Bekijk volle/desktop versie : Kerrie rijst op zn Indonesisch



Pagina's : [1] 2

30-08-2004, 16:56
wie o wie kan mij het recept hier van geven, wel hoe die indonesen het maken aub. alvast bedankt thalla

30-08-2004, 23:25


ewaaaaaaaaaa niemand die mij het recept hier van kan geven

30-08-2004, 23:45

Citaat:
Origineel gepost door Enesa
wie o wie kan mij het recept hier van geven, wel hoe die indonesen het maken aub. alvast bedankt thalla
Het is gele rijst. Indonesische mensen gebruiken geen kerrie in de keuken.

Gele rijst maak je met koenjit en daum salaam. Te koop bij indonesische toko's. Verder serveer je de gele rijst gewoon bij andere indonesische gerechten.


31-08-2004, 09:25
klopt kerrie rijst bestaat niet ik heb het na gevraagd voor je het heet nasi koening gele rijst

31-08-2004, 09:53


Volgens mij heb ik daar wel een recept van, ik heb een indonesisch kookboekje. Ik zal vanavond (als ik weer thuis ben) even kijken.

31-08-2004, 11:43

Citaat:
Origineel gepost door Miss_Glamorous
Het is gele rijst. Indonesische mensen gebruiken geen kerrie in de keuken.

Gele rijst maak je met koenjit en daum salaam. Te koop bij indonesische toko's. Verder serveer je de gele rijst gewoon bij andere indonesische gerechten.

klopt dit gooi je gewoon bij het water als je de rijst kookt/ in de stomer stoomt hierdoor krijg je gele rijst die je weer verder vewerkt in het gerecht b.v nasi

31-08-2004, 17:07

Citaat:
Origineel gepost door tonk
Volgens mij heb ik daar wel een recept van, ik heb een indonesisch kookboekje. Ik zal vanavond (als ik weer thuis ben) even kijken.
zou het heel fijn vinden saffie?

Ik vind het wel heel raar dat jullie dat niet kennen, en de indonesen gebruiken zekers kerrie, ik heb het dus een paar keer bij een indonesische vriendin gegeten en het heet gewoon kerrie rijst, ik weet wel een beetje hoe het gemaakt moet worden maar zou graag willen weten wat de preciese ingredienten nou zijn

31-08-2004, 18:12
Zij noemt het waarschijnlijk zelf zo, maar ik heb even op een site gekeken met Indonesische recepten en dit is wat ik vond bij kerrierijst;

keuken Indonesisch

smaak Pittig soort gerecht

hoofdingrediënt Rijst

bereidingstijd 0-10 minuten

ingrediënten;

400 gr. rijst naar keuze.
4 volle eetlepels pittige kerrie of ketoembar

bereidingswijze;

Doe in de pan water en de kerrie of ketoembar laat het aan de kook komen voeg de rijst erbij en kook de rijst zoals je het gewend bent gaar.

maar je kunt ook gewoon saffraanpoeder gebruiken hoor

wil je meer klik dan hier...........klik hier op

31-08-2004, 20:06

Citaat:
Origineel gepost door Enesa
zou het heel fijn vinden saffie?

Ik vind het wel heel raar dat jullie dat niet kennen, en de indonesen gebruiken zekers kerrie, ik heb het dus een paar keer bij een indonesische vriendin gegeten en het heet gewoon kerrie rijst, ik weet wel een beetje hoe het gemaakt moet worden maar zou graag willen weten wat de preciese ingredienten nou zijn
Dat is wel heel erg vreemd want een echte Indo zal het nooit kerrie rijst noemen! Het is Nasi Koening en ze gebruiken er zeker geen Kerrie voor!
Je gebruikt koenjit, daum salaam en santen (was ik vergeten de vorige keer). En zeker geen kerrie, dat is meer iets voor de hindoestanen!!

En als ik het heb over Nasi koening dan heb ik het over hoe de mensen in Indonesie het zelf maken.

