Bekijk volle/desktop versie : Ondernemen in Belgie..tips en advies !



12-10-2010, 16:37
Hoe kan men een bedrijf beginnen in België. Bij welke instanties moet je zijn?
Wat moet je regelen voor dat je een bedrijf kan starten bijvoorbeeld kvk enzo? Is het daar makkelijker en voordeliger qua belasting dan hier?
Wat zijn de voordelen en nadelen om in Belgie te gaan ondernemen dan hier in Nederland?

Graag jullie ervaringen


12-10-2010, 16:41


Up voor jou, ik kan er allemaal wel op antwoorden maar dit is nu het moment niet. Ben zelf ook van België, ik zal zien of ik hier later op kan terug komen.

12-10-2010, 16:59

Citaat door Mevr_Diktiet:
Up voor jou, ik kan er allemaal wel op antwoorden maar dit is nu het moment niet. Ben zelf ook van België, ik zal zien of ik hier later op kan terug komen.


Doe rustig aan hoor ik wacht gewoon af..in ieder geval bedankt!

12-10-2010, 21:49

Citaat door LatinoMocro:
^




als je een boekhouder neemt die doet alles voor je en geeft je ook advies!
ik heb dat ook zo gedaan, in het begin niet gemakkelijk nadien komt het goed!

13-10-2010, 20:44


Dank voor je reactie maar ik wil eerst alles weten hoe het daar allemaal aan toe gaat. Een boekhouder heb je sowieso nodig..hoeveel betaal je voor die boekhouder per jaar als ik vragen mag?

13-10-2010, 21:52

Citaat door LatinoMocro:
Dank voor je reactie maar ik wil eerst alles weten hoe het daar allemaal aan toe gaat. Een boekhouder heb je sowieso nodig..hoeveel betaal je voor die boekhouder per jaar als ik vragen mag?



660 euro per trimester

15-10-2010, 22:39

Citaat door tetouaniaa4life:
660 euro per trimester


Dat is dus € 2640 per jaar is best wel duur..

16-10-2010, 11:42

Citaat door LatinoMocro:
Dat is dus € 2640 per jaar is best wel duur..



ik vind van niet. want uiteindelijk ga je iedere week langs voor papieren en facturen af te geven en hij doet het werk.
dat bespaart jou wel een hoop werk. hij geeft je ook raad hoe je dingens moet aanpakken!!

16-10-2010, 15:42

Citaat door LatinoMocro:
Hoe kan men een bedrijf beginnen in België. Bij welke instanties moet je zijn?
Wat moet je regelen voor dat je een bedrijf kan starten bijvoorbeeld kvk enzo? Is het daar makkelijker en voordeliger qua belasting dan hier?
Wat zijn de voordelen en nadelen om in Belgie te gaan ondernemen dan hier in Nederland?

Graag jullie ervaringen



Kom op mensen! Wie kan de vragen beantwoorden..?

16-10-2010, 15:50

Citaat door tetouaniaa4life:
ik vind van niet. want uiteindelijk ga je iedere week langs voor papieren en facturen af te geven en hij doet het werk.
dat bespaart jou wel een hoop werk. hij geeft je ook raad hoe je dingens moet aanpakken!!


Oke doet hij ook belasting aangiftes voor je..? Hoe is dat geregeld in belgie met belasting enzo? wat voor bedrijf heb je?

Zou je een link plaatsen van de Belgische belastingdienst (website).


16-10-2010, 16:08

Citaat door LatinoMocro:
Oke doet hij ook belasting aangiftes voor je..? Hoe is dat geregeld in belgie met belasting enzo? wat voor bedrijf heb je?

Zou je een link plaatsen van de Belgische belastingdienst (website).




jaa die doet je belastingaangifte. als je wil veel aangeven van inkomen ja dan moet je ook veel afgeven aan de belastingen.

dus ik bedoel je inkomen. met btw is dat juist hetzelfde!

hij vraagt die aan want zonder je btwnr mag je niet beginnen werken.

17-10-2010, 16:34

Citaat door tetouaniaa4life:
jaa die doet je belastingaangifte. als je wil veel aangeven van inkomen ja dan moet je ook veel afgeven aan de belastingen.

dus ik bedoel je inkomen. met btw is dat juist hetzelfde!

hij vraagt die aan want zonder je btwnr mag je niet beginnen werken.


Oke..ik las net je ondertiteling en moest echt lachen

17-10-2010, 16:39



Citaat door LatinoMocro:
Oke..ik las net je ondertiteling en moest echt lachen





18-10-2010, 21:49

Citaat door LatinoMocro:
^




wat voor zaak wil je beginnen?

19-10-2010, 01:56

Citaat door tet4ouaniaa4life:
660 euro per trimester


Ik heb een boekhouder (heeft een eigen kantoor plus mensen die voor hem werken)

Betaal hem 750/jaar (BTW aangiftes, advies, ...)

Tenzij je een NV zou hebben, zou k niet inzien waarom je er zoveel voor over hebt voor een boekhouder...