Bekijk volle/desktop versie : Liever Minirok Dan Hoofddoek !!!



Pagina's : [1] 2

18-12-2002, 20:00
Vrouwen in Tunesïe worden scheef bekeken als ze een hoofddoek dragen!!Dit noemt men dan een islamitisch land!


Tunesië is niet vaak in de publiciteit. Het land van president Zine al-Abedine Ben Ali geldt als een oase van rust. Jaarlijks bezoeken zo’n tien miljoen toeristen Tunesië. Met een constante economische groei van vier procent en een gemiddeld jaarinkomen van ruim tweeduizend euro per hoofd is het land relatief welvarend. Andere pluspunten zijn de sociale wetgeving en de positie van vrouwen. In vrijwel geen enkel ander Arabisch land zijn vrouwenrechten zo goed geregeld als in Tunesië. Staatssecretaris Annelies Verstand (Sociale Zaken en Werkgelegenheid) bracht begin december een tweedaags werkbezoek aan het Noord-Afrikaanse land, vooral om zich te informeren over de situatie van vrouwen. Tunesië heeft een voorbeeldfunctie. “De Tunesische familiewetgeving is progressief vergeleken met andere landen in de regio”, zegt Cisca Yaakoubi van de Nederlandse ambassade in Tunis. “Tunesië is het enige Arabische land waar polygamie is verboden. Vrouwen kunnen zelf echtscheiding aanvragen. Het percentage meisjes dat studeert is relatief hoog en arbeidswetten garanderen dat mannen en vrouwen gelijk worden betaald voor hetzelfde werk.” Het progressieve vrouwenbeleid in Tunesië heeft dwangmatige trekjes. Vooral als het over hoofddoeken gaat, die in openbare gebouwen en scholen zijn verboden. Vrouwen die met hoofdbedekking over straat gaan, worden lastig gevallen door de politie, vooral als ze jong zijn. Tunesië is zo bang voor de fundamentalistische islam, dat zelfs de hoofddoek gezien wordt als een uiting daarvan. Protesten tegen deze regels worden sinds begin jaren negentig met harde hand onderdrukt. Tunesische vrouwen zijn verplicht modern. President Ben Ali ziet liever minirokken dan hoofddoeken. Marokko, waar Nederland door de ruim driehonderdduizend Marokkaanse Nederlanders vaker mee te maken heeft, is minder vooruitstrevend. Daar is de familiewetgeving gebaseerd op het islamitische recht. Dit betekent dat vrouwen voor bijna alles toestemming nodig hebben van hun man, broer of vader. Zo kunnen zij niet zelf echtscheiding aanvragen. Als ze door hun man worden verstoten, wat vaak gebeurt, krijgen ze maar drie maanden alimentatie. En ze verliezen de voogdij over hun kinderen. De Marokkaanse koning Mohammed VI heeft aangekondigd dat hij de familiewetgeving wil moderniseren, maar vooralsnog is het bij woorden gebleven.

18-12-2002, 20:04


nou ja zeg..........wel een beetje crazy tfoeee eroek hahaha



heey zina17

lang geleden joh....


=emsoem=

18-12-2002, 20:06
geloof niet alles wat je leest. De economie is niet zo florisant als ze ons willen doen geloven. Als het zo goed ging dan zouden de tunesiers niet massaal de zee willen oversteken naar italië (net als bij ons in marokko en spanje).
En de mensenrechten zijn niet bepaald aanwezig. Je bek open is gelijk de bak in. Vooral als je islamitische standpunten hebt.

18-12-2002, 20:07

Citaat:
Origineel gepost door emsoem
nou ja zeg..........wel een beetje crazy tfoeee eroek hahaha



heey zina17

lang geleden joh....


=emsoem=
een beetje too crazy!!!

En ja,erg lang geleden..... Ik zat in mijn examen-periode en dus had ik niet zoveel tijd voor jou.. maar nu wel hoor


18-12-2002, 20:08


hmm gatarlijk....



=emsoem=

18-12-2002, 20:09

Citaat:
Origineel gepost door doc25
geloof niet alles wat je leest. De economie is niet zo florisant als ze ons willen doen geloven. Als het zo goed ging dan zouden de tunesiers niet massaal de zee willen oversteken naar italië (net als bij ons in marokko en spanje).
En de mensenrechten zijn niet bepaald aanwezig. Je bek open is gelijk de bak in. Vooral als je islamitische standpunten hebt.
neenee,ik denk dat het wel waar is want ik heb het ook al van enkele mensen gehoord die ook naar Tunesïe geweest zijn

18-12-2002, 20:09

Citaat:
Origineel gepost door Zina17
een beetje too crazy!!!

En ja,erg lang geleden..... Ik zat in mijn examen-periode en dus had ik niet zoveel tijd voor jou.. maar nu wel hoor

ja rabie inschallah ga je slagen

tijd voor mij nu


hahaha



=emsoem=

18-12-2002, 20:10
de moderne Islam ze3ma.

18-12-2002, 20:11

Citaat:
Origineel gepost door emsoem
ja rabie inschallah ga je slagen

tijd voor mij nu


hahaha



=emsoem=



amien.....


En tuurlijk is het nu tijd voor jou (en nog iemand maar shhhhhttt;zwijgen he!!)

18-12-2002, 20:12

Citaat:
Origineel gepost door angel21
de moderne Islam ze3ma.
sorry hoor,maar dit vind ik eigenlijk ook wel een vorm van schending van de mensenrechten...

18-12-2002, 20:13

Citaat:
Origineel gepost door Zina17
amien.....


En tuurlijk is het nu tijd voor jou (en nog iemand maar shhhhhttt;zwijgen he!!)
ischallah...


hahaha


en heb je al met .....



=emsoem=

18-12-2002, 20:15

Citaat:
Origineel gepost door emsoem
ischallah...


hahaha


en heb je al met .....



=emsoem=
:jeweetog:

18-12-2002, 20:16



Citaat:
Origineel gepost door Zina17
:jeweetog:
ja dus...


hahahahaa






=emsoem=

18-12-2002, 20:17

Citaat:
Origineel gepost door Zina17
neenee,ik denk dat het wel waar is want ik heb het ook al van enkele mensen gehoord die ook naar Tunesïe geweest zijn
wat is waar ?

18-12-2002, 20:18

Citaat:
Origineel gepost door Zina17
sorry hoor,maar dit vind ik eigenlijk ook wel een vorm van schending van de mensenrechten...
wie denkt er tegenwoordig nog aan mensenrechten. Iedereen (lees iedere land) probeert er beter van te worden, het maakt niet uit wat het offer is. Al geven ze daarvoor de Islam op, als ze maar een schouderklopje krijgen van de ONGELOVIGEN.

Het speelt toch ook in Turkije. Daar mochten niet te veel moskees gebouwd worden en dat in een Islamitische land

Pagina's : [1] 2