Bekijk volle/desktop versie : Moeders zijn jullie nu gelukkiger?

Pagina's : [1] 2 3

09-10-2010, 22:32
Moeders hoe is jullie leven verandert sinds jullie kinderen hebben?
Is de relatie met je man afgekoeld of juist beter geworden?
En voel je je nu gelukkiger of gestresst?

Ben echt benieuw want als ik soms die moeders zie.. Alles draait om de kinderen en hebben haast geen tijd voor dingen te doen die ze zelf leuk vinden. Heel de dag kinderprogammas op, luiers, huilende kinderen etc

Ik ben zelf geen moeder dus ik kan natuurlijk niet weten hoe het voelt, ik voel een natuurlijke drang naar kinderen maar ik vind het ook zo leuk alleen samen met mijn man.

09-10-2010, 22:35

hoelang zijn jullie al getrouwd dan?
ben zelf niet getrouwd dus geen kids...en mij lijkt het eerder eng om te trouwen

09-10-2010, 22:38
ja ik wil het ook weten

09-10-2010, 22:39
de relatie met me man is uitstekend we doen heel veel samen ik heb twee kinderen van 15 en 13 ze doen allees zelf ik heb genoeg tijd voor me zelf om leuke dingen te doen

09-10-2010, 22:42

Nee kinderen brengen geen stresse met zich mee hoor.....tenminste niet in mijn geval integendeel juist ben intens gelukkig met ze , en de band tussen mama papa en kids is geweldig , kan me geen leven zonder de kids voorstellen ............

09-10-2010, 22:42
Ben gelukkiger.
Ons dochtertje, haar lach alleen al laat me smelten
En ons huwelijk, ons liefde is nog intenser geworden.
Hamdoelillah!!

09-10-2010, 23:09
we hebben twee relatie gehad, dat was een prachtig tijd, we waren mega verliefd, daarna zijn we nog een half jaar verloofd geweest en toen eindelijkkkkkkkk gingen we onder een dak wonen
we hebben twee jaar gewacht met kinders, we hebben ghet eweldig gehad met elkaar, we zijn veel weg geweest en veel dingen gezien, maar alhamdo lilah kregen onze oudste, het was zwaar maar ach hoort erbij
na een jaar hebben we besloten om voor een tweede te gaan, wollah en wollah het was echt de mooiste tijd van mijn leven, van alles wat ik ooit heb mee gemaakt, is de bevallingen van mijn zonen het mooiste wat is me overkomen, maaaaaaar het was ook zwaar heeeeeel zwaar, mijn jongste was een huilbaby, zijn eerste jaar heeft alleen maar gehuild en nauwelijks gelsapen
nu is de oudste alweer zeven en de jongste vijf, ik heb mijn oude leventje weer opgepakt, spreek met vriendinnen af, ga naar feestjes, ga shoppen en ga inscha allah op vakantie met mijn zus
wat ik hier mee wil zeggen is dat het ieder fase van mijn leven zijn charme heeft gehad
voor dat ik moeder werd was ik ook heel gelukkig en nu ik moeder ben ben ik het nog steeds alleen op een ander manier weer

09-10-2010, 23:35
Ik ben zeker gelukkiger nu ik een gezin heb,ik geniet van elke moment.
En wij doen leuke dingen samen als gezin,later als de kids wat groter zijn,dan pas zullen we dingen samen doen(man en vrouw).

Maar eerlijk samen met de kids is veel gezelliger en leuker.

09-10-2010, 23:47
Ach wat moet ik zeggen. Je weet niet wat liefde is totdat je moederliefde ervaart. heb zelf 2 kleine kotertjes en klopt zit midden in de luiers en eeuwige tekenfilms, Zou het eigenlijk voor niks ter wereld willen ruilen.
De relatie met je man verandert ook. Eerst had je alleen elkaar en je wereldje bestond ook uit elkaar.
Maar nu met kinderen erbij lijkt het net of we onze eigen wereldje hebben gecreerd met onze kids en dat is heel bijzonder. Je kijkt ook anders naar elkaar. Met meer waardering en je hebt echt het gevoel dat je dit samen aan het doen bent. Inchallah je kids laten opgroeien tot volwaardige volwassen moslims.

09-10-2010, 23:56
Kinderen zijn wonderen van Allah swt en dat is het mooiste wat mij overkomen is in mijn leven alhamdoelilah ik ben dolgelukkig met mijn lieve kids en ik heb er een kado gekregen nl een stiefdochter hamdoelilah

10-10-2010, 00:34
ik adviseer iedereen 3 jaar te wachten en dan zwanger proberen te raken. tenzij je boven de 28 bent.

Geniet eerst van de tijd met je man doe leuke dingen vakanties alles.

En ik zelf dacht nadat ik een kindje had, had ik maar een jaartje voor zwanger/geboorte niet gewerkt en mezelf verwend en lekker gekookt en mijn huis leuk ingericht enzo, lekker luieren.
Want ik werk al sinds mijn 15e, zomervakanties en vaste werkplekken. Nooit vrij geweest tot mijn zwangerschapsverlof. Ik kreeg een moeilijk kindje dus kon ook niet genieten.

En belangrijkste je moet je man goed leren kennen in die 3 jaar

Snap sommige dames niet die gelijk na een maand zwanger willen raken, alsof ze voelen dat ze achterlopen!

Zelf werd ik ook zwanger na 3 jaar en vind dat ik het goed heb gedaan (nu achteraf)

10-10-2010, 00:54
Ik dank Allah wa Ta3ala dat hij mij gezegend heeft met onze prachtdochter. Dit zou ik voor niks willen inruilen op deze Dounya.
Zo een mooie ervaring is het moederschap. En de relatie met je echtgenoot word ook sterker, want als je kijkt wat voor Gift je hebt gekregen van Allah wa Ta3ala dan voel je het geluk nog meer.

Al hamdoelilah ya rab!!

10-10-2010, 00:57

Citaat door Inea:
Ik dank Allah wa Ta3ala dat hij mij gezegend heeft met onze prachtdochter. Dit zou ik voor niks willen inruilen op deze Dounya.
Zo een mooie ervaring is het moederschap. En de relatie met je echtgenoot word ook sterker, want als je kijkt wat voor Gift je hebt gekregen van Allah wa Ta3ala dan voel je het geluk nog meer.

Al hamdoelilah ya rab!!

Ma shaa Allaah zo mooi om te lezen.

10-10-2010, 01:09
je relatie wordt hechter kinderen binden je voor het leven. Ik kan zeggen dat ik heel gelukkig was voordat de kinderen kwamen, maar ben nu veel gelukkiger met kinderen.

Het zou heel moeilijk zijn geweest als er juist geen kinderen waren want op een geven moment voel je gewoon die drang en ben je er klaar voor. Bij iedereen is het anders, maar het lijkt wel of de natuur je roept. Je moet je ook indenken over degene die geen kinderen kunnen krijgen en hoe zij zich voelen. Het maakt je leven compleet.

n als allah swa het wil dan groeien ze op en heb jij nog tijd zat met je partner zoals voorheen.

10-10-2010, 01:36
het is leuk om moeder zijn...maar stress hoort er nou eenmaal bij

Pagina's : [1] 2 3