Bekijk volle/desktop versie : Japan opent jacht op dolfijnen



Pagina's : [1] 2

12-10-2010, 14:39
TOKYO - Japanse vissers zijn dinsdag begonnen aan hun omstreden jacht op dolfijnen. Ze hebben het seizoen geopend, ondanks felle protesten van dierenbeschermers.

Japan meent dat internationale verdragen niet in de weg staan van het doden van dolfijnen. De dieren zijn volgens Japan ook niet met uitsterven bedreigd. Ze zouden juist de visstand bedreigen.
Bij het vertrek van de vissersschepen schreeuwden actievoerders dat ze de dolfijnen met rust moeten laten. „Er zijn babydolfijnen en zwangere dolfijnen”, riep Steve Thompson van actiegroep Sea Shepherd op beelden van Japanse tv-zender TBS. De vissers vertrokken vanuit de stad Taiji, bekend van de Oscarwinnende documentaire The Cove. Die gaat over dierenactivisten die zich verzetten tegen de jacht op dolfijnen.
Japan vangt ook walvissen, ondanks kritiek. Naar eigen zeggen is dat voor onderzoek.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/7905404/__Japan_opent_jacht_op_dolfijnen__.html?sn=binnenl and,buitenland

BLOEDIG FILMPJE:
http://www.youtube.com/watch?v=Q85WoudFOb0

12-10-2010, 14:44


Dat filmpje
Je hoort ze ook

12-10-2010, 14:48
"wetenschappelijk onderzoek"

En daarna het vlees voor tientallen euro's per kilo verkopen aan restaurants

13-10-2010, 01:01
Ik vind Japan best leuk,... maar soms vraag ik me echt af waar het mis gaat in de hoofden van Japaners.

13-10-2010, 11:58


wat een bloedbad.

13-10-2010, 12:25
Van alle vissen in de zee, moeten ze de dolfijnen hebben. Ik vind het persoonlijk gezegd minder erg als ik een garnaal dood zie gaan.

13-10-2010, 12:27
Ik word echt misselijk van het filmpje.

13-10-2010, 12:54
Ok, nu ben ik helemaal klaar met die kutjappen...
Laat ze nu hier voor mijn neus staan, leg ik ze in de knoop

13-10-2010, 12:54
Dolfijnen doden is net zo erg als ieder ander dier.. Maar dat filmpje is gewoon te zielig..

13-10-2010, 13:03

Citaat door Besbousa:
Dolfijnen doden is net zo erg als ieder ander dier.. Maar dat filmpje is gewoon te zielig..




mier?

13-10-2010, 14:03

Citaat door Simmie:
Van alle vissen in de zee, moeten ze de dolfijnen hebben. Ik vind het persoonlijk gezegd minder erg als ik een garnaal dood zie gaan.

Dolfijnen zijn geen vissen Maar om zo een intelligent wezen op grote schaal af te slachten vind ik ziek.

13-10-2010, 14:30

Citaat door Simmie:
mier?


Een mier is een insect
Maar ja, als ik er 1 zijn pootjes zie stuiptrekken, vind ik dat ook zielig..
Vooral mieren, t zijn hele waardige beestjes, enorm sterk.

13-10-2010, 14:32



Citaat door Gener4l:
Dolfijnen zijn geen vissen Maar om zo een intelligent wezen op grote schaal af te slachten vind ik ziek.


Dolfijnen en walvissen zijn intelligenter dan mensen. Het 'taal'-model wat door deze prachtige beesten is veel complexer dan de menselijke taal.

Als aliens onze planeet een tijdje zouden bestuderen om vervolgens contact te leggen, dan zouden ze dat eerder met dolfijnen en walvissen doen dan met mensen.

13-10-2010, 14:38

Citaat door SamSim:
Dolfijnen en walvissen zijn intelligenter dan mensen. Het 'taal'-model wat door deze prachtige beesten is veel complexer dan de menselijke taal.

Als aliens onze planeet een tijdje zouden bestuderen om vervolgens contact te leggen, dan zouden ze dat eerder met dolfijnen en walvissen doen dan met mensen.

Ik weet niet of dat helemaal waar is. De mens is in staat allerlei verschillende vormen van taal te gebruiken. De vorm die we nu gebruiken is de vorm die het handigst is voor mensen. Maar voor andere doeleinden is de mens bijvoorbeeld ook in staat via een of andere complexe versleutelde taal te communiceren.

13-10-2010, 14:49

Citaat door Gener4l:
Ik weet niet of dat helemaal waar is. De mens is in staat allerlei verschillende vormen van taal te gebruiken. De vorm die we nu gebruiken is de vorm die het handigst is voor mensen. Maar voor andere doeleinden is de mens bijvoorbeeld ook in staat via een of andere complexe versleutelde taal te communiceren.


http://www.judithmoore.nl/messages/profetieen-van-de-gouden-eeuw-taal-van-de-walviscodes/

Waarschuwing, je moet er voor open staan

Pagina's : [1] 2