Bekijk volle/desktop versie : Turkse rijst?!



20-10-2010, 15:13
Wie heeft het recept voor me?

Ik heb de foto ff gegoogeld


20-10-2010, 16:36


Turkse rijst, is dat geen pilav?

http://www.okokorecepten.nl/zoeken/index.asp?go=2&co=-1&ki=-1&ty=-1&so=-1&ti=-1&tt=pilav

20-10-2010, 16:39

Citaat door Ruth_Westheimer:
Turkse rijst, is dat geen pilav?

http://www.okokorecepten.nl/zoeken/index.asp?go=2&co=-1&ki=-1&ty=-1&so=-1&ti=-1&tt=pilav


Nopes dat is hem niet...Maar thx voor je reactie. de rijst die ik bedoel is zonder groenten enz...het is gewoon witte rijst en er zitten bruine korreltjes erdoorheen en het is heerlijk

20-10-2010, 16:47

Citaat door ahmedlover:
Nopes dat is hem niet...Maar thx voor je reactie. de rijst die ik bedoel is zonder groenten enz...het is gewoon witte rijst en er zitten bruine korreltjes erdoorheen en het is heerlijk
OK.
Maar die pilavgerechten van Okoko zijn wel heerlijk.

20-10-2010, 19:00


Het is niet meer dan een deel vermecelli eerst opbakken in wat (room)boter. Als deze helemaal mooi bruin is, doe je er je rijst en gelijk het water (en zout) bij en kook je het af als je altijd doet met je rijst.


Heel lekker, erg makkelijk.

21-10-2010, 01:44
Ik maak het zelf ook recept van mijn schoonmoeder.

je doet beetje olie in de pan en daarin bak je de vogeltongetjes even aan beetje bruin laten worden en dan 1 eetlepel roomboter en de rijst erbij even bakken. Dan doe je er kokend water bij totdat de rijst ongeveer 1 cm onder staat en dan op een heel zacht vuurtje laten koken. Oh ja wel deksel op de pan doen..

foto van mijn turkse rijst. Ik laat die vogeltongetjes niet te bruin worden, maar die keus kan je zelf maken.


21-10-2010, 01:50
Oh ja je kan het beste gebruik maken van turkse rijst dit is wat dikker is een soort risotto rijst. Dus geen pandan of basmati.


21-10-2010, 10:51

Citaat door sweetlovelady:
Ik maak het zelf ook recept van mijn schoonmoeder.

je doet beetje olie in de pan en daarin bak je de vogeltongetjes even aan beetje bruin laten worden en dan 1 eetlepel roomboter en de rijst erbij even bakken. Dan doe je er kokend water bij totdat de rijst ongeveer 1 cm onder staat en dan op een heel zacht vuurtje laten koken. Oh ja wel deksel op de pan doen..

foto van mijn turkse rijst. Ik laat die vogeltongetjes niet te bruin worden, maar die keus kan je zelf maken.



Dank je meid voor de foto en de recept. dat is precies wat ik zoek

21-10-2010, 10:53

Citaat door Ruth_Westheimer:
OK.
Maar die pilavgerechten van Okoko zijn wel heerlijk.


Ik zal ze zkr een keer proberen..ben gek op rijst..dus dat komt goed

Thx meid voor je reactie

21-10-2010, 10:53

Citaat door Lepide:
Het is niet meer dan een deel vermecelli eerst opbakken in wat (room)boter. Als deze helemaal mooi bruin is, doe je er je rijst en gelijk het water (en zout) bij en kook je het af als je altijd doet met je rijst.


Heel lekker, erg makkelijk.


Helemaal mee eens thx voor je recept

21-10-2010, 14:53
Graag gedaan lieverd.