Bekijk volle/desktop versie : mijn schoonmoeder



Pagina's : [1] 2 3 4

19-10-2010, 07:02
salaam wa3aleykom allemaal, hopelijk verkeren jullie in goede staat inscha allah.

Ik zit met een delimma, namelijk: mijn schoonmoeder die klaagt over mij bij mijn man, ze vindt dat ik te weinig langs haar ga en niets met haar doe enzo, terwijl ik 2keer per week naar haar toe ga, ik zit nog op schoon en heb stage en werk daarnaast ook, ben dagelijks rond 7uur thuis en dan moet ik nog eten koken voor mij en mijn man. ik heb zo vaak dingen met haar gedaan, zoals winklen, boodschappen dokterbezoekjes enzo. alleen sinds ik stage heb, heb ik het gewoon te druk. alles wat ik daar zeg als ik bij haar ben denkt zij het tegenovergestelde terwijl ik het niet zo bedoel en me man zegt dan ook tegen haar ze bedoelt het niet zo. nou is het zo dat ik paar weken terug me vader heb verloren Allah ierehmoe( Moge Allah soubhana wata3ala met hem genadig zijn) sinds het gebeurtenis met mijn vader, is ook een deel van mijn hart met hem mee gestorven, ik ben kapot van verdriet. ik was nog niet eens 1week terug van het begraven van mijn vader in marokko en haar jongste dochter (schoonzus) seb3 heeft gedaan, ben toen niet gegaan, ik ga niet feesten terwijl ik kapot ben van verdriet. geen een van hun heeft mij gebeld om te kijken hoe het met mij gaat, zelfs me schoonmoeder niet, ben wel langs me schoonzus geweest toen ze bevallen was had nog bloemen en een kado aan haar gegeven terwijl zij mij niet eens gebeld had om te kijken hoe het met mij gaat.

nou zegt mijn schoonmoeder ja waarom s zij niet naar seb3 gegaan, hun zijn ook niet bij mij geweest toen me vader overleed ( me schoonzus en haar schoonfamilie) terwijl hun tegen mijn man hebben gezegd van we komen langs.


sorry van het lange verhaal, maar ik moest het kwijt, ik wil mijn moeder hiermee niet lastig vallen ze lijdt genoeg sinds me vader Allah ierehmoe overleden is.


pleasee alleen serieuze reactie. wasalaam wa3aleykom

19-10-2010, 08:33


Je hebt het recht om niet te gaan als je daar nog niet aan toe was, wel gemeen van je schoonfamilie dat ze je niet hebben gecondoleerd.

Meid doe gewoon de dingen die je moet doen en maak je er niet te veel druk om zolang je de steun van je man hebt.

19-10-2010, 08:41
Heeft jouw man dit tegen jou vertelt? Sorry hoor, maar dan vind ik het echt een stoker.

Als zijn moeder hem zoiets verteld moet hij aangeven dat je het druk hebt, wel wilt maar vrij weinig tijd. De situatie uitleggen zodat zij begrip krijgt. En het vervolgens voor zich houden.

Inna lilahie wa inna ilayhie raji3oen.

Het tweede punt vind ik persoonlijk te ver gaan van hen kant. Je bent een dierbare verloren dan weet iedereen goed functionerend mens dat je geen behoefte hebt aan een feest. Veel sterkte toegewenst.

19-10-2010, 08:42
je hebt het aan je manneke te danken. Praat met die gast. Schud hem wakker.

Als je schoonfamilie geen respect heeft voor je familie.''Hell with them''zou ik zeggen.

19-10-2010, 08:58


Allah ierehmoe( wees sterk meid zolang jij en je man het goed met elkaar kunnen vinden en begrijpen jullie mekaar dan moet je je schoonfamillie gewoon negeren ...doe gewoon net als of er niks aan de hand is en mocht er wat zijn praat met je man der over ..vind het zelf echt eng als ik straks ga trouwen hoe mijn schoonfamillie is ik gun dit niemand maar helaas gebeurt het toch en dan me vraag waarom zijn ze zo gemeen en schijnheilig

19-10-2010, 09:10
ach meid wat moeilijk voor je lahirhem je vader,
lieverd het is heel moeilijk bij ons, want we zijn niet met onze mannen getrouwd maar ook hun famillie.
ga niet telkens bij je man klagen over zijn famillie want hoe je het draait of keert het blijft toch zijn famillie.
als jij het goed kan vinden met je man negeer je schoonfamillie volkomen want jou gezinnetje gaat voor.. dus doe maar gewoon je dingen en ga gewoon bij ze op bezoek wanneer het jou schikt.
wat betreft de seba3 zij hadden rekening met jou moeten houden met het overlijden van je vader... maak je niet druk het komt goed inchallah veel succes.

groetjes romaissa

19-10-2010, 09:39
wow dat is heftig zeg, wij hebben een feest gecanceld destijds toen er een overlijden bij mijn schoonzusje haar fam. was.
doe je toch niet zeg, kom op.
we probeerde haar zoveel mogelijk gezelschap te houden en voor afleiding te zorgen.

