Bekijk volle/desktop versie : Rondom tien; Moslima's gezocht......



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

19-12-2002, 13:38
Assalamoe aleikoum wrt wbt
Beste zusters in islam,


Rondom tien wil in januari weer een discussie uitzenden met alleen moslima's om met elkaar te gaan praten over de positie van moslima's in Nederland. AYaan HIrsi ALi zal er ook bij aanwezig zijn. Rondom tien is op zoek naar moslima's die een andere visie hebben op het moslim zijn hier in Nederland dan wat er nu in de media speelt.
Wat voor ons moslims belangrijk is is dat we inshALlah opstaan en ons niet meer laten vertegenwoordigen door cultuur of onwetendheid.

ALs wij deze verantwoordelijkheid niet nemen dan zullen er anderen zoals Ayaan Hirsi ALi voor ons als moslima's spreken. Is dit echt wat wij willen?? Kortom: moslima's die kennis hebben over de islam, die hun intentie goed houden (voor ALlah swt) die de islam beleven zonder cultuur en die duidelijk deze scheiding kunnen maken en die dit verbaal goed kunnen verwoorden en daarbij de islamitische regels (vanuit Qoran en Soenna) niet verliezen (adaab, achlaaq, sabr).

Wat ook belangrijk is is dat je bewust bent van wat je zegt in het programma en dat je dit ook zal moeten verantwoorden naar ALlah swt toe. Het lijkt me goed als er veel moslima's reageren vanuit verschillende achtergronden zodat het ook voor de kijkers meer duidelijk zal zijn dat islam niet gebonden is aan marokkaanse of turkse cultuur, maar dat de islamitische vlag onder wat voor groep dan ook valt.

Er zal eerst een voorronde plaatsvinden in Rotterdam en daarna zal er
gekeken worden wie er uiteindelijk ook echt mee gaan doen in het programma.


We willen uiterlijk voor 23-12-02 weten wie hier aan mee wil doen.
Ik hoor het graag van jullie, jullie kunnen onderstaande zuster mailen of
bellen: bouchraatje@hotmail.com of bel: 06-28451987

wa aleikoum salaam wrt wbt
jullie zusters in islam
bouchra en fatima

19-12-2002, 17:56


Ey lijkt me wel leuk!

19-12-2002, 18:58
Ik denk dat het wel goed is heen te gaan. Veel Nederlanders zien alleen dat wat moslimmannen van moslimvrouwen vinden, en wat zij vinden dat vrouwen behoren te doen of niet te doen.

19-12-2002, 19:08

Citaat:
Origineel gepost door OgtFiDien
[B]Assalamoe aleikoum wrt wbt
Beste zusters in islam,


Rondom tien wil in januari weer een discussie uitzenden met alleen moslima's om met elkaar te gaan praten over de positie van moslima's in Nederland. AYaan HIrsi ALi zal er ook bij aanwezig zijn. Rondom tien is op zoek naar moslima's die een andere visie hebben op het moslim zijn hier in Nederland dan wat er nu in de media speelt.
Wat voor ons moslims belangrijk is is dat we inshALlah opstaan en ons niet meer laten vertegenwoordigen door cultuur of onwetendheid.

ALs wij deze verantwoordelijkheid niet nemen dan zullen er anderen zoals Ayaan Hirsi ALi voor ons als moslima's spreken. Is dit echt wat wij willen?? Kortom: moslima's die kennis hebben over de islam, die hun intentie goed houden (voor ALlah swt) die de islam beleven zonder cultuur en die duidelijk deze scheiding kunnen maken en die dit verbaal goed kunnen verwoorden en daarbij de islamitische regels (vanuit Qoran en Soenna) niet verliezen (adaab, achlaaq, sabr).

Wat ook belangrijk is is dat je bewust bent van wat je zegt in het programma en dat je dit ook zal moeten verantwoorden naar ALlah swt toe. Het lijkt me goed als er veel moslima's reageren vanuit verschillende achtergronden zodat het ook voor de kijkers meer duidelijk zal zijn dat islam niet gebonden is aan marokkaanse of turkse cultuur, maar dat de islamitische vlag onder wat voor groep dan ook valt.

Er zal eerst een voorronde plaatsvinden in Rotterdam en daarna zal er
gekeken worden wie er uiteindelijk ook echt mee gaan doen in het programma.


We willen uiterlijk voor 23-12-02 weten wie hier aan mee wil doen.
Ik hoor het graag van jullie, jullie kunnen onderstaande zuster mailen of
bellen: bouchraatje@hotmail.com of bel: 06-28451987

wa aleikoum salaam wrt wbt
jullie zusters in islam
bouchra en fatima [/B]
Salaam, ik vind het een heel goed idee, en dat je het hier plaatst vooral...ik ben niet zo zeer geinteresseerd in meedoen, dan wel de uitzending mee maken, morele steun geven aan onze zusters die het lef hebben om in het openbaar te treden!!

