Bekijk volle/desktop versie : Wanneer in bad of douche



15-10-2010, 12:27
Wanneer gaan jullie kids in bad of onder de douche? Vooral nu met het koude weer?

In de zomer deed ik mijn kleintje vaak overdag in bad. Maar nu het toch koud begint te worden vindt ik het zo moeilijk om hem overdag in bad te doen want stel je voor moet ik nou net nog boodschappen doen terwijl hij net in bad is geweest.

Savonds is ook een optie net voor het slapen gaan maar meestal ben ik dan ook helemaal bekaf, dan is het echt een hele snele badje.

Sochtends ook geen tijd want we moeten weer snel de deur uit.

Misschien hebben jullie wat tips.


Ohja misschien ook tips voor het exceem want het wordt nu echt erger zijn exceem. En die hormoonzalfjes wat ik krijg voor hem dat helpt ook voor geen meter.

15-10-2010, 12:35


Ik doe het nu ook in de avond, meestal even na het eten, dus rond een uur of half 7. Daarna kan hij nog wat drinken en dan gaat hij slapen.

Ik vind het overdag ook niks, omdat het dan koud is en je wellicht de deur uit moet.
'Savnds lekker verwarming aan, in bad en slapen.

15-10-2010, 12:40

Citaat door tante_Es:
Ik doe het nu ook in de avond, meestal even na het eten, dus rond een uur of half 7. Daarna kan hij nog wat drinken en dan gaat hij slapen.

Ik vind het overdag ook niks, omdat het dan koud is en je wellicht de deur uit moet.
'Savnds lekker verwarming aan, in bad en slapen.


Ja overdag vooral nu het koud begint te worden is niks nee. Pfff dus maar meer me best doen in de avond. Me man en ik zijn dan allebei moe in de avond maar dan gaan we daar maar ook een planning voor maken een badje een keer voor jou een keer voor mij.

Weekend heb ik het niet moeilijk dan doe ik hem wel sochtends in zijn badje en dan gaat ie weer slapen en als we dan naar buiten gaan lekker warm aankleden.

Dank voor je reactie.

15-10-2010, 12:41
Ik doe het s avonds voordat ze naar bed. Na het eten is ze meestal nog heel even aan het spelen, dan in bad, mag ze nog even naar beneden om wat te drinken etc en dan naar bed.

15-10-2010, 12:43



Citaat door aitnaima:
Ja overdag vooral nu het koud begint te worden is niks nee. Pfff dus maar meer me best doen in de avond. Me man en ik zijn dan allebei moe in de avond maar dan gaan we daar maar ook een planning voor maken een badje een keer voor jou een keer voor mij.

Weekend heb ik het niet moeilijk dan doe ik hem wel sochtends in zijn badje en dan gaat ie weer slapen en als we dan naar buiten gaan lekker warm aankleden.

Dank voor je reactie.



Hoe laat gaat hij slapen? en vanaf hoe laat in de middag ben je meestal gewoon thuis (de rest van de avond)


Geef jezelf ook de ruimte, ik deed bijv eerst net voordat hij hing slapen, dus om half 8. maar dan kwam ook mn man net thuis en was t ook eten etc. echt spitsuur.

Nu doe ik hem gewoon veel eerder op mn gemak. Eten is dan al klaar.

En je schreef dat hij last heeft van Exceem, dan is elke dag badje eigenlijk niet goed. Mijn zoontje had daar ook last van, nu doe ik m om de dag ongeveer...
gaat veel beter nu met zijn huidje.
En niet te lang in het water blijven

15-10-2010, 12:49
Is het geen optie dat als je 's avonds zo moe bent om je man het te laten doen? Of zoals al is aangegeven iets eerder.

Mijn dochtertje heeft ook last van eczeem en heb ook van alles geprobeerd. Ik gebruik in ieder geval sowieso Neutral (wasgel, shampoo) en Weleda olie. Voor de rest goed drogen en goed insmeren.

15-10-2010, 12:51
in de zomer deed ik de kleine ´s morgens wassen en in de winter doe ik het ´s avonds....