Bekijk volle/desktop versie : Vaste baan en ontslagen worden...



Pagina's : [1] 2

12-10-2010, 13:11
ontslagen worden zonder reden, dan krijg je tog geld?

12-10-2010, 13:19


Vast contract kunnen ze je niet zonder reden ontslaan, neem contact met een advocaat op. Kun je wat meer vertellen over hoe ze je ontslag hebben meegedeeld want iemand ontslaan zonder reden met vast contract is of dom of denkt dat jij dom bent.

12-10-2010, 13:23

Citaat door Opzoek-meid:
Vast contract kunnen ze je niet zonder reden ontslaan, neem contact met een advocaat op. Kun je wat meer vertellen over hoe ze je ontslag hebben meegedeeld want iemand ontslaan zonder reden met vast contract is of dom of denkt dat jij dom bent.



ik werk nog gewoon, maar heb via via gehoord dat 2 personen ontslagen worden omdat ze geen personeel meer nodig hebben... en ik val onder die 2 personen

12-10-2010, 13:40

Citaat door v6-4motion:
ik werk nog gewoon, maar heb via via gehoord dat 2 personen ontslagen worden omdat ze geen personeel meer nodig hebben... en ik val onder die 2 personen


Dat kunnen ze niet zomaar doen, ze moeten dan eerst een ontslagvergunning hebben aangevraagd. Zolang ze dat niet hebben gedaan kunnen ze je niet ontslaan, die vergunning krijgen ze ook niet zomaar. Ze moeten kunnen motiveren waarom je ontslagen word, dat ze geen personeel meer nodig hebben lijkt mij niet echt een goede reden. Tenzij ze zich falliet willen gaan laten verklaren of iets dergelijks, dan moeten ze weer inzicht geven in die financien.

12-10-2010, 14:44


Ieder jaar dat je daar werkzaam bent geweest is 1 maandsalaris. En nee ze kunnen jou niet zomaar ontslaan.

12-10-2010, 15:25
hoop het maar,

ik heb een huis gekocht in marokko, dus heb geld geleend bij de bank, als ze mij ontslaan ... zit ik met een probleem

12-10-2010, 15:58
Zoals opzoek-meid al zei. Dat kan niet zomaar.

Volgens mij is dit wel van toepassing op jou: http://www.ontslagportal.nl/arbeidsrecht/voor-werknemers/soorten-ontslag/ontslag-wegens-reoganisatie/

Je kan ook gratis naar hun bellen en advies vragen. Succes.

12-10-2010, 16:25

Citaat door v6-4motion:
hoop het maar,

ik heb een huis gekocht in marokko, dus heb geld geleend bij de bank, als ze mij ontslaan ... zit ik met een probleem


Als zij financieel gewoon in orde zijn, gaat het ze niet lukken om die ontslagvergunning te krijgen. Mocht dat wel gebeuren dan maken ze alsnog een hele dure fout. Tip neem een rechtsbijstandverzekering voor het geval dat.

12-10-2010, 19:37

Citaat door v6-4motion:
ontslagen worden zonder reden, dan krijg je tog geld?



moeten eerst (toestemming) vergunning kregen uwv via rechtbank geloof ik
waarom jou willen ontslaan moet geldig reden voor zijn als berdrijf heel slecht draait kan je fluiten naar oprot geld (vertrek premie)

12-10-2010, 19:39
Ontslag via UWV WERKbedrijf
Wilt u uw werknemer ontslaan, maar komt u er samen niet uit? Dan kunt u toestemming vragen bij UWV WERKbedrijf om uw werknemer te ontslaan. U vraagt dan om een ontslagvergunning. Om die te krijgen, moet u aantonen dat u genoeg heeft gedaan om ontslag te voorkomen. Ook moet u de redenen voor ontslag onderbouwen. Het WERKbedrijf bekijkt of uw ontslagaanvraag redelijk is. De behandeling van de ontslagaanvraag duurt 4 tot 6 weken.

De uiteindelijke beslissing stuurt het WERKbedrijf naar u en uw werknemer. Tegen deze beslissing kunt u (of uw werknemer) niet in beroep gaan.

Hoe verloopt de ontslagprocedure via UWV WERKbedrijf?
Kiest u voor de ontslagprocedure via UWV WERKbedrijf? Dan doorloopt u de volgende stappen:

U dient uw ontslagaanvraag schriftelijk in via een brief.
Voeg bij de brief documenten die de ontslagaanvraag onderbouwen. Voeg ook gegevens toe die aantonen dat u genoeg heeft gedaan om ontslag te voorkomen.
Stuur de aanvraag naar de afdeling Arbeidsjuridische dienstverlening van UWV WERKbedrijf in uw regio.
De behandeling van de ontslagaanvraag duurt 4 tot 6 weken.

http://www.uwv.nl/werkgevers/ik_wil_mijn_medewerker_ontslaan/ontslag_aanvragen/ontslag_via_UWV_WERKbedrijf.aspx

12-10-2010, 19:40
Beslissing over de ontslagaanvraag
Uw ontslagaanvraag gaat in het ontslagdossier bij UWV WERKbedrijf. Hierin zitten ook de bijlagen en eventueel het verweer van uw werknemer en uw reactie. Dan start de beoordeling.

De beoordeling gaat als volgt:

UWV WERKbedrijf beoordeelt of de ronde van hoor en wederhoor is afgerond.
De ontslagcommissie geeft advies aan het UWV WERKbedrijf.
UWV WERKbedrijf beoordeelt de argumenten.
UWV WERKbedrijf beslist en verleent wel of geen ontslagvergunning.
U ontvangt de reden van UWV WERKbedrijf waarom u wel of geen ontslagvergunning krijgt. Dat krijgt uw werknemer ook. Ontvangt u de ontslagvergunning? U heeft dan 8 weken de tijd om het dienstverband formeel op te zeggen. U moet rekening houden met de opzegtermijn en eventuele opzegverboden.


http://www.uwv.nl/Werkgevers/ik_wil_mijn_medewerker_ontslaan/na_aanvraag/beslissing_over_ontslagaanvraag.aspx

12-10-2010, 22:05
Ohja mocht het zover komen dat ze je willen ontslaan, onderteken niks natuurlijk.

12-10-2010, 22:22



Citaat door v6-4motion:
hoop het maar,

ik heb een huis gekocht in marokko, dus heb geld geleend bij de bank, als ze mij ontslaan ... zit ik met een probleem

Vertrouw op Allah

Ook al sluit Allah de ene poort voor je waar je ook zo van hield, hij zal uiteindelijk een andere poort voor je openen. Als je maar sbar ( geduld) hebt en in Allah vertrouwt insha allah. Allah weet waarom hij de ene deur voor je sluit en waarom Hij de andere deur voor je opent.


En normaal gezien heb je recht op 3mnd opzegvergoeding
of ze laten je opzeg termijn werken

12-10-2010, 22:39
en moet duidelijk staat dat werknemer niks valt te verweten

13-10-2010, 11:00

Citaat door Opzoek-meid:
Als zij financieel gewoon in orde zijn, gaat het ze niet lukken om die ontslagvergunning te krijgen. Mocht dat wel gebeuren dan maken ze alsnog een hele dure fout. Tip neem een rechtsbijstandverzekering voor het geval dat.
Bij het afsluiten van zo'n verzekering, kun je toch niet direct gebruik maken van hun diensten?

Pagina's : [1] 2