Bekijk volle/desktop versie : net wanneer je denkt dat je alles gezien hebt.. imam en homo!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

14-10-2010, 16:11



Homoseksuele iman bezoekt Belgie
14-10 11:05 | Reacties: 103
De Amerikaan Daayie Abdullah is een uniek figuur: imam en openlijk homo.


Zijn coming out eind vorige eeuw sloeg in als een bom. Donderdag- en vrijdagavond in hij op bezoek in Belgie en gaat hij in gesprek met het publiek. De spanningen tussen de holebi/transgendergemeenschap en de moslimgemeenschap worden regelmatig opgepookt. Dat is gevaarlijk, vindt Yvan Brys, woordvoerder van Mikpunt.

'Moslims en holebi/transgenders maken allebei ongeveer 6 procent van de Belgische bevolking uit. Twee minderheden dus. Ze ervaren op diverse terreinen vergelijkbare vormen van discriminatie: de werkvloer, het onderwijs, de media, de woningmarkt. Beide minderheidsgroepen lijden onder een beeldvorming die niet klopt. Het is dan ook dringend nodig dat ze elkaar vinden en versterken'.

Daayie Abdullah kan daarvoor een inspiratiebron zijn. Voor hem is het vanzelfsprekend dat je homofobie, racisme en seksisme tegelijk aanpakt. Mensen samenbrengen, de hindernissen overbruggen is zijn core business. Hij past dat ondermeer toe in de praktijk door voor koppels van gelijk geslacht een huwelijksplechtigheid te verzorgen en de gestigmatiseerde slachtoffers van aids een begrafenisplechtigheid (Janazah) te geven. Daayie Abdullah verzorgt ook interreligieuze huwelijken tussen bijvoorbeeld een christen en een moslima. Hij heeft zelf al sedert tien jaar een relatie met een christen.

Vraag is of hij in de Verenigde Staten - Daayie Abdullah woont in Washington DC - gemakkelijker als homo dan als moslim aanvaardt wordt.













http://nieuws.marokko.nl/index.php?nav=nieuws&nid=16307

14-10-2010, 16:20


Worden jullie ook bang van zulke berichten. Als ik dit lees, dan denk ik aan een ding. Mezelf opsluiten en de rest van me leven aan me ibada bezig houden en me afzonderen van alle zondes die we buiten in deze rotmaatschappij zien. Want deze wereld kan elk moment eindigen. Het is nu echt het einde van de wereld.

Imam en homo. La hawla wala 9owata illa billah. Allah yer7amna!

14-10-2010, 16:20
t is toch erg gesteld met de wereld...

14-10-2010, 16:22
Het einde nadert.

14-10-2010, 16:30


soubanallah ... in wat geloofd hij dan? hij doet net het tegenovergestelde van Islam. homo, 10 jaar relatie ...

14-10-2010, 16:33
Die man is niet eens een Moslim, hoe zou hij dan Imaam kunnen zijn? Wat een onderkruipsel zeg, bah. Ik word gewoon misselijk van die vent en dat heb ik echt niet vaak. Een Shaytaan in de gedaante van een mens.

14-10-2010, 16:35
Hij kan zijn naam beter veranderen in ´Abdul-Laat want het is niet Allaah die hij aanbidt. Wat een duivelsgebroed. Ik ben echt boos.

14-10-2010, 16:38
Nou moslim is hij zeker niet!!
Want homo gaat niet samen met islam. Zeker weer iemand die de islam zwart wil maken, en jongeren moslims laten zien dat ze homo kunnen zijn en moslim te gelijk. Zeker weer een domme actie van de illuminate flikkers!!!


Allahie mesgo deze el mojriem!!!

14-10-2010, 16:40
allahister

hij is een shitan die de kofar hebben gemaakt om de moslim jongeren te laten dwalen van kijk hij is een homo imam dus het kan moslim en homo
moge allah onze jongeren standvastig maken en de shitan uit hun buurt houden

14-10-2010, 16:43
La hawla wala 9oata illa billah..

Ongelovelijk...!!!

14-10-2010, 16:48
Ik ben boos omdat hij dit allemaal openlijk doet. Hij voelt zich oppermachtig omdat hij nergens berecht kan worden volgens de Sharee´ah. Dáár ben ik boos over. Ik ben boos omdat dit normaal geworden is en dat je als extremist wordt weg gezet als je je ertegen uitspreekt. Hier een homomoskee, daar een homo-Imaam en als het daar nou bij bleef maar nee, ze gaan ook nog eens homohuwelijken voltrekken. Qaatalahum Allaah.



Citaat door At-Work:
Waarom ben je boos? Allah zal hem zeker vernederen!
ipv boos te zijn zouden wij aan het denken moeten worden gezet met wat er nog gaat komen en wij ons sterker moeten maken en ons stevig klampen aan de Islam.

Allahu Akbar!

14-10-2010, 16:50
Een imam met zijn eigen regels dus. Lekker gelovig.

14-10-2010, 16:58


Sabrun_Jameel;

Ik heb ooit vernomen vanuit een lezing waarin hier over werd gesproken dat zo een persoon nog wel moslim is, maar een erge zonde begaat. Homo zijn is een zonde die even slecht is en even erg is als velen andere zondes op deze wereld (denk aan zina) en als je zina pleegt dan val je ook niet uit de islaam. Ik ga proberen of ik nog bewijs kan vinden hierover, maar ik weet wel bijna zeker dat ik dit echt een geleerde heb horen zeggen op youtube. Ik weet helaas zijn naam niet meer. Heb jij toevallig bewijzen dat deze man wel uit de islam gezet is?

14-10-2010, 17:01
Homo geloof ik wel maar een imam? Ja in zijn zieke geest

14-10-2010, 17:03
Ik heb het helemaal niet gehad over zijn homofilie. Er bestaat een meningsverschil over homofielen. Sommige Geleerden zeggen dat ze ongelovig worden maar de meeste Geleerden zeggen dat zo iemand een Faasiq is. Als iemand echter openlijk homofiel is, dan kan hij afvallig worden doordat hij daarmee komt te vallen onder het bestrijden van de Sharee´ah. Dat moet echter een rechter bepalen. Wat wel zo is, is dat een homofiel, of hij nu "ontvangt" of "geeft" om het zo maar te zeggen, ter dood wordt veroordeeld en over de manier waarop verschillen de Geleerden weer van mening. De ene zegt dat hij van een hoog gebouw of berg moet worden gegooid, de ander zegt dat hij moet worden bedolven onder stenen (zoals Qawm Luut) en weer anderen zeggen dat hij moet worden gestenigd.

De reden dat ik zei dat hij afvallig is, is omdat hij homohuwelijken voltrekt en dat is Istihlaal en Istihlaal is afvalligheid. Hij maakt iets Halaal wat Allaah Haraam heeft gemaakt en iedereen die dat doet, valt daarmee buiten de Islaam.


Citaat door Fortisi:
Sabrun_Jameel;

Ik heb ooit vernomen vanuit een lezing waarin hier over werd gesproken dat zo een persoon nog wel moslim is, maar een erge zonde begaat. Homo zijn is een zonde die even slecht is en even erg is als velen andere zondes op deze wereld (denk aan zina) en als je zina pleegt dan val je ook niet uit de islaam. Ik ga proberen of ik nog bewijs kan vinden hierover, maar ik weet wel bijna zeker dat ik dit echt een geleerde heb horen zeggen op youtube. Ik weet helaas zijn naam niet meer. Heb jij toevallig bewijzen dat deze man wel uit de islam gezet is?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6