Bekijk volle/desktop versie : Overig afscheidsbrief



08-10-2010, 16:50
MVC Lid







salam aleikom lieve nichten en rest van familie.

Incha allah verkeren jullie in goede staat van gezondheid en imaan.
Ik schrijf julie deze brief omdat ik op het punt sta mijn huis te verlaten.De vraag is of ik nog zal terugkeren. Het is voor 50% dat ik dat zelf weet en de rest weet allah swt.Het is zo moeijlijk om afscheid te nemen van al je dierbare. Het leven staat nu even stil voor me.Live goes on voor iedereen maar voor mij staat alles even stil. Ik weet niet wat mij te wachten staat.Ik word vannacht incha allah geopereerd. Ik ben zo zwak en wil niet meer op deze manier leven. Het is allah die het zo heeft gewild hmdl.Ik ben angstig want stel dat ik het niet haal waar zal mijn ziel naar toe reizen. Ik sta er nu echt bij stil.Nu is het moment echt gekomen dat ik er aan denk. Vele vragen die door mijn hoofd gaan.Vragen zoals hoe heb ik geleefd heb ik wel genoeg goede daden verricht. Zal allah tevreden zijn? Ik heb weinig voor het hiernamaals gewerkt.
Ik wil tevreden zijn met alles wat allah me heeft gegeven, maar toch klaagde ik ook weleens. Soms weleens over kleine dingen.
Ik voel me nu ondanks dat ik zo'n pijn heb in mijn buik rustig. Innerlijke rust dat ik over mijn lichaam voel kan ik gewoon niet beschrijven.
Maar lieve nichtjes en rest van fam dit is mijn eerste afscheidsbrief aan jullie. Ik hoop dat jullie de boodschap doorkrijgen en even de tijd hiervoor nemen om aandachtelijk door te lezen.
Ik zet mijn gevoelens op papier voor jullie zodat jullie weten wie jullie nicht amina was. Jullie weten dat ik nu al jaren met mijn gezondheid worstel en elke keer vecht met de kracht die allah swt me geeft. Het is soms zwaar (zware beproevingen maar incha allah zal allah me de kracht blijven geven tot ik mijn laaste adem uit blaas in deze wereld.
Mocht ik mijn operatie niet halen en allah mijn ziel terugnemen want tot allah behoren we en tot allah zullen we terugkeren(inna lilahi wa inallahi radij3oen dan wil en vraag ik julie nog 1 ding en dat is om mij te vergeven voor alles. Mischien was er wel een dag of een week of een maand of mischien wel een jaar dat je boos op me was omdat jij iets hoorde wat ik heb gezegt of dat ik je negeerde.
Ik deed het dan niet met opzet want het had wel gekunt dat ik op die dag mijn zelf niet was. Mischien voelde ik me die dag niet lekker of had ik lats van influisteraars van sajtan. Het spijt me.
Ik smeek genade voor ons en voor iedereen die het verdient.
Ik smeek allah om al mijn zonden en die voor allen te vergeven.
Ik vraag allah om het goede in deze wereld en in het hiernamaals ameen.
Ik vraag allah om onze ouders te vergeven en hen een plekje in het paradijs te geven.
Ik vraag allah om innerlijke rust voor ons allemaal.
Als je helemaal alleen voelt en je het idee hebt dat niemand je begrijpt is het niet zo dat je op dat moment diep in je hart kijkt en hoopt dat allah swt daar te vinden is.
Als je iets hebt meegemaakt dat je zo'n pijn heeft gedaan is het dan niet zo dat je allah dag en nacht om hulp vraagt.
Als je ziek bent en er is niemand die je kan verzorgen is het niet zo dat je hoopt dat allah je verzorgt.
De wereld is in 3 dagen verdeeld
dag 1 is gisteren en die is voorbij
Dag 2 morgen en ik weet niet of ik die meemaak.
Dag 3 vandaag is van mij en jou dus verricht goede daden.
Wat er ook gebeurd vergeef en doe do3as voor me.
Het is vrijdagnacht.
Ik heb iedereen vergeven en ik zal jullie nooit vergeten.
Liefs en een knuffel van jullie nicht amina

08-10-2010, 18:06


Allah ie Shafie,

Wat een emotie's door mijn lichaam bij het lezen van je brief.

09-10-2010, 23:06
Zoo... Meskiena.. Ik hoop dat de operatie geslaagd is, en vele beterschap!

11-10-2010, 18:31
insha allah kom je er goed doorheen

27-10-2010, 16:54


Pffff
Moge al je doe3a uitkomen, en ik weet zeker nadat ze je afscheid brief zullen lezen, dat ze jou zullen vergeven..

Ik hoop dat de operatie zal slagen..
Jeetje krijg er helemaal kippenvel van subhanallah..

Daarom je weet nooit wanneer je laatste dag kan zijn, Daarom lieve mensen moeten we het beste van dit leven maken, want dit leven is maar een test.

28-10-2010, 20:49
Alles is met de wil van Allah swt.. En alles heeft een reden.. Er zijn dingen die hard aankomen.. maar dat zijn beproevingen van Allah swt dus je moet het gewoon accepteren hoe dan ook.. Allah swt wil zien hoe jij dan omgaat in zo'n moeilijke situatie.. Allah m3aak insha'Allah
Allah i shafiek.. ouy shafie jami3 el-oema elmoslimeen Ameen!!