Bekijk volle/desktop versie : Groot-Brittannië krijgt moslimkrant



14-10-2010, 23:22
LONDEN - Groot-Brittannië is binnenkort een nieuwe krant rijker; de eerste krant voor moslims ligt dan in de rekken.

De Pakistaanse televisiezender ARY Digital gaat de weekkrant uitgeven, weet The Guardian.

De krant mikt op moslims tussen de 20 en 45 jaar met een hoog inkomen. Het is de bedoeling het Westen en de islamitische wereld dichter bij elkaar te brengen.

De weekkrant, die vanuit Londen wordt geleid door Burhan Wazir, heeft nog geen titel. Verwacht wordt dat de eerste editie over vier maanden uitkomt. Wazir was ooit adjunct-hoofdredacteur bij The Times en werkte als journalist bij onder meer The National.

bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/7925654/__Groot-Brittanni_krijgt_moslimkrant__.html?sn=buitenland

14-10-2010, 23:30


Zo'n krant gaat toch nooit goed genoeg lopen om lang te blijven bestaan.
Kunnen ze beter een goede weekkrant op internet opstarten, dat heeft meer potentie denk ik zo.

14-10-2010, 23:32

Citaat door gekkeappie:
De krant mikt op moslims tussen de 20 en 45 jaar met een hoog inkomen. Het is de bedoeling (???????) het Westen en de islamitische wereld dichter bij elkaar te brengen.????



tja, die in het Westen hoogopgeleide moslims staan natuurlijk in schril kontrast met die 60+% analfabeten in de Islamitiese wereld, ook qua inkomen. Een reuze afstand scheidt ze. Dus breng ze bij elkaar, dat nivelleert lekker.

Zo te zien mag de auteur van dit bericht wel eens een cursus communikatie gaan volgen

begrijpt iemand wat er staat?
"het westen en de islamitiese wereld bij elkaar brengen". Maak dan, lijkt mij, een krant voor westerse niet-moslims, met als kop..."aanslagen bleken niet erg bevorderlijk, sorry guys".

Nou, gelijk weer gehad met Marokko.nl topics

14-10-2010, 23:49
Een islamitische krant, dat hebben ze nog niet eens in Saudie Arabie

14-10-2010, 23:51


dat is echt goed,

ik wil dat ook in nederland hebben oke.