Bekijk volle/desktop versie : Herinnering aan je geliefde.



Pagina's : [1] 2

13-10-2010, 17:40
Soms verlies je jouw geliefde door middel van een scheiding of de dood. Dit kan een vriend/vriendin zijn maar ook een geheel ander persoon. Hoe ervaar jij de herinneringen? Ben jij iemand die eerst een gezicht voor zich ziet, iets ruikt of ben je iemand die eerst een stem hoort? Ik heb bij mijzelf ontdekt dat ik eerst een stem hoor. Heel sterk ervaar ik dit. Terwijl vele eerst een gezicht zien.

Hoe zit dit bij jou? En als je een voorbeeld wilt noemen een situatie wilt noemen. Voel je vrij dit te doen ik zal het zeer zeker lezen en op in proberen te gaan.

13-10-2010, 18:02


Ik heb het laatste een beetje verkeer geformuleerd. Ik heb het niet slechts over het zien van een gezicht maar een bepaald beeld dat je voor ogen krijgt. Daarnaast kun je je ook een geur herinneren of aanraking of een hele sterke emotie. Noem maar op.

13-10-2010, 18:20
Ik mis alleen mijn opa. Hij is ook de enige dierbare persoon die ik ben kwijt geraakt aan de dood. Er is niets of niemand die mij aan hem doet herinneren.
Enkel wanneer ik in Marokko ben, en naar zijn begraafplaats ga. Verder denk ik wel aan hem, maar niet door iemand of iets.

Het is gewoon mijn lieve opa. En niemand is zoals hij.

Moge Allah hem genadig zijn. En alle andere moslims.

13-10-2010, 18:28

Citaat door _______:
Ik mis alleen mijn opa. Hij is ook de enige dierbare persoon die ik ben kwijt geraakt aan de dood. Er is niets of niemand die mij aan hem doet herinneren.
Enkel wanneer ik in Marokko ben, en naar zijn begraafplaats ga. Verder denk ik wel aan hem, maar niet door iemand of iets.

Het is gewoon mijn lieve opa. En niemand is zoals hij.

Moge Allah hem genadig zijn. En alle andere moslims.


Inna lillahie wa inna ilayhie raji3oen. Amien op je du3a.

Als je een keer niks doet en ergens zit, hoor je geen stem, zie je geen beeld of een geur. Ik heb bij de mensen die ik verloren heb dat ik de stemmen hoor, heel sterk. Als mijn gedachten de herinneringen naar boven halen.

Ik zou niet naar de begraafplaatsen kunnen, ik wou het wel afgelopen jaar maar ik weet van mijzelf dat ik het niet aankan.

13-10-2010, 18:33



Citaat door Wervelwind.:
Inna lillahie wa inna ilayhie raji3oen. Amien op je du3a.

Als je een keer niks doet en ergens zit, hoor je geen stem, zie je geen beeld of een geur. Ik heb bij de mensen die ik verloren heb dat ik de stemmen hoor, heel sterk. Als mijn gedachten de herinneringen naar boven halen.

Ik zou niet naar de begraafplaatsen kunnen, ik wou het wel afgelopen jaar maar ik weet van mijzelf dat ik het niet aankan.


Amien.

Nee, mijn opa woonde in Marokko. Ik zag hem maar 1x in het jaar. Maar als ik mezelf toesta om langer dan een paar minuten aan hem te denken, moet ik huilen. Dus ik denk eigenlijk liever niet aan hem..

Ik wou juist heel graag gaan. Ik vond het wel eng. Omdat ik nooit eerder naar de begraafplaats ben geweest van een dierbare. Maar toen ik daar was miste ik hem weer heel erg en kon ik mijn tranen ook niet bedwingen.
Het is wel prettiger om alleen te gaan, dan met familieleden vind ik..

Ben je dierbare kwijt geraakt aan de dood, of door ander soort verlies..?
Je hoeft niet te antwoorden als je dat niet prettig vindt hoor..

13-10-2010, 18:34
En je bent toch wel een vrouw..?

13-10-2010, 18:45

Citaat door _______:
Amien.

Nee, mijn opa woonde in Marokko. Ik zag hem maar 1x in het jaar. Maar als ik mezelf toesta om langer dan een paar minuten aan hem te denken, moet ik huilen. Dus ik denk eigenlijk liever niet aan hem..

