Bekijk volle/desktop versie : Dagelijkse Gedachte



Pagina's : [1] 2 3

12-10-2010, 23:46

Niemand kan mij kwetsen zonder mijn toestemming.


12-10-2010, 23:48


Een mooie gedachte.

12-10-2010, 23:50
Niet mee eens maargoed..

12-10-2010, 23:52

Citaat door Imane_ITF:
Niet mee eens maargoed..

Leg uit, ben benieuwd.

12-10-2010, 23:54


Ook niet mee eens.

12-10-2010, 23:55

Citaat door Miss.H:
Ook niet mee eens.

Care to explain?

12-10-2010, 23:57
Als je verder nadenkt dan alleen de eerste gedachte die in je opkomt klopt het.

Eens.

12-10-2010, 23:59

Citaat door Slaz:
Leg uit, ben benieuwd.

Dit is mijn logica hoor: als je om iemand geeft zoals je familie, stel je je open op en weet diegene eventuele zwakke plekken
Als iemand een rotopmerking maakt bijv over iets waar je onzeker over bent, doet dat pijn of je dat nou wil of niet

12-10-2010, 23:59
Toestemming verlenen/verkrijgen en iemand kwetsen zijn twee onafhankelijke dingen, die niets met elkaar te maken hoeven hebben..

13-10-2010, 00:03

Citaat door Slaz:
Care to explain?


Niemand kan mij kwetsen zonder Zijn toestemming, maar die van mij? Wanneer ik veel om iemand geef en die gene kwets mij op een of andere manier, dan is het al gebeurd voordat ik het kan stoppen. Wanneer ik er over na ga denken dat diegene mij niet kan kwetsen zonder mijn toestemming en dat ik het zelf in de hand heb, merk ik dat ik al gekwets ben en dat ik me alleen maar sterk probeer te houden en dat ik het door die gedachte probeer 'terug te draaien'.. Maar dan is het al te laat en ben ik al gekwetst.

Haha ik weet niet of je het begrijpt, maar ik hoor het wel.

& Slaz hoe denk jij erover?

13-10-2010, 00:03

Citaat door Unwritten.:
Als je verder nadenkt dan alleen de eerste gedachte die in je opkomt klopt het.

Eens.

True, men houdt op bij de eerste gedachte.

Onzekerheid?


Citaat door Imane_ITF:
Dit is mijn logica hoor: als je om iemand geeft zoals je familie, stel je je open op en weet diegene eventuele zwakke plekken
Als iemand een rotopmerking maakt bijv over iets waar je onzeker over bent, doet dat pijn of je dat nou wil of niet

Jouw logica? Ik dacht dat er maar 1 logica was.
Maar wat heeft dat te maken met gekwetst voelen? Je stemt er toch mee in op het moment dat je je openstelt.


Citaat door miss_Yoyo:
Toestemming verlenen/verkrijgen en iemand kwetsen zijn twee onafhankelijke dingen, die niets met elkaar te maken hoeven hebben..

Als iemand jou uitscheld kun je of lachen en negeren of beledigd/gekwetst voelen en boos over worden.

13-10-2010, 00:06

Citaat door Miss.H:
Niemand kan mij kwetsen zonder Zijn toestemming, maar die van mij? Wanneer ik veel om iemand geef en die gene kwets mij op een of andere manier, dan is het al gebeurd voordat ik het kan stoppen. Wanneer ik er over na ga denken dat diegene mij niet kan kwetsen zonder mijn toestemming en dat ik het zelf in de hand heb, merk ik dat ik al gekwets ben en dat ik me alleen maar sterk probeer te houden en dat ik het door die gedachte probeer 'terug te draaien'.. Maar dan is het al te laat en ben ik al gekwetst.

Haha ik weet niet of je het begrijpt, maar ik hoor het wel.

& Slaz hoe denk jij erover?

Dat is net alsof je zegt: ik zondig niet maar de duivel die mij het influisterde. Of: als God het niet wou zondigde ik niet. Als iemand op jouw deur klopt doe jij toch open. Het gaat hier om kwetsen over het algemeen. Niet over iemand die dicht bij je staat zoals je broer,zus,moeder.

13-10-2010, 00:09



Citaat door Slaz:
Dat is net alsof je zegt: ik zondig niet maar de duivel die mij het influisterde. Of: als God het niet wou zondigde ik niet. Als iemand op jouw deur klopt doe jij toch open. Het gaat hier om kwetsen over het algemeen. Niet over iemand die dicht bij je staat zoals je broer,zus,moeder.


Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je precies duidelijk wilt maken..?
Wat moet ik verstaan onder het kwetsen in het algemeen? Wie moet jou dan kwetsen als het niet gaat om mensen die dicht bij jou staan?

13-10-2010, 00:09

Citaat door Miss.H:
Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je precies duidelijk wilt maken..?
Wat moet ik verstaan onder het kwetsen in het algemeen? Wie moet jou dan kwetsen als het niet gaat om mensen die dicht bij jou staan?

Geert Wilders.

13-10-2010, 00:13
Niet onzeker, maar lui.

Pagina's : [1] 2 3