Misschien kun je tegen die tijd schrijven waar en wanneer de uitzending opgenomen wordt etc.

Voor degene die meedoen, zet hem op en succes!

beslama..Sahira...

19-12-2002, 19:53


NIET OP INGAAN!!!!!! Die presentator Cees Grimbergen is heeeeel erg tegen de islam. Hij liet de vorige keer Mohammed Cheppih express niet uitpraten, want zo zei hij letterlijk tegen Haselhoef: "die baarden hebben teveel macht, ik ga daar iets aan doen."
Let maar op: die duivel van een Hirsi Ali krijgt steeds het woord en de moslimvrouwen worden afgekapt.

19-12-2002, 19:59
Beetje overtrokken reactie..

Ik denk als er niemand gaat, dan gaan er weer de verkeerde "personen" namens de wel participerende en praktiserende moslimaat.

19-12-2002, 20:02

Citaat:
Origineel gepost door Najib26
NIET OP INGAAN!!!!!! Die presentator Cees Grimbergen is heeeeel erg tegen de islam. Hij liet de vorige keer Mohammed Cheppih express niet uitpraten, want zo zei hij letterlijk tegen Haselhoef: "die baarden hebben teveel macht, ik ga daar iets aan doen."
Let maar op: die duivel van een Hirsi Ali krijgt steeds het woord en de moslimvrouwen worden afgekapt.

ik ben het met jou eens .... ik denk eerlijk gezegd dat de media NIET geinterreseerd is over de positieve kanten van de islam en de moslims

ze willen veel liever de discussies levende houden dat de islam vrouwen onderdrukt en dat de moslims achterlijk zijn etc ...

en als we geluk hebben wordt er over een jaartje een actie gestart
" hoe leuk zijn de marokkanen --- deel 2 " dit als een kleine compensatie voor een jaar lang foute en zeer negatieve beeldvorming
over dezelfde maroks

19-12-2002, 20:08
dus dan maakt het niet eens uit dat er iemand wel of niet gaat ?

19-12-2002, 20:12
Het beste is dat dat hele programma er niet komt. We moeten haar niet accepteren in het debat.

19-12-2002, 20:22
Das onzin! en bovenal ook niet slim. Alsof dus moslims niet in staat zijn zich van repliek te dienen. Chippeh en Dauodi hebben de fout gemaakt, om emotioneel te worden. Verder zijn t toffe broeders daar niet van.

Iedereen die n andere mening heeft, terecht of onterecht vermijden ? Neeh deze mening deel ik niet.

19-12-2002, 20:31
Emotioneel zou iedereen worden als die Grimbergen ze elke keer bewust het woord ontneemt en alleen die anti-'moslima' aan het woord laat.

19-12-2002, 20:34
Salaam wa3alajka,

Het is voor mij als moslima juist een extra motivatie, om dan met een aantal moslima's hem duidelijk onze stem te laten horen, dat wij het niet accepteren dat types net als Hirschi Ali spreken voor de Moslim-vrouw...Sorry maar dat vind ik echt een belediging :jeweetog:
En No matter What die pesentator in zijn hoofd haalt, Elahmdoelilah heeft hij geen effect op wat ik zal zeggen.... dat heeft alleen Allah swt, dus ik denk dat als je kennis over de islam bezit, en je staat sterk in je schoenen, en wat ook eruuug belangrijk is, is dat je een dosis aan geduld bezit, dan zeg ik: GA ERVOOR!
Want het is echt hoognodig dat we als molima's voor elkaar opkomen, en dat we dat beeld van Hooddoekje=Dom, gaan veranderen!!!

Ik hoop echt dat het positief uitpakt! BI GAWLI ALLAH

Ma3asalama,
Oeght fiel Islam (inscha Allah)

19-12-2002, 20:39



Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Als je haar niet accepteerd in debat denk je dan echt dat zij niet meer openbaar zal spreken??

Ook al is het misschien niet je van het, ik zou deze kans toch pakken.

Kom op moslima's, laat maar eens zien hoe intelligent jullie zijn en hoe vlot jullie van tongriem zijn gesneden.

Laat die hirshi maar eens een poepie ruiken!!!!!!!!
Het lijkt mee heerlijk om eens te zien dat alle argumenten van hirshi onderuit worden geslagen met de waarheid.

Het is het proberen zeker waard!!!
Welke argumenten?
Heeft ze die dan?

19-12-2002, 20:41
Let maar op die ratten van Rondom Tien zullen een moslima uitzoeken die radicaal is en weinig bespraakt is.

19-12-2002, 20:42
En weer is het een moslimman die als eerste weer zegt dat de vrouwen NIET moeten gaan. Ik hoop dat de vrouwen zich NIETS zullen aantrekken van zo iemand. Ook al is iemand het niet met je eens, dan kun je toch wel met hem/haar in discussie gaan? Het is hier de Nederlandse democratie hoor, iedereen mag zijn mening hebben.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6