Bekijk volle/desktop versie : Moeders die geen borstvoeding kunnen geven..

Pagina's : [1] 2

06-10-2010, 17:04
Hoe ga je ermee om?

En wat is de reden dat je het niet hebt kunnen geven?

06-10-2010, 17:05

Ik heb vriendinnen die het aanbieden.

06-10-2010, 17:17

Citaat door BoraSita:
Ik heb vriendinnen die het aanbieden.

06-10-2010, 17:18

Citaat door Beau22:

Dan roep ik nog zuigen kreng.

Ben net moeder van het jaar geworden

06-10-2010, 17:25

Bij mijn eerste wilde het maar niet lukken, enorme meloenen maar walou melk, nog geen druppel.Ik vond dat zo erg, en huilen dat ik deed. Bij mijn andere kinderen is het wel gelukt, alhamdoulillah.

07-10-2010, 15:19
Nog meer dames met negetieve ervaringen omtrent borstvoeding?

Wat heb je allemaal geprobeerd om het wel te doen slagen?

Please dames reageer want het is erg belangrijk voor mij om te weten of er meer moeders zijn met hetzelfde probleem en hoe zij ermee omgaan.

07-10-2010, 15:22

Citaat door zoetje30:
Bij mijn eerste wilde het maar niet lukken, enorme meloenen maar walou melk, nog geen druppel.Ik vond dat zo erg, en huilen dat ik deed. Bij mijn andere kinderen is het wel gelukt, alhamdoulillah.

En merk je verschil tussen je eerste kind en andere kinderen? qua ziektes etc.?

Hoelang hebben je andere kinderen borstvoeding gekregen?

07-10-2010, 15:25
Ik heb helaas maar 3 weken aan mijn dochtertje kunnen geven. Maar had heel weinig melk. Als ik ging kolven kwam er maar 20 of 30 cc uit. Dus niets. Achteraf denk ik dat het door de stress kwam. Ik irriteerde me aan sommige mensen die elke dag kwamen en dan heel lang bleven. Daarnaast at ik en dronk ik slecht.

Ik heb daarom gekozen om met dit kindje in mijn buik bij een kraamhotel te verblijven. Kunnen ze mij 24 uur ermee helpen en mensen die te lang blijven uitschoppen..

Dus meid drink veel water en eet goed. En stress ook niet!

07-10-2010, 15:42

Citaat door Vlinder07:
Ik heb helaas maar 3 weken aan mijn dochtertje kunnen geven. Maar had heel weinig melk. Als ik ging kolven kwam er maar 20 of 30 cc uit. Dus niets. Achteraf denk ik dat het door de stress kwam. Ik irriteerde me aan sommige mensen die elke dag kwamen en dan heel lang bleven. Daarnaast at ik en dronk ik slecht.

Ik heb daarom gekozen om met dit kindje in mijn buik bij een kraamhotel te verblijven. Kunnen ze mij 24 uur ermee helpen en mensen die te lang blijven uitschoppen..

Dus meid drink veel water en eet goed. En stress ook niet!

Het kan idd kloppen dat het door stress kwam, heel goed van jou om na je bevalling in het kraamhotel te blijven, ze zullen je daar zeker helpen met borstvoeding.

07-10-2010, 15:57

Citaat door yesss:
Het kan idd kloppen dat het door stress kwam, heel goed van jou om na je bevalling in het kraamhotel te blijven, ze zullen je daar zeker helpen met borstvoeding.

Ja inshallah! Ik vind het gewoon heel belangrijk borstvoeding geven..

Trouwens mijn tepels begonnen op een gegeven moment ook erg te bloeden en zo erg dat er een diepe snee kwam bij 1 van mijn tepel. Het was echt een verschrikkelijke tijd. Dus inshallah zla het nu we gewoon goed lukken..

Waarom vraag je dit? Ben je bevallen of ga je binnenkort bevallen?

08-10-2010, 10:51

Citaat door Vlinder07:
Ja inshallah! Ik vind het gewoon heel belangrijk borstvoeding geven..

Trouwens mijn tepels begonnen op een gegeven moment ook erg te bloeden en zo erg dat er een diepe snee kwam bij 1 van mijn tepel. Het was echt een verschrikkelijke tijd. Dus inshallah zla het nu we gewoon goed lukken..

Waarom vraag je dit? Ben je bevallen of ga je binnenkort bevallen?