19-10-2010, 10:10
TS. wat erg dat ze gwoo een feest hebben gegeven , terwijl jou vader is overleden ( allah rahmoe) ongeloofelijk wallah

meid , hou je sterk en ik geef je groot gelijk als je hun even niet kan luchten.


pfffff

19-10-2010, 13:16
Sellaam,

Wat erg van je vader, Allah ie Ra7moe.
Wat betreft schoonfamilie ik weet er alles van.
we zijn niet eens een jaar getrouwd, en wil liggen nu al in een scheiding!
Meid jij doet wat je moet doen, laat ze maar zeggen en doen wat ze willen.
Je moet alleen uitkijken dat ze jou man niet tegen jou gaan opzetten.

Ghair Insha Allah...

19-10-2010, 13:35
Ongelooflijk mensen hebben een zwart hart, moge allah je steunen en allah rham babak.

19-10-2010, 13:43

Citaat door katje_lief:
salaam wa3aleykom allemaal, hopelijk verkeren jullie in goede staat inscha allah.

Ik zit met een delimma, namelijk: mijn schoonmoeder die klaagt over mij bij mijn man, ze vindt dat ik te weinig langs haar ga en niets met haar doe enzo, terwijl ik 2keer per week naar haar toe ga, ik zit nog op schoon en heb stage en werk daarnaast ook, ben dagelijks rond 7uur thuis en dan moet ik nog eten koken voor mij en mijn man. ik heb zo vaak dingen met haar gedaan, zoals winklen, boodschappen dokterbezoekjes enzo. alleen sinds ik stage heb, heb ik het gewoon te druk. alles wat ik daar zeg als ik bij haar ben denkt zij het tegenovergestelde terwijl ik het niet zo bedoel en me man zegt dan ook tegen haar ze bedoelt het niet zo. nou is het zo dat ik paar weken terug me vader heb verloren Allah ierehmoe( Moge Allah soubhana wata3ala met hem genadig zijn) sinds het gebeurtenis met mijn vader, is ook een deel van mijn hart met hem mee gestorven, ik ben kapot van verdriet. ik was nog niet eens 1week terug van het begraven van mijn vader in marokko en haar jongste dochter (schoonzus) seb3 heeft gedaan, ben toen niet gegaan, ik ga niet feesten terwijl ik kapot ben van verdriet. geen een van hun heeft mij gebeld om te kijken hoe het met mij gaat, zelfs me schoonmoeder niet, ben wel langs me schoonzus geweest toen ze bevallen was had nog bloemen en een kado aan haar gegeven terwijl zij mij niet eens gebeld had om te kijken hoe het met mij gaat.

nou zegt mijn schoonmoeder ja waarom s zij niet naar seb3 gegaan, hun zijn ook niet bij mij geweest toen me vader overleed ( me schoonzus en haar schoonfamilie) terwijl hun tegen mijn man hebben gezegd van we komen langs.


sorry van het lange verhaal, maar ik moest het kwijt, ik wil mijn moeder hiermee niet lastig vallen ze lijdt genoeg sinds me vader Allah ierehmoe overleden is.


pleasee alleen serieuze reactie. wasalaam wa3aleykom



Lieve meid .. je bent te lief dat is het, .. dan maken ze misbruik van,

je moet hard zijn, en die schoonmoeder van je.. ze moet weten wat ze zegt, ze is al volwasssen vrouw ! praat met je man, en die zal het zeker begrijpen !

denk aan je zelf ... zulke mensen zijn niet waard ..!

sterkte !

19-10-2010, 13:55
Meid, heeeel veel sterkte en sbar toegewenst..
Het is moeilijk om een dierbaar iemand te verliezen.. Allah ie rahmoe..

De actie van je schoonfamilie is niet goed te praten.. Het zijn volwassen mensen en als het goed is gelovig.. Er is een rouwperiode van 40 dagen.. En dan is het nog aan de persoon zelf of die behoefte heeft aan feestjes of niet.. Maar om gelijk na een week een saba3 te geven is onrespectvol.

