volgende voegde er weer wat aan toe. ''Hey ik hoorde dat Rachid gaat vechten met Robbie om 3 uur! Rachid heeft mes bij zich ik zweer het! en de volgende weer van: ''Wajow kzweer weet je wat er straks om drie uur gebeurd? Rachid zei dat ie Robbie gaat steken en zijn broers komen ook!'' En tot slot kwam het verhaal weer bij Rachid terecht. ''Ewa Rachid ik hoorde je gaat Robbie straks eerst met een knuppel afmaken en dan ga je hem steken? En je broers komen ook hoorde ik? Wajow jij bent echt gevaarlijk a sahbi maak hem af ik zweer, hij is mietje.. schijt aan hem!''. Arme Rachid. Dat was zijn bedoeling helemaal niet. Hij wilde zichzelf alleen eventjes bewijzen, door om 3 uur op het plein tegen Robbie te zeggen ''Ik ga mijn broer halen'', zodat Robbie dan bang werd en naar huis ging. Maar nu is er zoveel druk op hem gezet van alle kanten. Hij MOET Robbie knuppelen en hem daarna steken, want dat verwachten de anderen van hem. En als hij dat niet doet meskien.. Dan is hij een mietjeeeeeee!!!! en dat wilde Rachid natuurlijk niet.. Angstig stond Robbie tegenover Rachid op het schoolplein om 3 uur. De leraren hebben wel wat gehoord over het gevecht wat zou plaatsvinden, maar zijn zelf een beetje bang voor de familie van Rachid, dus blijven ze maar binnen. ''Eigen veiligheid voor!'' is hun motto. Het stonk al redelijk op het schoolplein van de kleuren die Robbie in zijn broek deed en iedereen stond eromheen. Vanaf dat moment was Rachid even in een andere wereld. Hij hoorde alleen nog maar ''maak hem af!, waar is je knuppel? Trek je mes! Stoten jongen, stoten! Geef hem klappen!, breek zijn nek! Zeg tegen hem ''Je moeder''!. Tot het moment dat hij ineens een platte hand voelde in zijn gezicht PATSSS!, hij was weer terug in de realiteit. Zijn vader stond achter hem. Hij kwam hem ophalen van school en zag dat zijn zoontje de vechtersbaasje wilde uithangen. ZID!! LOPEN NAAR HUIS YALLAH!! Wel zielig voor die Rachid die eigenlijk niks anders wilde doen dan zeggen ''Wollah k ga mijn broers halen''. Opeens liep dat uit op een verhaal over knuppelen en steken waarin Rachid ook nog eens verplicht de hoofdrol moest spelen.. Arme jongen..

22-10-2010, 22:43
korte verhaaltjes als deze? of een lang verhaal dat steeds geupdate word?

Pagina's : [1] 2