Ik vraag dit omdat ik net 2 weken ben bevallen van mn 2e, bij mijn 1e kon ik maar 1 week borstvoeding geven omdat ik heel erg last had van gevoelige tepels die al snel begonnen te bloeden. Ik vond het zooo erg, dus ik dacht bij een 2e ga ik het anders aanpakken, maar ook nu kreeg ik al na de 1e keer aanleggen zware tepelkloven...het schijnt dat ik extreem gevoelige tepels heb en het is me daarom afgeraden om borstvoeding te geven....En hier zit ik dus heel erg mee, daarom vroeg ik me af of er meerdere moeders zijn met dit probleem en hoe zij ermee omgaan. Voor mij voelt het alsof ik voor de 2e keer gefaald heb

08-10-2010, 11:50

Citaat door yesss:
Ik vraag dit omdat ik net 2 weken ben bevallen van mn 2e, bij mijn 1e kon ik maar 1 week borstvoeding geven omdat ik heel erg last had van gevoelige tepels die al snel begonnen te bloeden. Ik vond het zooo erg, dus ik dacht bij een 2e ga ik het anders aanpakken, maar ook nu kreeg ik al na de 1e keer aanleggen zware tepelkloven...het schijnt dat ik extreem gevoelige tepels heb en het is me daarom afgeraden om borstvoeding te geven....En hier zit ik dus heel erg mee, daarom vroeg ik me af of er meerdere moeders zijn met dit probleem en hoe zij ermee omgaan. Voor mij voelt het alsof ik voor de 2e keer gefaald heb

Hbieba waarom zou je gefaald moeten hebben? Je kan er toch niks doen. Maa is het niet een idee om te kolven. Ik had namelijk ook erge gevoelige tepels, dat zelfs 1 tepel bijna scheef hing, maar door het kolven kreeg ik er geen last meer van. Dus mijn tepels deden niet meer pijn en ze bloedde ook niet meer..
Alleen had bijna geen melk, dus het hiep dan weinig. Maar bij jou ligt het dus alleen aan je tepels. Je hebt wle genoeg melk? Ik zou echt zo'n elektrische kolfapparaat huren..

En btw Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!

08-10-2010, 12:08

ik heb bij alle drie maar een week of twee kunnen geven, het liep te snel terug en tepels veel te gevoelig, van binnenuit deed het zeer

bij elke hap om aan te leggen zakte ik door de grond en moest ik moeite doen om mijn baby niet te knijpen van de pijn...ik beet standaard ergens in en stond stijf van pijn en zweet

o peen gegeven moment was het zo erg dat ik onbewust wegdraaide bij het aanleggen waardoor de toeschietreflex neit kwam en dus mijn baby niet genoeg binnen kreeg

ze was aan het uitdrogen!! ze had uraat in haar luier, gelukkig was ik in het kraamhotel en ben ik direct overgestapt op friso

geen problemen gehad sindsdien maar moge Allah ons nog een baby schenken probeer ik het weer!

08-10-2010, 12:12
3 boys en alle 3 maar 2 weken bv gegeven, khad gewoon niet genoeg moest altijd bijvoeden en pijn wejooow dus k denk ook biij een volgende dat ik het gewoon gelijk de fles geef ik ga niet eens proberen want bij mij is dat zo een drama

08-10-2010, 12:46

Citaat door Vlinder07:
Hbieba waarom zou je gefaald moeten hebben? Je kan er toch niks doen. Maa is het niet een idee om te kolven. Ik had namelijk ook erge gevoelige tepels, dat zelfs 1 tepel bijna scheef hing, maar door het kolven kreeg ik er geen last meer van. Dus mijn tepels deden niet meer pijn en ze bloedde ook niet meer..
Alleen had bijna geen melk, dus het hiep dan weinig. Maar bij jou ligt het dus alleen aan je tepels. Je hebt wle genoeg melk? Ik zou echt zo'n elektrische kolfapparaat huren..

En btw Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!

Dankje

Ik weet dat ik er niets aan kan doen, en dat ik ondanks de pijn toch veel geprobeerd heb, maar het voelt gewoon zo..

Ik probeer het nu kolven, dat is inderdaad minder pijnlijk, maar volgens de kraamverzorgster en verloskundige houdt ik het niet lang vol omdat de melk dan terugneemt... het is niet veel wat ik afkolf, hooguit 80 cc bij elkaar, dus ik geef meer kunstvoeding dat borstvoeding, ik vraag me daarom af of het dan nog wel zin heeft? En of het geen kwaad kan om de kleine de ene keer kunstvoeding en de andere keer flesvoeding te geven?

pfff ik ben zoo onzeker..

Pagina's : [1] 2