Bekijk volle/desktop versie : Hoe oud was jij toen je je eerste kindje kreeg?

Pagina's : 1 2 3 [4]

13-10-2010, 13:45
Ik Was Op Me 18e Zwanger 19e Bevallen En Nu Ben Ik 20

13-10-2010, 13:48

Citaat door Mysha:
Hoezo eigenlijk? Is een kindje krijgen en opvoeden echt zo zwaar?

nee joh, ik wil er gewoon echt helemaal klaar voor zijn, en nu ik nog een tweejarige heb rondlopen, wil ik wel zeker zijn dat ik t staks allemaal aankan, jah je hebt je handen vol aan kinderen en je wlt ze natuurlijk het beste geven, dus vandaar dat we nu vooral veel proberen te praten en dan zien we wel insha allah

hebben jullie al de kriebels?

13-10-2010, 13:52

Citaat door Rouwayda:
nee joh, ik wil er gewoon echt helemaal klaar voor zijn, en nu ik nog een tweejarige heb rondlopen, wil ik wel zeker zijn dat ik t staks allemaal aankan, jah je hebt je handen vol aan kinderen en je wlt ze natuurlijk het beste geven, dus vandaar dat we nu vooral veel proberen te praten en dan zien we wel insha allah

Ik begrijp je nu ja. Het is ook beter voor je hele gezin als jij als moeder er helemaal klaar voor bent en het is soms echt zielig voor het eerste kindje als er direct een ander kindje erbij komt.

Kriebels? Mijn man heeft echt de kriebels, hij heeft het er elke dag over, maar ik vind het gwn zo eng en wil nog heel even wachten insha Allaah. We wonen toch pas 5 mnd samen Alhamdullileh.

13-10-2010, 13:56

Citaat door Rouwayda:

ja kriebels heb ik ook,maar ik wacht nog effe paar maandjes.

13-10-2010, 13:56

Masha allah, allemaal jonge mama's

13-10-2010, 13:59

Citaat door Mysha:
Ik begrijp je nu ja. Het is ook beter voor je hele gezin als jij als moeder er helemaal klaar voor bent en het is soms echt zielig voor het eerste kindje als er direct een ander kindje erbij komt.

Kriebels? Mijn man heeft echt de kriebels, hij heeft het er elke dag over, maar ik vind het gwn zo eng en wil nog heel even wachten insha Allaah. We wonen toch pas 5 mnd samen Alhamdullileh.

jah mentaal moet je vooral voorbereid zijn, je hebt meiden die meteen weer voor een tweede gaan, maar dat zou ik niet kunnen denk ik..ow meid doe lekker rustig aan, wanneer je er klaar voor bent, geef je dat zelf wel aan

13-10-2010, 14:00

Citaat door Rouwayda:
ow meid er komt ook zoveel bij kijken, en mijn zwangerschap was in het begin ook niet om naar uit te kijken, was 3 maandenlang gewoon ziek, maar gair insha allah...ik heb nog 2 stips over, die wil ik sowieso op maken, en daarna zien we wel

Haastig zijn is nergens goed voor, gewoon rustig aan doen. Ghair inshallah

13-10-2010, 14:05
eerste kindje met 21jr
tweede kindje met 22 jr

13-10-2010, 21:03

Citaat door miss-imzouran:
eerste kindje met 21jr
tweede kindje met 22 jr

heb je geen druk leventje ;-)

14-10-2010, 12:06

Citaat door AZC:
Mooie verjaardagscadeau

Op mn 23e verjaardag had ik voor 't eerst getest & het was meteen positief Hmdl

Ik was eigenlijk een dag eerder uitgerekend, maar mijn kleintje wilde persé als verjaardags cadeautje komen

14-10-2010, 12:23

Citaat door Usila88:
sommige zijn zo hard met hun woorden jeetje! normaal reageren is ook wel eens op z'n plaats voor sommige 'vrouwen' onderons.

