oem.imraan
17-10-2010, 20:12
Geschreven door Shaych Mohammed Saalih al-‘Othaymien
Vraag:
“Wat is de regelgeving betreffende masturbatie?”
Antwoord:
“Het gebruikmaken van masturbatie, en dit is het (seksueel) zelf bevredigen met de hand of iets anders, is Haraam (verboden). Hiervoor is er bewijs in het Boek, de Soennah en de juiste overpeinzing.
Wat het Boek betreft: door Allaah Ta’ala’s uitspraak:
“En degenen die hun geslachtsdelen bewaken. Behalve tegenover hun echtgenotes en hun slavinnen, dan worden zij niet verweten. Maar wie meer dan dat wensen: zij zijn degenen die overtreders zijn.” [Soerah Al-Moeminoen Vers: 5-7]
En degene die zijn seksuele behoeften bij een ander dan zijn vrouw of zijn slavin wil krijgen, die heeft meer dan dat gewenst en is dus een overtreder zoals deze Vers dat beaamt.
Wat de Soennah betreft: door de uitspraak van Hem (salallaahoe 'alayhie was sallem):
“O jullie jeugdigen, wie van jullie de mogelijkheid heeft om te trouwen die moet dat doen, want het staat bij in het neerslaan van de blikken en bewaken van de kuisheid. Wie hier niet toe bij machte is die moet vasten, want dit zal voor hem een bescherming zijn!” [Overgeleverd door al-Boechaarie en Moslim]
Dus de Profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) gebood degene die niet bij machte is om te trouwen te vasten. Wanneer zelfbevrediging echter was toegestaan dan had de Profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) dit wel geadviseerd. Maar sinds de Profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) dit niet geadviseerd heeft -ondanks dat de (simpele) mogelijkheid hiertoe bestond- weet men dat het niet is toegestaan!
Wat de juiste overpeinzing betreft: Dit is betreffende de vermeldingen van doktoren over de vele schadelijke gevolgen van deze handeling. Deze schadelijke gevolgen hebben effect op het lichaam, het instinctieve seksuele gevoel (behoefte), de gedachtegang, de organisatie (van iemands zaken) en misschien weerhoudt het hem zelfs van het werkelijke huwelijk! Want, als een persoon zijn gehele behoefte bevredigt met deze zaak dan kan het zijn dat hij niet meer omkijkt naar het huwelijk.”[1]
Arabische Bron: Fatawa Shaych Mohammed Saalih al-‘Othaymien, verzameling Ashraf ‘Abdoel-Maqsoed deel 2 blz. 931, 932
Vraag:
“Wat is de regelgeving betreffende masturbatie?”
Antwoord:
“Het gebruikmaken van masturbatie, en dit is het (seksueel) zelf bevredigen met de hand of iets anders, is Haraam (verboden). Hiervoor is er bewijs in het Boek, de Soennah en de juiste overpeinzing.
Wat het Boek betreft: door Allaah Ta’ala’s uitspraak:
“En degenen die hun geslachtsdelen bewaken. Behalve tegenover hun echtgenotes en hun slavinnen, dan worden zij niet verweten. Maar wie meer dan dat wensen: zij zijn degenen die overtreders zijn.” [Soerah Al-Moeminoen Vers: 5-7]
En degene die zijn seksuele behoeften bij een ander dan zijn vrouw of zijn slavin wil krijgen, die heeft meer dan dat gewenst en is dus een overtreder zoals deze Vers dat beaamt.
Wat de Soennah betreft: door de uitspraak van Hem (salallaahoe 'alayhie was sallem):
“O jullie jeugdigen, wie van jullie de mogelijkheid heeft om te trouwen die moet dat doen, want het staat bij in het neerslaan van de blikken en bewaken van de kuisheid. Wie hier niet toe bij machte is die moet vasten, want dit zal voor hem een bescherming zijn!” [Overgeleverd door al-Boechaarie en Moslim]
Dus de Profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) gebood degene die niet bij machte is om te trouwen te vasten. Wanneer zelfbevrediging echter was toegestaan dan had de Profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) dit wel geadviseerd. Maar sinds de Profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) dit niet geadviseerd heeft -ondanks dat de (simpele) mogelijkheid hiertoe bestond- weet men dat het niet is toegestaan!
Wat de juiste overpeinzing betreft: Dit is betreffende de vermeldingen van doktoren over de vele schadelijke gevolgen van deze handeling. Deze schadelijke gevolgen hebben effect op het lichaam, het instinctieve seksuele gevoel (behoefte), de gedachtegang, de organisatie (van iemands zaken) en misschien weerhoudt het hem zelfs van het werkelijke huwelijk! Want, als een persoon zijn gehele behoefte bevredigt met deze zaak dan kan het zijn dat hij niet meer omkijkt naar het huwelijk.”[1]
Arabische Bron: Fatawa Shaych Mohammed Saalih al-‘Othaymien, verzameling Ashraf ‘Abdoel-Maqsoed deel 2 blz. 931, 932