31-08-2004, 21:05

Citaat:
Origineel gepost door onderduiker
Zij noemt het waarschijnlijk zelf zo, maar ik heb even op een site gekeken met Indonesische recepten en dit is wat ik vond bij kerrierijst;

keuken Indonesisch

smaak Pittig soort gerecht

hoofdingrediënt Rijst

bereidingstijd 0-10 minuten

ingrediënten;

400 gr. rijst naar keuze.
4 volle eetlepels pittige kerrie of ketoembar

bereidingswijze;

Doe in de pan water en de kerrie of ketoembar laat het aan de kook komen voeg de rijst erbij en kook de rijst zoals je het gewend bent gaar.

maar je kunt ook gewoon saffraanpoeder gebruiken hoor

wil je meer klik dan hier...........klik hier op
ik denk dat jij me nu heel goed geholpen heb die vrouw had toen inderdaad pittige kerrie erin gedaan, dus nu weet ik wel hoe ik het verder moet maken.

soekran voor je reactie zina :blauwkus:



Miss_Glamorous:Het heet zekers geen Nasi koening want die vrouw noemde het zelf ook kerrie rijst dus ik dont know verder

31-08-2004, 21:22

Citaat:
Origineel gepost door Enesa
ik denk dat jij me nu heel goed geholpen heb die vrouw had toen inderdaad pittige kerrie erin gedaan, dus nu weet ik wel hoe ik het verder moet maken.

soekran voor je reactie zina :blauwkus:



Miss_Glamorous:Het heet zekers geen Nasi koening want die vrouw noemde het zelf ook kerrie rijst dus ik dont know verder
Nou dan niet, ik dacht dat je het op z'n indonesisch wilde maken.
En gele rijst is op z'n indonesisch wel degelijk Nasi Koening!
En ik weet waar ik over praat!

Maarre eet smakelijk met je "Kerrie Rijst"!


31-08-2004, 21:25

Citaat:
Origineel gepost door Miss_Glamorous
Nou dan niet, ik dacht dat je het op z'n indonesisch wilde maken.
En gele rijst is op z'n indonesisch wel degelijk Nasi Koening!
En ik weet waar ik over praat!

Maarre eet smakelijk met je "Kerrie Rijst"!

ewa meid je hoeft je zelf niet zo op te fokken, ik weet toch zelf wel dat die vrouw het KERRIE rijst noemde en ze was zelf indo dus ik weet ook wel waar ik over praat denk ik zo maar

31-08-2004, 21:32



Citaat:
Origineel gepost door Enesa
ewa meid je hoeft je zelf niet zo op te fokken, ik weet toch zelf wel dat die vrouw het KERRIE rijst noemde en ze was zelf indo dus ik weet ook wel waar ik over praat denk ik zo maar
Opgefokt? haha
Jij hebt mij nog niet opgefokt meegemaakt.
Ik wilde je helpen, je dacht toch niet dat ik me om jou druk ga maken?
En nogmaals: eet smakelijk met je zogenaamde kerrie rijst!


31-08-2004, 21:37

Citaat:
Origineel gepost door Miss_Glamorous
Opgefokt? haha
Jij hebt mij nog niet opgefokt meegemaakt.
Ik wilde je helpen, je dacht toch niet dat ik me om jou druk ga maken?
En nogmaals: eet smakelijk met je zogenaamde kerrie rijst!

jij bent echt raar wollah jij niet opgefokt damz meid get a life en ik heb niet eens behoefte om jou opgefokt te zien, zie hier wel genoeg aan je thalla

31-08-2004, 21:45

Citaat:
Origineel gepost door Enesa
jij bent echt raar wollah jij niet opgefokt damz meid get a life en ik heb niet eens behoefte om jou opgefokt te zien, zie hier wel genoeg aan je thalla
Jij bent echt dom, want je kunt geeneens lezen.
Er staat dat ik me er niet druk om maak.
Nogmaals, ik wilde gewoon helpen.

Maar ja, als je dat zelfs niet kunt begrijpen...

Pagina's : [1] 2