Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Islamitische studentenvereniging UTRECHT

Pagina's : [1] 2

AHLAM1201
30-08-2004, 17:32

Salam aleikoum allemaal, Wie o wie kent er leuke Islamitische/Arabische/Marokkaanse of multi-culturele studentenverenigingen in Utrecht (Uithof)???? Ik begin dit jaar inchalah met de studie Psychologie en het lijkt me heel leuk om actief mee te doen in een studentenvereniging! Weet iemand hier meer over??? Masalama, :zwaai:

sensibel
30-08-2004, 21:16
Dat zou ik ook heel graag willen weten!:o

Najib26
31-08-2004, 01:00
Ik denk niet dat die er is. Tenzij ze de laatste jaren wat hebben gedaan. Anders kunnen jullie toch zelf iets opzetten?

AHLAM1201
31-08-2004, 17:21
Ja, je hebt gelijk! Maarre hoe doe je zoiets (misschien is het een domme vraag!!), maar het zou echt leuk zijn als er bijvoorbeeld een Marokkaanse studentenvereniging zou komen. Te denken valt aan lezingen organiseren die bijvoorbeeld over de Islam gaat, met de ramadan samen eten, gebedsruimte op school?? (of misschien is deze er al op de Uithof), interculturele uitstapjes organiseren etc. Als er iemand weet hoe je een studentenvereniging opzet, dan hoor ik dat ook graag.... Masalama,

schatvmelha
01-09-2004, 00:07

Origineel gepost door AHLAM1201 Ja, je hebt gelijk! Maarre hoe doe je zoiets (misschien is het een domme vraag!!), maar het zou echt leuk zijn als er bijvoorbeeld een Marokkaanse studentenvereniging zou komen. Te denken valt aan lezingen organiseren die bijvoorbeeld over de Islam gaat, met de ramadan samen eten, gebedsruimte op school?? (of misschien is deze er al op de Uithof), interculturele uitstapjes organiseren etc. Als er iemand weet hoe je een studentenvereniging opzet, dan hoor ik dat ook graag.... Masalama, Een gebedsruimte is er al op de uithof. Maar je vraag was hoe je een studentenvereniging opzet. Heel simpel. Eers vrijwilligers zoeken en een plan van aanpak maken, een maam bedenken, sponsors regelen etc. Lijkt me leuk!!! Paar jaartjes geleden was er LMN maar helaas opgeheven wegens bepaalde problemen. Ahlam1201 ik wil graag lid worden van jouw studentenvereniging zonder naam. Wat ga je trouwens studeren?

AHLAM1201
01-09-2004, 15:00
Hahahha, oke dan! Dan heb ik nu al 1 vrijwilliger!! Ik ga Psychologie studeren inchalah! Er is al een Marokkaans meisje die bij mij in de klas zit, ik zal haar vragen of ze ook mee wildoen!! Het lijkt me echt leuk om een Marokkaanse studentenvereniging op te zetten, en het staat goed op je CV!! Wat studeer jij trouwens?? Masalama,

schatvmelha
01-09-2004, 23:51
Origineel gepost door AHLAM1201 Hahahha, oke dan! Dan heb ik nu al 1 vrijwilliger!! Ik ga Psychologie studeren inchalah! Er is al een Marokkaans meisje die bij mij in de klas zit, ik zal haar vragen of ze ook mee wildoen!! Het lijkt me echt leuk om een Marokkaanse studentenvereniging op te zetten, en het staat goed op je CV!! Wat studeer jij trouwens?? Masalama, Ik studeer een paar bushaltes eerder op de hvu. Lerarenopleiding. En Frans in Amsterdam maar ben het meest op de hvu te vinden. :D

camiliaa
02-09-2004, 13:14
2 vrijwilligers :D maar ben nog maar een jaar beschikbaar

Tetouaniiii
06-09-2004, 00:25
Origineel gepost door AHLAM1201 Salam aleikoum allemaal, Wie o wie kent er leuke Islamitische/Arabische/Marokkaanse of multi-culturele studentenverenigingen in Utrecht (Uithof)???? Ik begin dit jaar inchalah met de studie Psychologie en het lijkt me heel leuk om actief mee te doen in een studentenvereniging! Weet iemand hier meer over??? Masalama, :zwaai: Die is er wel .. Kort tijdje geleden kwam er een Marokkaanse studentenvereniging ( in Utrecht ) langs bij mij op het werk .. In een restaurant .. En die deelden daar toen uitnodigingen uit .. Maar ik had er zelf niets over gevraagd .. Was een beetje druk .. Maar ik geen idee waar ik ze nu wél zou kunnen vinden ..

schatvmelha
06-09-2004, 01:07
Origineel gepost door Tetouaniiii Die is er wel .. Kort tijdje geleden kwam er een Marokkaanse studentenvereniging ( in Utrecht ) langs bij mij op het werk .. In een restaurant .. En die deelden daar toen uitnodigingen uit .. Maar ik had er zelf niets over gevraagd .. Was een beetje druk .. Maar ik geen idee waar ik ze nu wél zou kunnen vinden .. Ja er is er inderdaad een maar Marokkaanse vereniging UMAH, maar vind het wel errrruuug jammer dat er geen islamitische vereniging is. Heb het niet zo met Marokkaans getinte verenigingen...

Tetouaniiii
06-09-2004, 01:11
Origineel gepost door schatvmelha Ja er is er inderdaad een maar Marokkaanse vereniging UMAH, maar vind het wel errrruuug jammer dat er geen islamitische vereniging is. Heb het niet zo met Marokkaans getinte verenigingen... hmm ja misschien is dat em wel .. Ik weet niet hoe die mensen zelf persoonlijk zijn .. Maar misschien kan je zelf iets oprichten ? ;)

schatvmelha
06-09-2004, 01:30
Origineel gepost door Tetouaniiii hmm ja misschien is dat em wel .. Ik weet niet hoe die mensen zelf persoonlijk zijn .. Maar misschien kan je zelf iets oprichten ? ;) Ik weet ook niet hoe die mensen zijn maar dat ze zich een marokkaanse studentenvereniging noemen zegt al genoeg voor mij... Ik ben voor een vereniging die toegankelijk is voor alle moslims. En niet alleen voor Marokkanen. Ik vind dat die vereniging zich tekort doet. Iets zelf oprichten is mijn wens ja. Maar waar vind je mensen die dat ook willen? En die ook puur een islamitische vereniging willen. hmmmmmm lastig he :zwaai:

Tetouaniiii
06-09-2004, 15:58

Hmm gelijk heb je .. Maar ja waar je ze vindt ? Probeer hier maar te beginnen ;) hehe bye bye :zwaai:

Cina
06-09-2004, 19:06
Als er iets komt, doe ik mee! Ben 1ste jaars geneeskunde student, ook op de uithof. Waar is die gebedsruimte eigenlijk?

schatvmelha
07-09-2004, 22:49
Origineel gepost door Cina Als er iets komt, doe ik mee! Ben 1ste jaars geneeskunde student, ook op de uithof. Waar is die gebedsruimte eigenlijk? Cina, de gebedsruimte zit in het gebouw van het UMC. Beneden waar de hoofdingang is. In het stiltecentrum. succes :zwaai:

Pagina's : [1] 2