Bekijk volle/desktop versie : spijt



10-10-2010, 22:21
Draag sinds kort een hijab en me ouders hadden er moeite mee omdat ik later moeilijk aan een baan kom. heb spijt dat ik nare dingen heb verteld wat niet hoort. vroeg om vergevenis maar accepteert het niet wat nu?

10-10-2010, 22:24



Citaat door crazymoslima:
Draag sinds kort een hijab en me ouders hadden er moeite mee omdat ik later moeilijk aan een baan kom. heb spijt dat ik nare dingen heb verteld wat niet hoort. vroeg om vergevenis maar accepteert het niet wat nu?


De Profeet (vrede zij met hem) zei: “(Er kan) geen (sprake zijn van) gehoorzaamheid (aan iemand die iets vraagt dat resulteert) in ongehoorzaamheid tegenover Allah.”

(al-Boechari en Moeslim)



Ik denk dat jou ouders dan niet op de hoogte zijn van de grote zonde als de vrouw zich niet bedekt een baan of geen baan Allaah gaat voor en dat dienen ze te begrijpen en verder snap ik het niet heb je iets tegen je ouders gezegd wat niet kan of?

10-10-2010, 22:31
Wat heb jij aan die baan op de dag des Oordeels ?
Wat zal je zeggen ; Sorry, maar ik kon mijn hijaab niet dragen omdat ik anders niet kon werken bij het bedrijf waar ik graag wou ..
Het is niet zomaar iets wat je doet, ik weet het. Maar probeer te denken aan jou bestraffing/beloning wat tegenover de daden staat.

10-10-2010, 22:34
Ik snap het niet goed, ben je boos geworden op ze omdat ze niet kunnen accepteren dat je een hoofddoek draagt?

10-10-2010, 22:35


Heb tegen me moeder geschreeuwt. en neggeerde haar omdat ik heel wat andere reactie verwachte, en voelde dat ze het niet accepteert. ik bega in een moeilijke situatie, zit ik fout?

10-10-2010, 22:38
neej ssrry draag een ghimaar en ben de enige die echt de praktisseerde kant op wil

10-10-2010, 22:38

Citaat door crazymoslima:
Heb tegen me moeder geschreeuwt. en neggeerde haar omdat ik heel wat andere reactie verwachte, en voelde dat ze het niet accepteert. ik bega in een moeilijke situatie, zit ik fout?


Daarvoor dien je berouw te tonen en haar je excuses aan te bieden maar daarnaast als zij zaken van je vraag waarbij jij Allaah ongehoorzaam moet zijn nou dat moet je niet aannemen van haar echt.

10-10-2010, 22:40

Citaat door crazymoslima:
neej ssrry draag een ghimaar en ben de enige die echt de praktisseerde kant op wil

Wollaahi zuster ga verder op deze weg en laat je door niemand gek maken weet dat Allaah met jou en de mensen die jou zaken vragen die tegen je geloof ingaan of ze zijn onwetend of ze wensen je niet het goede jammer genoeg.

10-10-2010, 22:45

Citaat door Aboe_Adam:
Daarvoor dien je berouw te tonen en haar je excuses aan te bieden maar daarnaast als zij zaken van je vraag waarbij jij Allaah ongehoorzaam moet zijn nou dat moet je niet aannemen van haar echt.



dat heb ik gedaan, hoelang moet ik w8 totdat ze vergeeft weet je hoe moeilijk het is als je bloedeigen moeder je negeert.

10-10-2010, 22:48

Citaat door crazymoslima:
dat heb ik gedaan, hoelang moet ik w8 totdat ze vergeeft weet je hoe moeilijk het is als je bloedeigen moeder je negeert.


Ik snap je het is moeilijk maar geef haar niet der zin daar bedoel ik mee als zij wilt dat je de khimaar afdoet moet je daar niet mee akkoord gaan behandel haar op de juiste wijze en groet jou moeder en help haar en op een dag zal ze het inzien in shaa Allaah

10-10-2010, 22:52
inscha allah dank jullie wel

11-10-2010, 09:34
Asalaam aleykoum, broeder Aboe_Adam heeft gelijk. Blijf respectvol tegen haar maar geef het niet op. Moge Allah het voor je vergemakkelijken,ameen.

Wassalaam.