Bekijk volle/desktop versie : Vier soorten mensen op de wereld..



10-10-2010, 22:31
“Voorwaar, het wereldse leven behoort slechts toe aan vier soorten mensen:

Een dienaar die van Allah rijkdom en kennis heeft gekregen, waardoor hij zijn Heer vreest, zijn familiebanden onderhoudt en waarvan hij weet dat Allah er recht op heeft. Deze bevindt zich in de hoogste gradaties.

Een dienaar die van Allah kennis gekregen heeft, maar geen rijkdom. Toch is hij oprecht in zijn intentie en zegt hij: “Als ik geld zou hebben, dan zou ik zoals die of die doen”. Voorwaar, hij wordt (beloond) middels zijn intentie en hij zal dezelfde beloning krijgen als de eerste.

Een dienaar die van Allah rijkdom gekregen heeft, maar geen kennis. Hij geeft zijn geld losbandig uit zonder kennis, zonder zijn Heer te vrezen en zonder daarmee zijn familiebanden te onderhouden en zonder het recht van Allah te kennen. Deze (persoon) bevindt zich in de meest bedorven gradaties.

Een dienaar die van Allah geen rijkdom en geen kennis heeft gekregen, maar die zegt: “Als ik geld zou hebben, zou ik hetzelfde doen als die of die”. Voorwaar, hij wordt (beloond) middels zijn intentie en hij zal dezelfde last ondergaan.”

Deze authentieke hadith is overgeleverd van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) in Ahmad en Tirmidhi. De hadith is sahih.

10-10-2010, 22:50


Djaazaak Allaahoe gayren voor het plaatsen.

10-10-2010, 22:54

Citaat door Generosity.:
Djaazaak Allaahoe gayren voor het plaatsen.


Wa iyaaki.

10-10-2010, 23:00
Chockrane voor het plaatsen

10-10-2010, 23:06



Citaat door nador_mocrogirl:
Chockrane voor het plaatsen



La shokran a3la wajib.