Bekijk volle/desktop versie : Kopvoddentaks



08-10-2010, 19:20
Er werd een vraag gesteld of Wilders schuldig is aan haat zaaien en discriminatie. Het verbaast mij enigszins dat men zo’n vraag stelt terwijl verschillende uitspraken van hem heel duidelijk hebben gemaakt dat hij keihard discrimineert en racistisch is. Ik ga niet alles citeren wat al geciteerd is. Wel pik ik één uitspraak van hem die overduidelijk aantoont dat Wilders een racist is van de ergste soort… Maar wat mij nog het meest verbaasd is de stem van de moslima’s. Waar zijn al die moslima’s die Wilders zwaar heeft beledigd door een uitspraak van hem waar ik zelf als man erg beledigd van voel, laat staan als ik een vrouw was geweest.

Een jaar geleden kwam Wilders met het voorstel om een zogeheten kopvoddentaks in te voeren. Hoe dat precies ging daar ga ik niet op in. Ik ga me enkel concentreren op het woord kopvoddentaks. Ik hoef niemand uit te leggen wat kopvoddentaks betekent, maar het mag duidelijk zijn dat dit woord de ultiemste vorm is van racisme. Geert Wilders koos bewust voor een pejoratief woord om de moslims bewust te beledigen. Hij had kunnen kiezen voor de term hoofddoekentaks, maar nee; voor hem ging het om een duidelijke statement, namelijk dat hij met het woord kopvoddentaks duidelijk wil laten zien hoe hij naar de moslim(a)’s kijkt. Met dat woord heeft hij ook bewust er voor gekozen om moslims te beledigen.

Kop staat voor het hoofd van een dier. Wilders verlaagt hiermee moslima’s tot dieren. Het tweede woord is ‘vod’. Een vod is een oud stuk textiel, oude lap, een gescheurd doekje.. enz (zie Encyclo).

Het mag overduidelijk zijn dat Wilders bewust heeft gekozen voor deze termen. Dat heeft hij niet ter plekke bedacht, maar hij was duidelijk er op uit om moslim(a)’s keihard te beledigen en hiermee gaf hij ook duidelijk aan hoe hij naar moslims kijkt.

Het is een ontzettend grote belediging dat hij een gesluierde moslima op deze manier beschrijft. Als ik een moslima was dan had ik aangifte tegen hem gedaan. Wellicht maakt het niet uit of je een man of vrouw bent, maar als moslimzijnde kan ik dit niet pikken en zou hier iets tegen willen doen.

Ik lees graag reacties van enthousiaste moslim(a)'s die hiermee wat willen doen, die het niet pikken zich zo genoemd te worden, maar een strijd aangaan tegen deze ergste vorm van racisme. We zijn geen slachtoffers in dit land en dienen dus op te komen voor onze rechten, want als je je zo laat verlagen en er niets tegen doet, dan vraag ik me af wat voor zelfwaarde je nog hebt om het hierbij te laten en zo ongemoeid mee leven.

Om deze reden heb ik een email aangemaakt genaamd: kopvoddentaks@hotmail.nl. Mensen die vinden dat ze het met me eens zijn, moslims of niet-moslims mogen reageren en met ideeën komen om iets te ondernemen tegen Geert Wilders zoals een nieuwe aangifte bijvoorbeeld, want dit heb ik niet terug kunnen zien in de aanklacht van de huidige openbare ministerie die tot nu toe de aanklacht niet serieus neemt. Zie dit bericht: 'Justitie is lui in zaak tegen Wilders'

Laat je stem horen wslm.

Badr

09-10-2010, 15:16


Kopvoddentax is juist niet racistisch. Tis discriminerend, meer niet.

Wat wel (in de buurt komt van) racisme is de grens sluiten voor Marokkaanse/Turkse immigranten.

09-10-2010, 15:28

Citaat door Temp:
Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in God noch in de Dag des oordeels/laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat God en Zijn boodschapper onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden, totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn (Soera Het Berouw 29).


Zulke verzen behoor je in context te lezen.

Maar jij leeft vast in de illusie dat moslims in NL en andere niet-islamitische landen ongelovigen bestrijden met zwaard en hen doden. :/

09-10-2010, 15:36

Citaat door Temp:
9/11 londen, spanje, theo van Gogh, talloze mislukte aanslagen.....

Tsja.........


Ik zie het verband niet tussen het door jouw geciteerde vers en de aanslagen. Geeft verder niet hoor, je bent niet de enige die niet kan nadenken.

09-10-2010, 15:44



Citaat door Temp:
Ik gaf antwoord op je vraag.......