Het is ook minder van ze dat ze je niet eens hebben gecondoleerd of je hebben gesteund in deze moeilijke periode..

Belast je moeder hier niet mee, ze heeft het al zwaar genoeg en dan krijgt ze er ook nog bij dat haar dochter ongelukkig is bij d'r schoonfamilie.. Het kan haar teveel worden..

Nu weet je wat je aan je schnfamilie hebt.. Leid je leven met je man..
Zolang jullie gelukkig zijn en op 1 lijn staan moet je je schnfamilie laten voor wat ze zijn.. Je hebt je schnma teveel aandacht gegeven.. Ik persoonlijk doe dat niet.. Ik hou afstand zodat ik rare situaties kan voorkomen..

Heel veel sbar toegewenst..

X



Citaat door katje_lief:
salaam wa3aleykom allemaal, hopelijk verkeren jullie in goede staat inscha allah.

Ik zit met een delimma, namelijk: mijn schoonmoeder die klaagt over mij bij mijn man, ze vindt dat ik te weinig langs haar ga en niets met haar doe enzo, terwijl ik 2keer per week naar haar toe ga, ik zit nog op schoon en heb stage en werk daarnaast ook, ben dagelijks rond 7uur thuis en dan moet ik nog eten koken voor mij en mijn man. ik heb zo vaak dingen met haar gedaan, zoals winklen, boodschappen dokterbezoekjes enzo. alleen sinds ik stage heb, heb ik het gewoon te druk. alles wat ik daar zeg als ik bij haar ben denkt zij het tegenovergestelde terwijl ik het niet zo bedoel en me man zegt dan ook tegen haar ze bedoelt het niet zo. nou is het zo dat ik paar weken terug me vader heb verloren Allah ierehmoe( Moge Allah soubhana wata3ala met hem genadig zijn) sinds het gebeurtenis met mijn vader, is ook een deel van mijn hart met hem mee gestorven, ik ben kapot van verdriet. ik was nog niet eens 1week terug van het begraven van mijn vader in marokko en haar jongste dochter (schoonzus) seb3 heeft gedaan, ben toen niet gegaan, ik ga niet feesten terwijl ik kapot ben van verdriet. geen een van hun heeft mij gebeld om te kijken hoe het met mij gaat, zelfs me schoonmoeder niet, ben wel langs me schoonzus geweest toen ze bevallen was had nog bloemen en een kado aan haar gegeven terwijl zij mij niet eens gebeld had om te kijken hoe het met mij gaat.

nou zegt mijn schoonmoeder ja waarom s zij niet naar seb3 gegaan, hun zijn ook niet bij mij geweest toen me vader overleed ( me schoonzus en haar schoonfamilie) terwijl hun tegen mijn man hebben gezegd van we komen langs.


sorry van het lange verhaal, maar ik moest het kwijt, ik wil mijn moeder hiermee niet lastig vallen ze lijdt genoeg sinds me vader Allah ierehmoe overleden is.


pleasee alleen serieuze reactie. wasalaam wa3aleykom

19-10-2010, 14:17


Salaam meid,

Gecondoleerd met het verlies van je vader. Moge Allah hem het paradijs schenken inshallah...

gr.

19-10-2010, 14:20

Citaat door Poesjee:
Sellaam,

Wat erg van je vader, Allah ie Ra7moe.
Wat betreft schoonfamilie ik weet er alles van.
we zijn niet eens een jaar getrouwd, en wil liggen nu al in een scheiding!
Meid jij doet wat je moet doen, laat ze maar zeggen en doen wat ze willen.
Je moet alleen uitkijken dat ze jou man niet tegen jou gaan opzetten.

Ghair Insha Allah...



Hier heb je groot gelijk in....

Soms kunnen mensen je gewoon gek maken
Ik vraag me echt altijd af wat ze hiermee willen bereiken..

Maar idd, gair inshallah!!!

19-10-2010, 15:53

Citaat door H_S_H:
Hier heb je groot gelijk in....

Soms kunnen mensen je gewoon gek maken
Ik vraag me echt altijd af wat ze hiermee willen bereiken..

Maar idd, gair inshallah!!!



als iemand wat in zijn of haar hoofd heeft wat betreft duivelse praktijken is het heeeel moeilijk om die weer te verwijderen..


komt goed inchallah....

Pagina's : [1] 2 3 4