Bekijk volle/desktop versie : scheiden



Pagina's : [1] 2

15-10-2010, 10:47
--------------------------------------------------------------------------------

Salaam ailekum zusters en broeder,

Mijn (ex) man en ik hebben ondanks ruziek gehad en hij heeft 3x talaaq tegen mij gezegt...We hebben er zoveel spijt van en willen graag terug bij elkaar komen...ik weet dat er een oplossing is door met andere man te trouwen en seksueel contact hebben en dan weer scheiden. dit is voor mij geen optie!.

Zuster en broeder ik vraag hier jullie help! ik denk niet dat het leven een spelletje is! maar in boosheid kan alles gezegt worden. Ik weet allah heeft gehoord mijn (ex) man heeft talaaq gegeven aan mij!..
ik weet niet wat ik moet doen...veel mensen zeggen tegen mij je kan niks doen het is te laat moest je beter over nadenken andere zeggen insallah komt goed...help mij?!

15-10-2010, 10:56


(ik weet dat er een oplossing is door met andere man te trouwen en seksueel contact hebben en dan weer scheiden)is dat een oplossing?? jullie kunnen toch gewoon weer bij elkaar zijn als hij het alleen heeft gezegd ?of hebben jullie bijde getekend?

15-10-2010, 11:02
wat getekent we zijn voor geloof getrouw nikaah

15-10-2010, 11:11
ik snap het punt niet al zegt hij het 6 keer ? je kan toch gewoon bij elkaar zijn?

15-10-2010, 11:13


er komt veel meer bij kijken dan alleen 3x te hebben uitgesproken van de talak. Wat ik heb gehoord is dat het niet geldt bij het uitspreken van de talak bij woede en zo zijn er nog meer uitzonderingen, wa Allah oe 3alam. Ik raad je aan om de imam hierbij raadt te plegen en jullie verder kan helpen.
Salaam oe 3aleikom

15-10-2010, 11:28
nou ik heb liever dat mij man 4 keer zegt dat hij van mij wilt scheiden dan dat ik met een andere man het bed in duik om terug te gaan bij mij man altans dat was de oplossing van madam die deze topic heeft geopend

15-10-2010, 11:49
als je man het in boosheid heeft gezegd dan is hoef je niet perse met een andere man te gaan trouwen. Laat je man een sadqya doen aan arme mensen en laat voor hem en ook voor jou een les zijn dat je niet kunt spelen met het woord scheiden.

succes

15-10-2010, 12:05
Heeft hij het op 1 avond drie keer gezegd? Dan geldt het toch als 1 maal en plus als het is uit woede dan is het ook ongeldig

Wa Allah ou a3lam

15-10-2010, 12:13
[QUOTE=Dame1987;88808773]er komt veel meer bij kijken dan alleen 3x te hebben uitgesproken van de talak. Wat ik heb gehoord is dat het niet geldt bij het uitspreken van de talak bij woede.

Dit hierboven is waar Ik heb laatst gehoord dat je een sadakka moet geven als jullie weer bij elkaar willen komen als hij het niet uit woede heeft gezegt meid.

Gair inshallah

15-10-2010, 12:16

Citaat door hafida076:
ik snap het punt niet al zegt hij het 6 keer ? je kan toch gewoon bij elkaar zijn?



Het is in de islaam zo dat als je het 3 keer tegen je man/vrouw zegt zonder woede en dat je het meent vanuit het diepste van je hart dan ben je gescheiden.

15-10-2010, 12:36
dus sadakka is toch voor kleine dingen en scheiden is heel groot

15-10-2010, 12:56
Als ik jou was zal ik maar bij een geleerde om raad vragen. Ik heb ooit gelezen dat als je man het met zijn intentie zegt dat hij wilt scheiden dan zijn jullie bij Allah swt gescheiden. En dan pleeg je zina(overspel) als je bij elkaar blijft. Dus gauw een geleerde vragen. En verder weet Allah swt het beste.

Sterkte met alles.

