Bekijk volle/desktop versie : hulp gezocht omwille van Allah swt



21-10-2010, 17:54
Salaam oalaykom broeders en zusters,

Ik weet niet of dit de juiste topic is om dit te plaatsen maar 3la Allah.

Mohim, ik ben een 30 jarige verloofde man wonende in Amsterdam. Ik heb een eigen appartementje, maar kan mijn toekomstige vrouw er niet in laten wonen. Dat komt omdat zij gehandicapt is. Er is namelijk geen lift etc en geen aanpassingen. Dit allemaal is nog op te lossen alleen het kost wel veel geld. Ik vroeg mij daarom af of jullie broeders en zusters mij konden helpen met een appartementje waarvan de huur redelijk goedkoop is. Zodat ik al mijn spaargeld kan uitgeven aan het leven makkelijker te maken voor mijn vrouw inshallah. Een grote auto kopen, goede meubels etc. Ik heb namelijk geen geweldig hoog inkomen en een lage huur zou echt schelen!

en zoals de profeet saws zei" mijn ummah is als 1 lichaam, als een gedeelte pijn heeft dan lijd het hele lichaam"
Ik hoop inshallah dat jullie deze kans nemen om een grote beloning te krijgen.

hopende op goede serieuze en snelle reacties.

wa alaykom salaam

21-10-2010, 18:02


Dien een aanvraag in bij de voorziening gehandicapten.

Benodigde info:

http://www.amsterdam.nl/wonen_milieu/tips_voor_de_smalle/tips_voor_de_smalle/ziekte_en_handicap/@172730/voorzieningen_voor/

21-10-2010, 18:49
via de gemeente kunt je veel hulp krijgen,
als je geen lift hebt kun je een traplift krijgen,
aanpassing in de wc, douch, slaapkamer, keuken alles wat je je maar kunt bedenken kun je krijgen,
toel voor aan de eettefel een sta op stoel voor in de woonkamer en nog veel meer,,,
als jouw toekomstige vrouw in nederland woont dan zal zij dit allemaal wel moeten weten, zelf een auto kan ze krijgen een cantatje

21-10-2010, 23:16
Ik sluit me aan bij de eerdere reacties.
Bij de gemeente krijg je veel vergoed.
Gewoon een aanvraag indienen.

Allah jekemel belgeir!

22-10-2010, 14:32


topic starter ben je er niet meer

23-10-2010, 22:55
salam oakaykom

bedankt broeders en zusters DjazakAllah gair!
Ik weet wel dat je bij de gemeente moet aankloppen voor de aanpassingen etc. Maar het gaat mij om een goedkope huur. Ik wil mijn loon gewoon niet helemaal uitgeven aan de huur. Ik geef dat liever uit aan belangrijkere dingen voor haar InshaAllah.

24-10-2010, 09:26
mss komen jullie in aanmerking voor medische urgentie en kunnen jullie op die manier een andere woning krijgen en kun je daarna de rest met behulp van vergoedingen van de gemeente laten aanpassen in de woning