Bekijk volle/desktop versie : mama's waar zijn jullie?

Pagina's : [1] 2

10-10-2010, 10:00
Goedemorgen dames,

Wie van jullie heeft een kind gekregen nadat de kinderen wat ouder zijn geworden ( zelfstandig, niet meer in de luiers) is dat goed gegaan, ondanks de grote leeftijdsverschil?
Waren al je zwangerschappen en bevallingen hetzelfde? Graag jullie ervaringen hierin

10-10-2010, 10:04

ik heb twee kinderen.
Ik kreeg mijn tweede NET toen de eerste naar school ging, en dat is geen pretje!!
ik vind het juist zwaarder als je helemaal uit de luiers, flesvoeding eruit bent en helemaaaal weer opnieuw moet beginnen.
maar volgend jaar gaat alweer de kleinste naar school, heeeerlijk

10-10-2010, 10:05
Mijn eerste en 2 schelen nu 4 jaar en het is vanaf het begin goed gegaan.Was wel weer effe wennen aan de slapeloze nachten en de luiers maar zodra de ritme er weer in zit weet je niet beter.
Nu ben ik zwanger van de derde en vierde en mijn jongste is 1 jaar.Dit is dus weer heel anders dan bij mijn oudste maar met allah`s wil komt het inchallah goed.

10-10-2010, 10:08

Citaat door RomaysaRayyan:
ik heb twee kinderen.
Ik kreeg mijn tweede NET toen de eerste naar school ging, en dat is geen pretje!!
ik vind het juist zwaarder als je helemaal uit de luiers, flesvoeding eruit bent en helemaaaal weer opnieuw moet beginnen.
maar volgend jaar gaat alweer de kleinste naar school, heeeerlijk

Hoe oud zijn je kinderen?

Wij ( vooral hij) willen dolgraag een 3e, maar als ik mij bedenk aan de grote leeftijdverschil en de helse zwangerschap en horor bevaling dan word ik onwijs bang.
En ook de slapeloze nachten daar ben ik ook erg bang voor, nu zijn ze zelfstandig en doen alles zelf. Maar zo een kleintje in huis is ook heerlijk.

10-10-2010, 10:12

Citaat door diamant...:

Wij ( vooral hij) willen dolgraag een 3e, maar als ik mij bedenk aan de grote leeftijdverschil en de helse zwangerschap en horor bevaling dan word ik onwijs bang.
En ook de slapeloze nachten daar ben ik ook erg bang voor, nu zijn ze zelfstandig en doen alles zelf. Maar zo een kleintje in huis is ook heerlijk.

mijn zoontje is nu 7 en mijn dochter nu 3 jaar..
eerlijk gezegd ben ik daar ook best bang voor
ik wacht echt met smart tot ze naar school gaat zodat het even weer tijd is maar dan ook ECHT tijd is voor mezelf, vindt ik gewoon wat makkelijker.
ze is ook net zindelijk en moet niet denken aan een baby waar je helemaal weer van voor af aan moet beginnen...
maaar aan de ene kant wel echt lief zo een babytje...

10-10-2010, 10:14

Citaat door diamant...:

ik heb 3 kids de oudste 7 middelste 5 en de jongeste 2 maanden moet je zeggen het is me zwaar tegen gevallen hoor de derde, zowel de zwangerschap als de bevalling waren een hel !!en zelfstandigheid jah idd was echt gewend dat de oudste twee zich zelf aankleden enz , even weg was ook geen probleem aankleden en hup auto in.eten enz ach doen we wel buiten enz enz

nu...........luiertas luiers kleding doekjes slapeloze nachten kots enz enz

ben helemaal verliefd op mijn babay en geniet van haar maar toch is het best pittig vind ik om een baby te krijgen als je zo lang uit luiers bent de eerste twee ging heel gemakkelijk

10-10-2010, 10:15

Citaat door rania8679:
ik heb 3 kids de oudste 7 middelste 5 en de jongeste 2 maanden moet je zeggen het is me zwaar tegen gevallen hoor de derde, zowel de zwangerschap als de bevalling waren een hel !!en zelfstandigheid jah idd was echt gewend dat de oudste twee zich zelf aankleden enz , even weg was ook geen probleem aankleden en hup auto in.eten enz ach doen we wel buiten enz enz

nu...........luiertas luiers kleding doekjes slapeloze nachten kots enz enz

ben helemaal verliefd op mijn babay en geniet van haar maar toch is het best pittig vind ik om een baby te krijgen als je zo lang uit luiers bent de eerste twee ging heel gemakkelijk

Ik wil ook dolgraag nog een derde, maar mijn zwangschappen en bevallingen wens ik niemand toe en vooral wat er daarna komt kijken zoals slapeloze nachten.
Maar toch blijft het kriebelen.

