Bekijk volle/desktop versie : -- Wat kan ik voor lekkers maken met bloemkool?? HULP AUB!



07-10-2010, 13:26
Salaam alaikoem allemaal


Kunnen jullie mij aub helpen... Ik vind bloemkool gekookt in water of in mamita erg lekker, maar ben nu toch wel aan variatie toe en was benieuwd of jullie misschien wat lekkere aparte recepten hebben met bloemkool, alvast bedankt!

07-10-2010, 13:28


eieren klutsen daar de bloemkool door heen bakken.. en daarna in olie bakken ..
daar kan ik echt geen genoegen van krijgen

07-10-2010, 13:33

Citaat door lilchakir:
eieren klutsen daar de bloemkool door heen bakken.. en daarna in olie bakken ..
daar kan ik echt geen genoegen van krijgen



ik neem aan bloemkool eerst in water koken en dan door de eieren en dan frituren?

07-10-2010, 13:43

Citaat door paprika-45:
ik neem aan bloemkool eerst in water koken en dan door de eieren en dan frituren?


Ja eerst in water koken en dan een soort tortilla van maken.

Of eerst in water koken en in een ovenschaal doen en dan bechamelsaus erop en geraspte kaas en dan onder de grill in de oven.

07-10-2010, 13:55


maak ik altijd wanneer ik marmita maak, doe de bloemkool bakken en dan erbij doen op het bord. heerlijk...

07-10-2010, 14:13

Citaat door paprika-45:
ik neem aan bloemkool eerst in water koken en dan door de eieren en dan frituren?

ja klopt vergeten te vermelden sorry.

07-10-2010, 16:36
wat is bechemel saus

07-10-2010, 18:18

Citaat door OEL_DECHEMRER:
wat is bechemel saus


Dat is een witte saus die ook gebruikt wordt bij lasagne.

Recept:

3 eetlepels margarine
3 eetlepels bloem
500 ml melk

Je laat de boter in een pannetje smelten, dan doe je de bloem erbij en je gaat dit samen doorroeren.
Je doet de melk er in een keer bij en gaat goed blijven roeren
tot er belletjes verschijnen, dan zet je het vuur uit.
Kruiden met zwarte peper, nootmuskaat en zout.
Een beetje af laten koelen, het wordt dan wat dikker en dit kun je dan over de bloemkool (of broccoli) doen.

07-10-2010, 18:48

Citaat door paprika-45:
ik neem aan bloemkool eerst in water koken en dan door de eieren en dan frituren?



Bloemkool eerst in water koken dan eieren en dan met meel dan frituren . Hmm lekker.

08-10-2010, 00:00
bloemkool koken met wat zout.. als het klaar is prak je de bloemkool helemaal fijn. Ondertussen kluts je een stuk of 3 eieren en doe je hier doorheen de fijngeprakte bloemkool... hier maak je een geheel van en wat zout en/ofpeper naar smaak toevoegen en in de koeken pan.. dan heb j eeen soort tortia... met een glas kan je er dan rondjes uit halen dan heb je bloemkoolpannekoekjes lekker!!

08-10-2010, 12:10
bedankt dames ik ga jullie recepten eens proberen


maar gebruiken jullie er nog speciale kruiden erbij of juist niet?

08-10-2010, 14:34

15 bloemkoolrecepten van Okoko



Goede en beproefde recepten.