Bekijk volle/desktop versie : Goede Moslima zijn



14-10-2010, 19:41

Citaat:
ik wil me zelf meer met de islaam gaan verdiepen een goede moslima zijn dat is wat ik wil. bidden koran lezen naar de moskee gaan etc.. op het moment bid ik niet meer hoe graag dat ik ook graag wil. Als ik wil gaan bidden dan houd iets sterks me tegen en word ik door de shaiytaan over gehaald om het later te doen en dan doe ik het niet bijv omdat het laat is.. ik wil die stappen zetten alleen weet niet waar ik moet beginnen en wat de basis is etc ik hoop inschallah dat iemand me goede advies kan geven.
hoe criëer je een sterke elimaan

14-10-2010, 19:42


Salaam 3aleykoum, kunnen we msn'n uitwisselen? (via pm uiteraard)

14-10-2010, 20:17

Citaat door maryam_elh:
Salaam 3aleykoum, kunnen we msn'n uitwisselen? (via pm uiteraard)



wa3alaikoem sallaam
jaa tuuurlijk graag zelfs zou je e-mail aan me willen pmen

14-10-2010, 20:22
Assalaam alaykum


Alle lof zij Allah, en gebeden en vrede zij met de Boodschapper van Allah en zijn familie, metgezellen en degenen die hem bijstonden.

Vele mensen klagen over het niet uitkomen van hun dromen, over hun zondige toestand, over de beproevingen die zij moeten doorstaan, over dat het maar niet wil lukken met het gebed, met het dragen van de hidjaab. Het lijkt alsof zij in afwachting zijn van een wonder, een wonder dat al deze problemen, onzekerheden en angsten in één keer doet verdwijnen.

Maar dit is natuurlijk niet de manier. Beste broeder en zuster, er zijn randvoorwaarden voor het aanbrengen van een verandering in je leven. Zo dien je naar je doelstelling toe te werken door keihard je best te doen. Wij mogen niet in het leven staan met de opvatting die ervan uitgaat dat het leven een kansspel is en wij geen invloed hierop hebben.

Men dient stevig de schouders eronder te zetten om zijn ambitie waar te maken. Toen de Profeet (vrede zij met hem) sprak over de zeventigduizend moslims die het Paradijs zonder rekenschap zullen betreden, stond cOkaashah op en riep hij: “O Boodschapper van Allah, vraag Allah om mij tot diegenen te doen behoren.” Waarna de Profeet (vrede zij met hem) tegen hem zei: “Jij behoort tot hen.” Hier is geen sprake van blinde toeval of zoals sommigen het uitdrukken: “Op het juiste moment op de juiste plaats aanwezig zijn.” cOkaashah die deze grote eer ten deel viel, heeft zich een geruime tijd van te voren ingespannen voor dit moment. Hij heeft alle benodigde voorbereidingen hiervoor getroffen door al die tijd de voorschriften van zijn Heer in acht te nemen en alles wat verboden is te vermijden. Vandaar dat Allah na het ingediende verzoek van cOkaashah om tot deze mensen te behoren zijn Profeet (vrede zij met hem) liet weten dat zijn verzoek is ingewilligd en dus geaccepteerd is en dat cOkaashah zonder rekenschap het Paradijs zal betreden.

Dus mijn advies voor deze week aan eenieder is het volgende: “Kies voor de terugkeer naar Allah, zet de eerste stap, werk hard, streef naar het goede en verder zal Allah voor het nodige succes zorgen. Het begin is altijd het moeilijkst, maar zodra de eerste stap is gezet dan gaat alles steeds makkelijker. Dus voor het verrichten van het gebed dien jij een begin te maken, voor het dragen van de hidjaab dien jij een begin te maken. Dus nogmaals, stel je doel vast, volhard in je voornemen, onderneem actie en wees vastbesloten. De rest zal Allah voor zijn rekening nemen.”