Ik wou juist heel graag gaan. Ik vond het wel eng. Omdat ik nooit eerder naar de begraafplaats ben geweest van een dierbare. Maar toen ik daar was miste ik hem weer heel erg en kon ik mijn tranen ook niet bedwingen.
Het is wel prettiger om alleen te gaan, dan met familieleden vind ik..

Ben je dierbare kwijt geraakt aan de dood, of door ander soort verlies..?
Je hoeft niet te antwoorden als je dat niet prettig vindt hoor..


Ja aan de dood. De dood is iets wat ons alleen overkomt ik verberg niet dat iemand is overleden of ziek is. Dus is geen probleem.

Ik ben ook heel erg bang dat ik te emotioneel word, heel emotioneel vandaar dat ik niet kan ondanks dat ik het wil. Het is toch een bepaalde angst.

Ik ben nu op een moment aangekomen dat ik het fijn vind om herinneringen op te halen en er aan te denken. Terwijl het een lange periode heel moeilijk was. Ik kon er niet aandenken.

13-10-2010, 18:46
Ja ik ben vrouw.

13-10-2010, 19:20

Citaat door Wervelwind.:
Ja aan de dood. De dood is iets wat ons alleen overkomt ik verberg niet dat iemand is overleden of ziek is. Dus is geen probleem.

Ik ben ook heel erg bang dat ik te emotioneel word, heel emotioneel vandaar dat ik niet kan ondanks dat ik het wil. Het is toch een bepaalde angst.

Ik ben nu op een moment aangekomen dat ik het fijn vind om herinneringen op te halen en er aan te denken. Terwijl het een lange periode heel moeilijk was. Ik kon er niet aandenken.


Goed dan.

Ja, maar misschien is dat helemaal niet erg..? Diegene weet wel dat je er bent.
Maar ik kan me voorstellen dat je het toch eng vind.

Dat heb ik niet eigenlijk. Nooit gehad.. Ik praat er ook niet graag over met bekende van me. Heeft het verlies lang geleden plaats gevonden?

13-10-2010, 19:49
Ik ken alleen liefde voor bloedverwanten en een paar jongens, no homo.

13-10-2010, 19:52
Ik mis zijn stem en dan zie ik zijn gezicht en hoe was met mij en me zusjes.
Soms sta ik er niet eens bij stil maar mijn oom betekende heel veel voor mij en er gaat geen dag voorbij dat ik niet iets zie of hoor wat me aan hem doet denken.

13-10-2010, 19:55
Het is onzin om over je verlies te gaan praten. Ik heb hollanders nooit begrepen in hoe ze zo verschrikkelijk open kunnen zijn in hun gevoelens. Die psychologie lessen wordt ik ook gestoord van. Iedereen praat zo makkelijk over het verliezen van iemand. Ik vergeet het hele begrip dood, en wil er niks over horen. Wat heeft het voor nut om je dingen te gaan herinneren en vervolgens weer een grote schroothoop te worden?

13-10-2010, 20:44



Citaat door _______:
Goed dan.

Ja, maar misschien is dat helemaal niet erg..? Diegene weet wel dat je er bent.
Maar ik kan me voorstellen dat je het toch eng vind.

Dat heb ik niet eigenlijk. Nooit gehad.. Ik praat er ook niet graag over met bekende van me. Heeft het verlies lang geleden plaats gevonden?


Ik kan het niet. Althans nog niet.

Een aantal jaren geleden. Maar niet alles was in een jaar, maar er zat te weinig tijd tussen. Je hebt toch lange tijd nodig om iets te verwerken.

13-10-2010, 20:47

Citaat door Kosmonaut:
Ik ken alleen liefde voor bloedverwanten en een paar jongens, no homo.


Nee, gewoon jongens ik begrijp het.



Citaat door tanger_lover:
Ik mis zijn stem en dan zie ik zijn gezicht en hoe was met mij en me zusjes.
Soms sta ik er niet eens bij stil maar mijn oom betekende heel veel voor mij en er gaat geen dag voorbij dat ik niet iets zie of hoor wat me aan hem doet denken.


Dus jij bent iemand die een beeld krijgt bij de herinneringen. Het is onmogelijk iemand te vergeten die veel voor jou betekend, je kunt het slechts accepteren. Is hij overleden? Als ik vragen mag.

13-10-2010, 20:47
Ik weet niet.

Ligt eraan wie het is.

Pagina's : [1] 2