Bekijk volle/desktop versie : Mijn God, in Uw Naam heb ik dit alles gedaan!



07-10-2010, 22:26
Welke verantwoording zal ik afleggen aan mijn God ten behoeve van het zwakke geslacht, de vrouw? Zal Hij mij wel genadig zijn? Vraag ik mezelf steeds af. Ik heb dit alles tenslotte in Zijn Naam gedaan.
Ik denk dat ik zal zeggen:
Mijn genadige God:
a) Ik heb haar zoveel mogelijk wetten opgelegd, zodat zij zo min mogelijk kon zondigen.
b) Ik heb haar kennis onthouden, zodat ik over haar kon heersen.
c) Ik heb haar het zwijgen opgelegd, zodat zij mij geen seks kon weigeren.
d) Ik heb haar besneden, zodat zij de begeerte niet kon verheerlijken.
e) Ik heb haar zowel geestelijk als lichamelijk mishandeld, zodat zij mij kon gehoorzamen.
f) Ik heb haar vernederd, zodat zij aan zichzelf kon twijfelen.
g) Ik heb haar zoveel mogelijk beroofd van haar vrijheid, zodat zij alleen aan U kon denken.

En als mijn God aan mij zal vragen: Welke wetten heeft de vrouw aan jou opgelegd?
Dan zal mijn antwoord zijn: Geen één!
En als Hij aan mij zal vragen: Wie verdient dan het Paradijs, zij of jij?
Dan zal ik Hem antwoorden: De vrouw!

08-10-2010, 12:42


We zitten allemaal lekker en veilig hier waar onze rechten en met name de rechten van vrouwen in belangrijke mate gewaarborgd zijn. Wij doen oogkleppen op en doen alsof wij ons bekommeren om anderen. Het tegendeel is waar.
Wat belangrijk is, is dat wij bovenal aan die vrouwen denken in die landen waar vrouwen helemaal niets te vertellen hebben en waarbij het schering en inslag is dat deze vrouwen in stilte moeten lijden.

08-10-2010, 13:10
Je kan niet de hele wereld helpen broeder, begin bij je naasten en werk zo aan de oemma!! We moeten idd wel stil staan bij zulke dingen maar gahir isnhallah, we nemen hun isnhallah mee in ons doea!

08-10-2010, 14:29
Problemen kunnen we allemaal benoemen/roepen.

Het gaat om oplossingen. We hebben oplossingen nodig.

08-10-2010, 14:32



Citaat door Just_Hannah:
Problemen kunnen we allemaal benoemen/roepen.

Het gaat om oplossingen. We hebben oplossingen nodig.



Je kunt pas na een (grondige) probleemanalyse passende oplossingen bedenken.

08-10-2010, 14:37

Citaat door Art.:
Je kunt pas na een (grondige) probleemanalyse passende oplossingen bedenken.


Onderdrukking van de vrouw. Dát is het probleem. Kifesh onderzoeken? Er is maar 1 oplossing en dat is die bazige mannen aanpakken en daarmee basta.

08-10-2010, 14:42

Citaat door Just_Hannah:
Onderdrukking van de vrouw. Dát is het probleem. Kifesh onderzoeken? Er is maar 1 oplossing en dat is die bazige mannen aanpakken en daarmee basta.


Da's wel heel makkelijk gezegd. Ik denk (weet het eigenlijk wel zeker) dat er veel meer voor nodig is