Of ik leef met de illusie dat moslims in NL en andere niet-islamitische landen ongelovigen bestrijden met zwaard en hen doden. :/


Yep, en mijn reactie sloeg op jouw geciteerde vers. Moeilijk he, om het rode draadje te volgen?

Nou, ben benieuwd met voor doms je weer aankomt. Ik kan niet wachten. :/

09-10-2010, 15:56

Citaat door Temp:
Je hebt het vers (dat duidelijk genoeg is) en je hebt jouw vraag( waar mijn antwoord ook duidelijk genoeg is)


Wat is dit voor wartaal?

Jij denkt dat de aanslagen bedoeld waren om 'ongelovigen' te bekeren of belasting te laten betalen?

09-10-2010, 18:50
Het onderwerp ontspoort al snel...

09-10-2010, 18:57

Citaat door smile1234:
Kopvoddentax is juist niet racistisch. Tis discriminerend, meer niet.

Wat wel (in de buurt komt van) racisme is de grens sluiten voor Marokkaanse/Turkse immigranten.


Grens sluiten voor groepen die oververtegenwoordigd zijn is niets discriminerends aan. Ik wordt bij 80% van de bedrijven niet aangenomen omdat blanke mannen oververtegenwoordigd zijn en ze uitsluitend vrouwen of allochtonen aannemen.

Tja, klote als ik een baan zou zoeken, maar ja, zo is het leven. Geen discriminatie, of wel soms?

Buddy

09-10-2010, 19:26

Citaat door varken:
Grens sluiten voor groepen die oververtegenwoordigd zijn is niets discriminerends aan. Ik wordt bij 80% van de bedrijven niet aangenomen omdat blanke mannen oververtegenwoordigd zijn en ze uitsluitend vrouwen of allochtonen aannemen.

Tja, klote als ik een baan zou zoeken, maar ja, zo is het leven. Geen discriminatie, of wel soms?

Buddy


Wanneer is er sprake van 'oververtegenwoordiging'?

Nee, Wilders sluit bewust niet-westerse islamitische landen uit, omdat ze 'anders' zijn dan westerse landen. Dat 'anders' slaat vaak op cultuur en wellicht 'ras'. Nou ras zegt ie niet hardop maar dat leeft wel bij vele Nederlanders. Die motten namelijk geen buitenlanders.

09-10-2010, 19:32

Citaat door smile1234:
Wanneer is er sprake van 'oververtegenwoordiging'?

Nee, Wilders sluit bewust niet-westerse islamitische landen uit, omdat ze 'anders' zijn dan westerse landen. Dat 'anders' slaat vaak op cultuur en wellicht 'ras'. Nou ras zegt ie niet hardop maar dat leeft wel bij vele Nederlanders. Die motten namelijk geen buitenlanders.


Er is sprake van oververtegenwoordiging als er meer mensen zijn dan % op de wereld.

Stel dat 3% van de wereldbevolking marokkaan is en 30% van de allochtonen in dit land is marokkaan dan zijn de marokkanen 10x oververtegenwoordigd..

Net zo als bedrijven streven naar 50/50 man/vrouw als werknemer. Nu werken er over het algemeen te veel mannen dus die nemen ze minder vaak aan.

09-10-2010, 19:56

Citaat door varken:
Er is sprake van oververtegenwoordiging als er meer mensen zijn dan % op de wereld.

Stel dat 3% van de wereldbevolking marokkaan is en 30% van de allochtonen in dit land is marokkaan dan zijn de marokkanen 10x oververtegenwoordigd..

Net zo als bedrijven streven naar 50/50 man/vrouw als werknemer. Nu werken er over het algemeen te veel mannen dus die nemen ze minder vaak aan.


Ik kan maar de link niet maken met je voorbeeld en je argumentatie van oververtegenwoordiging.

In feite zeg je dat oververtegenwoordiging altijd fout is. Dat is erg bizar. :/

09-10-2010, 20:47

Citaat door smile1234:
Ik kan maar de link niet maken met je voorbeeld en je argumentatie van oververtegenwoordiging.

In feite zeg je dat oververtegenwoordiging altijd fout is. Dat is erg bizar. :/
nee dat zeg ik niet, oververtegenwoordiging KAN fout zijn, voorbeelden, hoeft niet per definitie.

Een oververtegenwoordiging van hoog opgeleide mensen in een land is niet 'fout', maar kan wel, als er vooral vraag is naar laag opgeleide mensen.

Oververtegenwoordiging van bepaalde bevolkingsgroepen leid over het algemeen wel tot problemen, niet integreren, ghetto vorming, criminaliteit etc.