10-10-2010, 10:18

Citaat door RomaysaRayyan:
mijn zoontje is nu 7 en mijn dochter nu 3 jaar..
eerlijk gezegd ben ik daar ook best bang voor
ik wacht echt met smart tot ze naar school gaat zodat het even weer tijd is maar dan ook ECHT tijd is voor mezelf, vindt ik gewoon wat makkelijker.
ze is ook net zindelijk en moet niet denken aan een baby waar je helemaal weer van voor af aan moet beginnen...
maaar aan de ene kant wel echt lief zo een babytje...

De mijne zijn stuk ouder dan de jouwe en dit weerhoud mij ook een beetje, de jongste gaf al paar keer aan dat ze de jongste wilt blijven, maar de oudste wilde dolgraag een baby in huis, het liefst een jongetje.

Nu heb ik tijd voor mijzelf, wij gaan nu altijd met z'n 4 op stap naar de film of ergens wat eten of winkelen, zonder een luiertas/kinderwagen strak zal dat anders zijn.
Ook kan ik nu lekker slapen, zoals nu slaapt iedereen uit nou dat was vroeger heel ander verhaal. Rond 7.00 uur begon toen hier de spitsuur

10-10-2010, 10:20

Citaat door diamant...:
Ik wil ook dolgraag nog een derde, maar mijn zwangschappen en bevallingen wens ik niemand toe en vooral wat er daarna komt kijken zoals slapeloze nachten.
Maar toch blijft het kriebelen.

mijn eerste twee waren een makkie en dat terwijl de ouste geen 2 was ntoen ik zwanger was maar het ging prima, de derde was zooooooo zwaar bevalling een hel!!! wat me het meest tegen gevallen is is toch wel mijn vrijheid in die zin dat ik nu niet zomaar iets kan ondernemen maar ALS ZE LACHT IS MIJN DAG MEEEEEEEEER DAN GOED HEERLIJK HOOR EEN BABY

10-10-2010, 10:20

Citaat door diamant...:
De mijne zijn stuk ouder dan de jouwe en dit weerhoud mij ook een beetje, de jongste gaf al paar keer aan dat ze de jongste wilt blijven, maar de oudste wilde dolgraag een baby in huis, het liefst een jongetje.

Nu heb ik tijd voor mijzelf, wij gaan nu altijd met z'n 4 op stap naar de film of ergens wat eten of winkelen, zonder een luiertas/kinderwagen strak zal dat anders zijn.
Ook kan ik nu lekker slapen, zoals nu slaapt iedereen uit nou dat was vroeger heel ander verhaal. Rond 7.00 uur begon toen hier de spitsuur

ik snap je wel hoor..
ik wacht nog even een paar jaartjes
even weer zorgeloos uit eten, vakantie's (verre bestemmingen) en heerlijk net wat je zegt van genieten van lang uitslapen.

10-10-2010, 10:29
ik heb ze in de leeftijd van 3 tot 19 superleuk hoe dat met elkaar omgaat,ik zeg gewoon doen

10-10-2010, 10:32

Citaat door moeder4:
ik heb ze in de leeftijd van 3 tot 19 superleuk hoe dat met elkaar omgaat,ik zeg gewoon doen

Mijn meiden zijn 12 en 13, ik vind de leeftijdverschil ook behoorlijk veel, maar aan de andere kant zou ik zo een nakomertje in huis heerlijk vinden. Los van zwangerschap/bevalling/slapeloze nachten

Hoe heeft je oudste gereageerd op de komst van de jongste?

10-10-2010, 10:45

Al mijn kinderen vonden het geweldig ,als het aan hun ligt nog meer,en jij hebt meiden dan heeft jou kindje 3 mamas inchaallah, ik heb ook hele moeilijke zwangerschappen en de hele mikmak erbij maar geloof mij allah is groot hij geeft jou alleen wat jij aankan.
Zeg bismillah en ga ervoor.

13-10-2010, 11:42

Citaat door moeder4:
Al mijn kinderen vonden het geweldig ,als het aan hun ligt nog meer,en jij hebt meiden dan heeft jou kindje 3 mamas inchaallah, ik heb ook hele moeilijke zwangerschappen en de hele mikmak erbij maar geloof mij allah is groot hij geeft jou alleen wat jij aankan.
Zeg bismillah en ga ervoor.

Ik heb 2 helse zwangerschappen meegemaakt en dan maar te zwijgen over de bevallingen, waarbij iedere instrument erbij aan pas kwam. Als ik hoor dat iemand bevallen is, dan moet ik altijd aan de mijne denken

13-10-2010, 11:45
Mijn moeder

Mn broertje was 10 toen de nakomeling kwam

Inmiddels is mn broertje 20 en de ander net 11 geworden, pff 3la drama! Deze 2 wonen nog alleen bij mn ouders thuis en kunnen totaal NIET met elkaar opschieten Zo grappig om te zien hoe m'n ouders van het ene gesprek naar het andere gesprek wisselen, giga verschil tussen niveau van communiceren!

Pagina's : [1] 2