Bekijk volle/desktop versie : Kinderwens maar twijfels over kans op bevruchting

Pagina's : 1 [2]

12-10-2010, 12:02

Citaat door TanteNel:
Hey lieve meid, ik ben nog niet lang bezig, om eerlijk te zijn is dit zelfs de eerste keer dat we het proberen, dus de eerste maand. Ik heb dus nog niets te klagen of wat dan ook, want misschien lukt het binnenkort gewoon... Alleen ik merk dit gewoon op bij ons, en ik dacht waarom zoveel maanden verspillen als we waarschijnlijk hulp nodig zullen hebben (of niet, Allah a3lem). Misschien zwemmen de zaadjes van mijn man gewoon prima richting mijn eierstokken.. Ik merk alleen dus op dat het sperma zelf, dus het kwakje om het zo maar te zeggen) echt alleen in mijn vaginawand blijft zitten en ik ben bang dat we het dan wel kunnen blijven proberen maar dat het dan verspilde moeite is... Of kunnen de zaadjes uit het kwakje glippen en verder doordringen naar binnen? Dit is wat ik me eigenlijk afvraag...

Moge Allah swt jou verblijden met een wondertje!!

Dat heb ik ook, dan denk ik van er is een deel sperma zeker naar de eierstokken toe en een deel vloeit eruit hachakoum

Ja dat wil ik dus ook weten !

AMIEN, jij ook lieve schat, Moge Allah swt je snel verblijden met een gezond kindje

12-10-2010, 12:03

Citaat door OumSalim:
Er zwemmen echt nog genoeg visjes naar binnen, ondanks dat er zoveel nattigheid bij de vagina blijft.
Van de miljoenen zaadjes die er op dat moment geproduceerd worden is er maar eentje genoeg om te bevruchten.

SoubhanAllah

12-10-2010, 12:04
dan kan je echt niet zien aan de hoeveelheid sperma, zowiezo komt er een hele boel terug uit

12-10-2010, 12:08
Oh Lord.
Zie hier de kwaliteitsresultaten van de VMBOfabrieken in ons land...

12-10-2010, 12:09

Citaat door Lady_Mo:
dan kan je echt niet zien aan de hoeveelheid sperma, zowiezo komt er een hele boel terug uit

OK, dat er dus veel sperma hachaakoum terugvloeit is dus BIJ iedereen !

NU BEN ik 100% gerustgesteld ! CHOUKRAN oeghtie

12-10-2010, 12:15
TanteNel,

Misschien sta je na de daad gelijk op om naar de douche te lopen.

Zorg ervoor dat tijdens de gemeenschap je benen hoog hebt, zodat de man als het ware diep gaat.
Erna moet je een kussen onder je achterwerk doen en dan zo blijven liggen voor een 20 of 30 min.
Als je daarna opstaat dan zal je merken dat er veel minder zaad naar buiten komt dan je normaal zou hebben.

Succes en inshallah zal je snel verblijdt worden met een kleintje!

12-10-2010, 12:16

Citaat door lacoste_girl_84:
TanteNel,

Zorg ervoor dat tijdens de gemeenschap je benen hoog hebt, zodat de man als het ware diep gaat.
Erna moet je een kussen onder je achterwerk doen en dan zo blijven liggen voor een 20 of 30 min.
Als je daarna opstaat dan zal je merken dat er veel minder zaad naar buiten komt dan je normaal zou hebben.

BEDANKT VOOR DE TIPS

12-10-2010, 12:23

Citaat door lacoste_girl_84:
TanteNel,

Amien Ya Rabb, dank je wel!

In het begin deed ik dat inderdaad ja, gelijk opstaan, want kon echt niet lekker blijven liggen met al dat plaksel tussen mn benen (7ashaak).. Maar nu we een kinderwens hebben blijf ik inderdaad even liggen..
Ik blijf alleen niet 20/30 minuten liggen, wist niet dat er eventueel zo lange tijd voor nodig kon zijn om het te vergemakkelijken soubhanallah.. Ik zal zeker langer blijven liggen! Ook dat van het kussen onder het achterwerk, bedankt voor die tip, die ga ik zeker ook toepassen! Shoukran hbibba

12-10-2010, 12:23

Citaat door missie2009:
Ik kan je wel uitleg geven.

Als je man zwak zaad heeft wat niet vanzelf naar de eicellen zwemt dan zal het moeilijk worden om spontaan zwanger te worden. Hiervoor zijn de behandelingen IUI/ IVF en ICSI voor in het leven geroepen.

