Bekijk volle/desktop versie : Moeders zijn jullie nu gelukkiger?



Pagina's : 1 2 [3]

10-10-2010, 21:23
Ik ben absoluut gelukkiger met ons zoontje! het eerste jaar was gigantisch zwaar,vindt het nog wonderlijk dat ik niet depressief ben geraakt alhmdl!

het heeft ff geduurd maar we hebben nu een goede taakverdeling,me zoontje is veel gezelliger en meer tevreden dan eerst.we genieten volop van hem!! en ik stop mijn zoontje 19uur savonds in en dan heb ik de hele avond voor mezelf of samen met me man,lekker op de bank hangen met chips,thee etc. we doen juist veel dingen met ze 3tjes hoor. hij hoort er gewoon echt bij en zoals Streetchick hier boven zei, ik wil hem ook de wereld laten zien. als ik een stukje met hem ga fietsen ben ik helemaal blij net zoals hij ook blij is

kinderen veranderen je leven wel, vooral in het begin draait alles om de baby en dan moet je opassen dat je elkaar dus niet uit het oog verliest.en ja er zijn ook stress periodes en periodes met slaaptekort maar dat hoort erbij en je kiest daar ook voor. heb 2 jaar gewacht met kids en had toen ook een hele leuke tijd,me man en ik deden toen echt heel veel samen en veel weekendjes weg enzo en dat is nu zekerrrrr wel minder geworden

10-10-2010, 21:29



Citaat door Fatimahh:
Hoelang ben je getrouwd?


Ik ben 1.5 jaar getrouwd,al7amdulilaah.

10-10-2010, 22:00

Citaat door Fatimahh:
Dit is zoo hoe ik me voel!

Ik mis zijn steun nu met 2 kinderen.. soms heb ik het gevoel dat ik er alleen voor sta. Hij begrijpt mij steeds minder. En ik kan ook wel meer dan prima zonder hem leven maar je hebt kinderen en bent toch zo veel jaar getrouwd en geeft dat ni in 1 keer op. Hopen dat het ooit beter wordt.

Ik kan ni met hem praten over mijn gevoelens. En ik besef ook steeds meer dat ik dat ni eens wil.

En Nounousa, ja mijn kids slapen ook vroeg maar dan ben ik moe echt moe (ni alleen lichamelijk). En soms is hij weg voor zijn lessen.


daarom en vooral als er kinderen zijn dan kijk je wel beter uit. maar waarom heb je dan toch een tweede genomen?

11-10-2010, 10:56

Citaat door lemis:
daarom en vooral als er kinderen zijn dan kijk je wel beter uit. maar waarom heb je dan toch een tweede genomen?


Omdat ik dat wilde.. bij de eerste ging het nog goed. Nu ben helemaal overdonderd met het moeder zijn. Daarom zeg ik ook, had ik maar gewacht met de tweede. Ik denk ook wel, zoals een ander lid dat vertelde, dat het eerste jaar of 2 moeilijk zijn vooral met 2 kleintjes. Alhamdulillah.

En ja ik heb ook geen basis neergelegd in het begin van het huwelijk. Na 8 maanden was ik zwanger ofzo en we waren er vanaf het begin mee bezig tis maar dat Allah het ons ni eerder gaf.

Bullit, geniet er nog lekker van

11-10-2010, 11:03



Citaat door Fatimahh:
Omdat ik dat wilde.. bij de eerste ging het nog goed. Nu ben helemaal overdonderd met het moeder zijn. Daarom zeg ik ook, had ik maar gewacht met de tweede. Ik denk ook wel, zoals een ander lid dat vertelde, dat het eerste jaar of 2 moeilijk zijn vooral met 2 kleintjes. Alhamdulillah.

En ja ik heb ook geen basis neergelegd in het begin van het huwelijk. Na 8 maanden was ik zwanger ofzo en we waren er vanaf het begin mee bezig tis maar dat Allah het ons ni eerder gaf.

Bullit, geniet er nog lekker van

das ook voor mij een de reden incl me gezondheid dat ik wil wachten met een 2e. ben echt heel erg bang dat het zwaar gaat worden als je er nog eentje hebt rondlopen. ik kon me hoofd net boven water houden met me zoontje volgens mij wordt het hier in huis dan echt 1 grote rwinaaa

11-10-2010, 18:24
Uppp!

Over het algemeen positieve verhalen gelukkig

11-10-2010, 18:54
Meeste moeders hebben het gevoel "alleen voor de opvoeding van de kinderen te staan" . Een man is vrij om te gaan en staan waar hij wil, maar voor een vrouw is dat onverantwoord. Ook maatschappelijk worden dingen verwacht van de vrouw/moeder. Dat is heel moeilijk als een moeder ook een stukje 'eigen vrijheid' wil ervaren naast haar gezin.
Met kinderen heb je minder vrijheid, dat is minder leuk, maar je krijgt er andere dingen voor in de plek. En ja stress hoort er ook heeeeel veeel bij... je moet heel wat geduld hebben met kids.

11-10-2010, 21:56
Alhamdoelilah, mijn dochtertje is een zegening van Allah Ta'ala en hiervoor ben ik Hem elke dag dankbaar. Ik kan echt niet meer zonder mn dochtertje, en mijn man nog erger. Hij is gek op haar! Ze is het zonnetje in huis, wollah we worden echt vrolijk van haar. Als zo'n klein hummeltje naar je toekomt en je een spontane knuffel of een kusje geeft en yemaa tegen je zegt, geloof me dan smelt je helemaal. Hoe ouder ze wordt, hoe meer we van haar genieten omdat we nu ook meer met haar kunnen doen. Voordat ons dochtertje er was, hadden mijn man ook een leuke periode samen en gingen we veel weg. Maar daar is eigenlijk geen verandering in gekomen. Nu gaan we nog steeds op stap, maar dan met zen drietjes en hebben we meer dolle pret omdat ons dochtertje ook mee geniet. En als we met zen tweetjes eventjes alleen op stap willen, dan hebben we de oppas die haar met open arm ontvangt (maar stiekem heb ik mn dochtertje er toch liever bij ) het is wel een kwestie van plannen en goed organiseren, zo spontaan de deur uitgaan in de avond gaat niet meer maar dat heb ik er eerlijk gezegd voor over. Er zijn zoveel leukere dinges die je kan doen. In het begin van de baby-tijd is het idd eventjes wennen, dan lijkt het wel of alles alleen maar rond de baby draait, maar eenmaal je je draai hebt gevonden dan geniet je beide van het ouderschap!

11-10-2010, 22:16

Citaat door mercedes200:
de relatie met me man is uitstekend we doen heel veel samen ik heb twee kinderen van 15 en 13 ze doen allees zelf ik heb genoeg tijd voor me zelf om leuke dingen te doen



woowwwwwwwww tbarkallah!!!

Pagina's : 1 2 [3]