@Munika; meid bij marokkaanse mannen moet je het maar zo zien. Een niet moslim gebruiken ze voor hun behoeftes omdat ze namelijk denken dat, dat wel mag/kan niet wetend dat het een mega zonde is die ze begaan jullie zijn net zo goed mensen & die regels gelden net zo goed bij de nl vrouwen als het om de moslimman gaat.

Wat een lid hier beschreef, je bent geen moslim, niet getrouwd en wilt al een kind hij wilt liever wachten. Misschien wilt hij helemaal niet verder met jou maar om jou achter de hand te houden stelt ie je gerust met het antwoord nog even niet. Maar vergis je niet! Er zijn genoeg honde die een nederlandse vriendin nemen en als ze de zo gezegde 'marokkaanse ware' tegen komen laten ze hun nl vriendinnetje vallen.

Als jij ( ooit) in de toekomst van plan bent te bekeren, ik weet niet wat jou situatie is. Misschien wil je dat ook helemaal niet prima! Iedereen heeft zijn eigen recht en keus om te beslissen wat hij/zij wilt. Dan zou ik hem duidelijk maken dat je geintresseerd bent in de islam en eerst kennis wilt op doen( om te weten wat de islam betekend en wat het inhoud). Misschien dat je dan eerst kunt bekeren en dan trouwt en vervolgens aan een kindje begint. Vergeet ook niet dat je 'toekomstige schoonmoeder' jou MISSCHIEN niet zal accepteren als jij als niet moslim zwanger raakt van haar zoon. Meer het respect voor jezelf dat jij jezelf zomaar bloot hebt gegeven aan hem..

PS; kindjes zijn lief en leuk. Maar wel wanneer het kind allebei de ouders heeft en wanneer ze een voorbeeld kunnen hebben aan hun ouders. Met één zelfde geloof kan dat het beste (vind ik). Dan sta je ook meer op een lijn.

Ik hoop dat ik niet te overdreven of aandringerig over kom. Maar probeer eerder te adviseren en beetje mee te denken..

Succes meisje!

idd er zijn een paar 'harde' reacties en dat alleen omdat ik (nog) geen moslim ben, terwijl we wel allemaal vrouwen zijn!
Bedankt voor jouw reactie maar laat me over een ding duidelijk zijn ; Hij houdt me niet aan het lijntje of voor de gek, anders ben je echt niet meer als 2 jaar bij iemand en hij heeft me ook al aan zijn familie voorgesteld, hij houdt van mij en ik van hem dat is duidelijk, ik wil mijn leven met hem delen en andersom ook, hij zit echt niet op een 'marokkaanse ware' te wachten.
Tuurlijk het zou makkelijker zijn voor hem maar dat geld ook voor mij zou het ook makkelijker zijn om met een niet-moslim te zijn maar luister liefde is liefde en dat is veel sterker dan geloof of afkomst of wat dan ook!!
Wij willen samen zijn So we will Make it work.
Ik zeg niet dat het makkelijk zal zijn, dat zal het zeker niet maar dat past ook wel bij ons, dat het niet makkelijk hoeft te zijn, een beetje vuur in je relatie is ook mooi. En je kunt juist veel van ELKAAR leren als je er beide voor open staat.En wat kindjes betreft ik denk zeker wel dat ie ze met mij wilt alleen nog niet nu, maar over een jaar of twee en dat heeft er alles mee te maken dat hij (en ik ook) vindt dat een kindje krijgen niet zomaar iets is en dat je idd 100% zeker moet weten dat je et met die persoon samen wilt, want wij willen beide een papa en mama voor het kindje en het goede voorbeeld geven.En dan komt bij jullie cultuur ook nog eens kijken dat je eerst moet trouwen, en dat kost ook geld...wat we op het moment niet hebben...dus maarja Thnxx voor je advies Take care

Pagina's : 1 2 3 [4]