Het is onzin om maar uit te gaan van de stand(jes) om wel of niet zwanger te worden. Als een man in orde is en dus bij elke zaadlozing sperma met miljoenen zaadcellen bij je inbrengt dan zou de kans groot zijn dat je zwanger raakt. Maak tegenwoordig is er heel wat aan de hand met de zaadcellen van de mannen. Zoals traag zaad, weinig zaadcellen in de sperma tot dode of geen zaadcellen. En dan word de kans als heel snel veel kleiner om spontaan zwanger te worden.

Als je het idee hebt dat het zaad niet komt waar het moet komen, namelijk bij de eierstokken en baarmoeder.. dan heb je hulp nodig van een arts.
Deze kunnen het zaad in je eicel plaatsen en een bevruchting tot stand laten brengen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

12-10-2010, 12:25
Ik wil je niet beledigen maar iedere onbenul weet dat van de miljoenen zaadcellen er slechts 1 of 2 de eicel kunnen bevruchten dus het is een kwestie van geduld.
Je probeert het immers nog maar een maand.

12-10-2010, 12:42

Citaat door niesj:
Ik wil je niet beledigen maar iedere onbenul weet dat van de miljoenen zaadcellen er slechts 1 of 2 de eicel kunnen bevruchten dus het is een kwestie van geduld.
Je probeert het immers nog maar een maand.

Je beledigt me niet hoor

Ik weet dat er maar 1 zaadcel nodig is om een eicel te bevruchten meid, dat weet inderdaad iedere onbenul zoals je zei....
Mijn vraag had dan ook betrekking op iets anders (het vergemakkelijken van de bevruchting aangezien het zaad niet ver lijkt te komen), maar goed ma3lish...
Ik ben niet lang bezig nee, dus heb misschien nog niets te 'klagen' maar hier begon ik mijn verhaal al mee, met dat te zeggen... Ik wil gewoon ervaringen horen en eventueel tips om e.e.a. te vergemakkelijken

12-10-2010, 12:47

Citaat door TanteNel:
Je beledigt me niet hoor

Ik weet dat er maar 1 zaadcel nodig is om een eicel te bevruchten meid, dat weet inderdaad iedere onbenul zoals je zei....
Mijn vraag had dan ook betrekking op iets anders (het vergemakkelijken van de bevruchting aangezien het zaad niet ver lijkt te komen), maar goed ma3lish...
Ik ben niet lang bezig nee, dus heb misschien nog niets te 'klagen' maar hier begon ik mijn verhaal al mee, met dat te zeggen... Ik wil gewoon ervaringen horen en eventueel tips om e.e.a. te vergemakkelijken

Dit is alleen mogelijk als de kwaliteit van de zaadcellen goed is en uitsluitend vast te stellen door een onderzoek.
Je kunt dit niet met het blote oog zien of voelen aan de hoeveelheid uitgelopen nattigheid.
Ik wens je in ieder geval veel succes met zwanger worden.

12-10-2010, 13:55

Citaat door At-Work:
weet je wat ik raar vind? Dat je niet eens weet of het zaad zwak is of dat je wel of niet zwanger wordt maar je al met dit soort twijfels zit?

Je weet hopelijk wel dat de eisprong maar 1x in de maand plaatsvindt?En dat het eitje maar 24u "leeft" dus ik mis hier dat men het ook op het juiste moment moet doen.
Of je nu 20 a 30 min met je benen in de lucht zit zal echt geen verschil uitmaken want de zaadcellen "zwemmen" naar de eitjes toe.
Ik denk dat 5 a 10 minuten voldoende moet zijn.

Verder is het normaal dat alles eruit vloeit want stel je voor dat je met dat troepje elke keer moet zitten. De sterkste zullen winnen en het is normaal dat alles er weer uitgaat, zoiets voel je niet dat het niet ver genoeg komt beetje raar dat je denkt dat het niet ver genoeg komt.

Verder ONTSPAN en focus je niet voortdurend op het zwanger worden dit is het LOT.
Meer dan sabab kun je niet doen.

Dank voor je reactie!

Zo zie je maar wat elwaswas met je kan doen... Het is echt niet dat ik niet weet hoe het biologisch gezien allemaal in elkaar zit... Twijfels ontstaan door elwaswas en dan ga je de raarste dingen met elkaar linken...
Maar je hebt helemaal gelijk hoor, nogmaals bedankt voor je reactie..

12-10-2010, 14:07
er stroomt altijd wel wat terug maar merk je bv ook dat er de volgende dag nog wat uitstroomt of niet? maar je moet proberen om een kussen onder je billen te zetten en zo een paar min te blijven liggen. blijf je onzeker raadpleeg de huisarts.

Pagina's : 1 [2]