Bekijk volle/desktop versie : Soerah Ammana Rasoul



09-10-2010, 21:12
Assalaam A3laikom warhamatoe allahi wa barakatoe.


[Ik wil dol graag de soerah ammana rasoul leren inshallah.
In me eentje lukt het niet echt is er iemand die de soerah kent, of hem wil leren? en mij erbij wil helpen? ik hoor het graag!]

Assalaam a3laikom.

09-10-2010, 23:40


Wa Aleikoem assalaam wa ra7matu Allaahi wa Barakatuhu

Beste zuster,

Dit is geen soera maar het zijn de laatste twee verzen (ayaat) van Soerat Al Baqarah (2e soera, soera 1 is Soerat Al Fatiha)

Hierbij twee a7adith over deze verzen en aansluitend een youtube filmpje zodat jij het met de wil van Allaah zult memoriseren. Moge Allaah het makkelijk maken voor je, Ameen.

BismiLlaah;

Aboe Mas´oed (Radia Allahu 3anhu) overleverde dat de Profeet zei:

“Wanneer iemand ´s nachts de laatste twee verzen van soerat al-Baqarah reciteert, zal dat genoeg voor hem zijn.” (o.a. Boechari)

&


Ibn ´Abbaas (Radia Allahu 3anhu) vertelde : “Terwijl de Profeet samen met Djibriel (´aleihi sallem) was, hoorde hij een geluid boven hem. Djibriel (´aleihi sallem) keek naar boven en zei: “Dat was een deur in de hemel die net pas geopend werd en het is nog nooit eerder open geweest.” Er kwam een engel door de deur naar de Profeet toe en zei: “Ontvang het goede nieuws van de twee lichten die jou gegeven zijn en die geen enkele profeet voor jou ontving: de Opening van het Boek (al-Fatiha) en het laatste vers in soerat al-Baqarah. Je zult er geen letter van lezen zonder voordeel te verkrijgen.” (Moeslim en an-Nasa´i, deze versie is van an-Nasa´i)

http://www.youtube.com/watch?v=5T3wc...eature=related



Vertaling van de verzen:

In de Naam van Allah de meest Barmhartige, de meest Genadevolle:


285. De boodschapper gelooft in hetgeen hem van zijn Heer is geopenbaard en ook de gelovigen,allen geloven in Allah, Zijn engelen, Zijn boeken en Zijn boodschappers, zeggende: "Wij maken geen verschil tussen Zijn boodschappers"; en zij zeggen: "Wij hebben gehoord en gehoorzaamd, Heer, wij vragen U vergiffenis en tot U is (onze) terugkeer."

286. Allah belast geen ziel boven haar vermogen. Voor haar is wat zij verdient en tegen haar is ook wat zij verdient. "Onze Heer, straf ons niet als wij vergeten of een fout hebben begaan, Heer, en belast ons niet, zoals Gij degenen, die voor ons waren hebt belast; onze Heer belast ons niet met datgene, waarvoor wij de kracht niet hebben (het te dragen), wis onze fouten uit en schenk ons vergiffenis en wees ons barmhartig; Gij zijt onze Meester, help ons daarom tegen het ongelovige volk."


09-10-2010, 23:43
youtube link werkt niet ?

09-10-2010, 23:44

Citaat door Listen:
youtube link werkt niet ?



Wat vreemd net deed hij het bij mij wel?
Ik zal een ander filmpje zoeken inscha Allaah.

Djazaakie Allaah voor het melden : )

09-10-2010, 23:44


http://www.youtube.com/watch?v=5T3wchdGQK4&feature=related