Sanae
Passion4decoration

15-10-2010, 12:59


klopt niet lieverd al zegt ie talaaq je gaat gewoon bij hem terug het gaat erom als tie zegt ke harmeg chem dan moet je wel even trouwen om bij hem terug te gaan

15-10-2010, 13:08
Je hebt een bedenktijd van drie maanden:

Wat ik weet volgens de uitspraken van geleerden is dat men moet scheiden volgens de Sunnah van onze geliefde profeet v.z.m.h. En de sunnah van de Profeet v.z.m.h. is als volgt:

Als de man met zijn vrouw gemeenschap heeft gehad en zij pas daarna allebei de intensie hebben om te scheiden, dan kan er geen scheiding plaats vinden. De vrouw dient eerst rein te worden van haar man omdat zij gemeenschap heeft gehad. De vrouw moet eerst menstueren en daarna rein worden van haar menstruatie 1x. In deze periode zijn ze nog steeds halal voor elkaar. Daarna pas kan de man een scheidin in gang zetten.

De man en vrouw kunnen pas scheiden van elkaar na een bepaald periode. Deze periode duurt ongeveer 3 maanden. Namelijk de vrouw moet menstrueren en rein worden in totaal 3x. Als de vrouw rein is geworden na haar 3e menstruatie dan pas zijn de man en de vrouw Haram voor elkaar. In die periode (in dit is de Wijsheid van Allah Ta'ala) is het toegestaan voor de man en de vrouw bij elkaar te blijven en zijn ze nog steeds Halal voor elkaar. Het is voor hem toegestaan om haar te onderhoudenen. Het is voor hen allebei toegestaan om bij elkaar te slapen in 1 bed. Het is voor elkaar toegestaan om samen buiten te lopen enz... Alleen hij mag geen gemeenschap hebben met de vrouw hebben. Als dit wel gebeurd dan is de scheiding ongedaan gemaakt en dient men helemaal opnieuw te beginnen met de stappen om de scheiding in gang te zetten (mits men dit wil).

De wijsheid hierachter (van de 3 maanden) is dat geleerden zeggen, meschien de echtparen meschien spijt krijgen on tog bij elkaar willen blijven. Dan is het voor de man toegestaan om de vrouw terug te halen bij hem, zonder enige getuigen of bruidschat of extra's. Zolang men geen gemeenschap met elkaar heeft kan de scheiding door voeren.

Als men na die drie maanden niet in staat is geweest een huis, werk enz.. te regelen dan is men veprlicht van elkaar afstand te nemen. Want na 3 maanden zijn de man en vrouw haram voor elkaar.

15-10-2010, 13:13
aag : Wanneer wordt de vrouw gezien als gescheiden, en wat is de hikmah van het toestaan van de scheiding?

Antwoord : De vrouw wordt gezien als gescheiden wanneer, haar man haar scheidt terwijl hij bij verstand is, uit eigen wil, en zonder dat er hier zaken zijn, die het eventueel tegenhouden zoals, dat hij niet bij verstand is, madjnoen, dronken. En wanneer zij rein was, en in een reinheid waarin hij geen gemeenschap heeft gehad met haar of wanneer zij duidelijk zwanger is of in haar menopauze zat.
Maar wanneer ze wel menstruerende was en of in haar bloeding na de bevalling zat, of in een reine periode waarin hij met haar gemeenschap heeft gehad, terwijl ze niet duidelijk zwanger was en in haar menopauze zat, dan telt deze scheiding niet, en dit is de meeste juist van de twee opinies. Tenzij een islamitische rechter hierover beslist. Wanneer hij (de rechter) beslist dat de scheiding geldend is, dan is deze ook zo.
ls voor de vraag achter de hikmah van het toestaan daarvan; dan is het één van de duidelijke duidelijkheden, want het kan zijn dat zijn vrouw hem niet bevalt, en dat hij veel kwaad wordt op haar voor verschillende zaken, zoals een zwakke verstand, zwakke geloof, slechte manieren endergelijke. Zo heeft Allah hem een uitweg gemaakt van haar te scheiden, zodat hij niet meer verantwoordelijk is voor haar, zoals Allah heeft gezegd;

" En als zij scheiden, dan zal Allah hen beiden door Zijn overvloed onafhankelijk maken; Allah is Milddadig, Alwijs."
[An-Nisaa : 130]

Sheikh Abdul-Aziez bin Baaz
Fataawa Al Mar'a al Moeslimah ( Min fiqhi at-talaaq)

Pagina's : [1] 2