Bekijk volle/desktop versie : het vinden van een geschikte partner?



Pagina's : [1] 2

09-10-2010, 18:08
Salaam aleikum Wa Rahmatoullah wa barakatouhu,

Ik heb een vraag, een zuster van mij wil erg graag trouwen maar om een geschikte partner te vinden is erg moeilijk.
Deze zuster is een nederland bekeerde moslima dus via familie ouders etc is geen mogelijkheid.
Ik zou haar graag willen adviseren waar te beginnen maar ik heb geen idee.
Nu is mijn vraag hoe en via welke weg zou zij stappen kunnen ondernemen om op de juiste manier een partner te vinden?

Inshallah hebben jullie advies en kan ik dit aan haar overbrengen,

Salaam aleikum Wa Rahmatoullah wa barakatouhu

09-10-2010, 20:10


Wa Alikum Asalaam Wa Rahmat Allah Wa Barakthu,

Hmz, blijft moeilijk. Vooral het vinden via een correcte manier (halal) en vooral een geschikte partner ((praktiserend)). Denk dat ze gewoon via getrouwde vriendinnen vraag moet doen en dat hun echtgenotes het weer doorgeven, etc. Ik ken sommigen die zo zijn gehuwd. Het voordeel van het vraag doen via praktiserende broeders/zusters is dat zij Insja`Allah slechts praktiserende moslims kennen en zodoende Insja`Allah het goede.

Blijft echter moeilijk, vooral als zijnde vrouw die afhankelijk is van de man, etc. Veel dua`s doen en via vriendinnen vraag doen en geduld Insja`Allah.

Wa Salaam.

09-10-2010, 20:23
Ik vraag me af wie hier virtueel elkaar heeft leren kennen?

Zijn hier getrouwde mensen aanwezig die zijn/haar partner via i-net heeft leren kennen?

09-10-2010, 20:27
komt ze uit een dorp of stad

contact maken met zusters in de moskee, die kunnen haar in contact brengen met eventuele broeders die willen trouwen..dus via via

enige mogelijkheid, er zit niets anders op

09-10-2010, 21:43



Citaat door ouafaetoen:
komt ze uit een dorp of stad

contact maken met zusters in de moskee, die kunnen haar in contact brengen met eventuele broeders die willen trouwen..dus via via

enige mogelijkheid, er zit niets anders op



Ze komt oorspronkelijk uit een klein dorpje maar is verhuisd naar grote stad, kent hier ook weinig mensen etc.

09-10-2010, 21:45

Citaat door Tahmid:
Wa Alikum Asalaam Wa Rahmat Allah Wa Barakthu,

Hmz, blijft moeilijk. Vooral het vinden via een correcte manier (halal) en vooral een geschikte partner ((praktiserend)). Denk dat ze gewoon via getrouwde vriendinnen vraag moet doen en dat hun echtgenotes het weer doorgeven, etc. Ik ken sommigen die zo zijn gehuwd. Het voordeel van het vraag doen via praktiserende broeders/zusters is dat zij Insja`Allah slechts praktiserende moslims kennen en zodoende Insja`Allah het goede.

Blijft echter moeilijk, vooral als zijnde vrouw die afhankelijk is van de man, etc. Veel dua`s doen en via vriendinnen vraag doen en geduld Insja`Allah.

Wa Salaam.



Bedankt voor je advies, ik zal het zeker met haar bespreken, helaas kent ze hier weinig tot geen zusters.. maar insha allah..

09-10-2010, 21:47
salaam ou 'alaikoum,

wat kun je vertellen over de zuster,

- Hoelang is zij al praktiserend?
- Werkt zij op school
- Wat verwacht zij van haar a.s. man

09-10-2010, 21:58

Citaat door Hanif87:
salaam ou 'alaikoum,

wat kun je vertellen over de zuster,

- Hoelang is zij al praktiserend?
- Werkt zij op school
- Wat verwacht zij van haar a.s. man



zie je pm

09-10-2010, 22:31
Misschien via de moskee een optie??

Als ze dus niemand kent.

09-10-2010, 22:34

Citaat door Forqaan:
Misschien via de moskee een optie??

Als ze dus niemand kent.



om zusters te leren kennen bedoel je neem ik aan?

09-10-2010, 22:48

Citaat door moslima-010:
om zusters te leren kennen bedoel je neem ik aan?



Kan ook idd, maar voor zover ik weet heb ik ook vernomen dat het vaak via de moskee wordt geregeld als een broeder wilt trouwen en een zuster wilt trouwen ze geven het beide door aan de imam en die stelt ze dan aan aan elkaar voor zo heb ik het begrepen Allaho a' lam.

09-10-2010, 22:54

Citaat door Forqaan:
Kan ook idd, maar voor zover ik weet heb ik ook vernomen dat het vaak via de moskee wordt geregeld als een broeder wilt trouwen en een zuster wilt trouwen ze geven het beide door aan de imam en die stelt ze dan aan aan elkaar voor zo heb ik het begrepen Allaho a' lam.



Okj dat wist ik niet. Zijn er mensen die hier meer van weten?

10-10-2010, 22:37


Geduld is een schone zaak. Beste advies.

10-10-2010, 22:40

Citaat door prototype01:
Geduld is een schone zaak. Beste advies.



Das waar!

11-10-2010, 20:18

Citaat door moslima-010:
Salaam aleikum Wa Rahmatoullah wa barakatouhu,

Ik heb een vraag, een zuster van mij wil erg graag trouwen maar om een geschikte partner te vinden is erg moeilijk.
Deze zuster is een nederland bekeerde moslima dus via familie ouders etc is geen mogelijkheid.
Ik zou haar graag willen adviseren waar te beginnen maar ik heb geen idee.
Nu is mijn vraag hoe en via welke weg zou zij stappen kunnen ondernemen om op de juiste manier een partner te vinden?

Inshallah hebben jullie advies en kan ik dit aan haar overbrengen,

Salaam aleikum Wa Rahmatoullah wa barakatouhu




Wa aleikoem ou salaam wa ramatoellah wa barakatoehoe,

Ze zou meer in contact kunnen komen met zusters (dit door bv vaker lezingen te bezoeken, dus meer actief zijn etc.). Deze zusters zullen vast een mannelijke familielid of kennis hebben die ook wil trouwen.. Ik zou als ik haar was uiteraard ook dua’s verrichtten.. Insha Allah zal Allah swt haar dua’s verhoren.. Tenslotte moet ze niet vergeten dat Allah swt met de geduldige is..

Moge Allah swt haar een godvrezende man schenken..

M3a Salama..

Pagina's : [1] 2