Ik vraag Allah tot slot om ons allen bij te staan in het naleven van Zijn voorschriften, het mijden van Zijn verboden en het vinden en belopen van de weg naar Zijn Paradijs.

Aboe Ismaïl


14-10-2010, 20:23


Ik ben Moslim, maar ik bid niet.

http://www.al-yaqeen.com/nieuw/mediatheek/rm.php?id=37

Als je topic openlaat zal ik nog wat adviezen en nuttige artikelen plaatsen moge Allaah het voor je vergemakkelijken Aamien

14-10-2010, 20:25

Vraag:

Wat zijn de middelen om het geloof te laten toenemen?

Antwoord:

Geprezen zij Allaah.

Er zijn verscheidene middelen om het geloof te laten toenemen:

Het eerste middel is, het leren over Allaah door middel van Zijn namen en eigenschappen. Hoe meer iemand leert over Allaah door middel van Zijn namen en eigenschappen, hoe meer zijn geloof zal toenemen, zonder enige twijfel. Daarom zie je dat de geleerden die meer weten dan anderen over de namen en eigenschappen van Allaah, sterker zijn in hun geloof dan anderen in dit opzicht.

Het tweede middel is het kijken naar de tekenen van Allaah in het universum en de tekenen van de sharee’ah (dat wil zeggen: verzen van de Qur’aan en wonderen van de Profeet sallallahoe 'alayhi wa sallam, en dergelijke). Hoe meer iemand naar de tekenen van Allaah in het universum kijkt, hoe meer hij in geloof zal toenemen. Allaah zegt (interpretatie van de betekenis):

“En op de aarde zijn Tekens voor de overtuigden. En ook in jullie zelf, zien jullie dan niet?” (Soerah Ad-Dzariyat 51:20-21).

Er zijn velen verzen die aangeven dat iemand zijn geloof kan laten toenemen door het overpeinzen en nadenken over dit universum.

Het derde middel is het verrichten van handelingen van aanbidding. Hoe meer handelingen van aanbidding iemand verricht, hoe meer zijn geloof daarbij zal toenemen. Het maakt hierbij niet uit of deze handelingen van aanbidding bestaan uit woorden of handelingen. Dus dhikr laat het geloof in hoeveelheid en kwaliteit toenemen en het gebed, het vasten en het verrichten van de Hajj laten het geloof ook toenemen in hoeveelheid en kwaliteit.

Majmoo’ Fataawa wa Rasaa’il Fadeelat al-Shaykh Muhammad ibn Saalih al-‘Uthaymeen (moge Allaah tevreden met hem zijn), volume 1, pagina 49.


14-10-2010, 20:26
Gair insha'Allaah, zal zo mijn mil naar je pm'en.

En als je op http://www.al-yaqeen.nl kijkt, zal je al heel ver komen met info.
Je hebt daar artikelen, lezingen, video's, flash's etc. En nog veel meer!

14-10-2010, 20:31
Ik had dat ook wollah!
Ma3lish, je moet blijven proberen ookal stop je een x met bidden daarna gewoon weer verder gaan.
Gewoon niet opgeven! Tegenslagen zijn er nou eenmaal.
Maar niet opgeven!
Uiteindelijk blijf je bidden en geef je het niet op!
Ik had dat ook, mijn tip is dus ; niet opgeven!

14-10-2010, 20:33

Het gelukkige leven! Sheich Muhammad Mukhtar Ash Sanqiti




http://www.youtube.com/watch?v=OYeqRkFZWn0


14-10-2010, 20:40
Ik ga ervan door, ik hoor nog van je insha'Allaah, ts.

Wassalaam 3aleykoum.

14-10-2010, 23:59
Stap voor stap kom je er, inshaae Allaah.

Als je er behoefte aan hebt mag je mij ten alle tijde pm'en, ik ben bi idnie Allaah bereid jou (en mezelf uiteraard) on-the-road (als ik het zo kan zeggen, hehe) te helpen.