Bekijk volle/desktop versie : Adam gaat morgen voor de eerste keer

Pagina's : [1] 2 3

06-10-2010, 14:52
naar het KDV !!!!!!

Wat moet ik verwachten???Zal die heeeel moe zijn ? Zal die gelijk honger hebben, en zijn avondeten willen? Zal die heeeel vies zijn van al het buitenspelen dat ze daar doen??

Ik heb alleen een heeeleee snelle intake gehad, omdat ik geen tijd had die dag

Ik breng hem om half 9, en hij wordt door zijn papa om 15.00 opgehaald.'

ben zo zenuwachtig

06-10-2010, 14:54

Moet hij niet wennen
Je woont in adam toch welke kdv heb je gekozen

Ik zit bij impuls en hij moest een week lang wennen dus eerste dag 1 uurtje daarna volgende dag 2uurtjes etc etc etc

06-10-2010, 14:58

Citaat door MissTekesjbila:
Moet hij niet wennen
Je woont in adam toch welke kdv heb je gekozen

Ik zit bij impuls en hij moest een week lang wennen dus eerste dag 1 uurtje daarna volgende dag 2uurtjes etc etc etc

Ik woon in Rotterdam

Hij gaat 1 keer per week op de donderdag (marktdag voor mn oma, heb ze ook ff rust)

Maarre... ja eigenlijk wel, maar mijn inschrijving duurde 1 jaar, en toen er een plekje was, was dat binnen 2 weken dat ie al terechtkon.

Dus ik heb helemaal geen tijd gehad om een wendag in te plannen ivm werk en de roosters worden ver vooruit gemaakt+ een lage bezetting momenteel.

06-10-2010, 15:03
Take a chill pill, hij gaat niet op survivaltocht in Afrika,

Komt goed, insha'Allah.

06-10-2010, 15:08

Citaat door Art.:
Take a chill pill, hij gaat niet op survivaltocht in Afrika,

Komt goed, insha'Allah.

Nou zo voelt het anders wel ja !!!

06-10-2010, 15:09
Hoe oud is je zoontje?
Maar wat ik raar vind, is dat hij geen wenperiode heeft gehad. Dat kan helemaal niet. Ik heb op kdv's gewerkt en het wennen neemt een belangrijke plek in. Hij krijgt nieuwe gezichten te zien, nieuwe geluiden te horen, hij krijgt een ritme waar hij aan moet wennen. Dat gaat niet van de 1 op de andere dag. Het hoort normaliter beleid te zijn dat een kind gaat wennen. Meestal begint t met een ochtendje, mét ouders, dan een ochtendje zonder ouders, dan een halve dag inclusief mee eten maar niet slapen. Dan een volgende dag met slapen en als laatst een hele dag meedraaien.
Ik zou contact opnemen met de betreffende kdv en vragen naar de regels omtrent wennen. Tis namelijk erg belangrijk!
Succes

06-10-2010, 15:10
Ik zie net dat hij ruim 1 jaar is....

06-10-2010, 15:11

Citaat door Mme_Reine:
Hoe oud is je zoontje?
Maar wat ik raar vind, is dat hij geen wenperiode heeft gehad. Dat kan helemaal niet. Ik heb op kdv's gewerkt en het wennen neemt een belangrijke plek in. Hij krijgt nieuwe gezichten te zien, nieuwe geluiden te horen, hij krijgt een ritme waar hij aan moet wennen. Dat gaat niet van de 1 op de andere dag. Het hoort normaliter beleid te zijn dat een kind gaat wennen. Meestal begint t met een ochtendje, mét ouders, dan een ochtendje zonder ouders, dan een halve dag inclusief mee eten maar niet slapen. Dan een volgende dag met slapen en als laatst een hele dag meedraaien.
Ik zou contact opnemen met de betreffende kdv en vragen naar de regels omtrent wennen. Tis namelijk erg belangrijk!
Succes

Wennen is ook echt heel belangrijk,dat hebben ze daar ook hoog in het vaandel staan maar ik heb geen dag dat ik vrij/half vrij kan nemen. Dus het probleem is van mijn kant uit eigenlijk. Tussen moment van plekje vrij, en moment van plaatsing zat er 2 weken.

Als ik een huismoeder was, dan was het echt geen probleem, maar dat ben ik (helaas) niet

06-10-2010, 15:12

Citaat door Mme_Reine:
Ik zie net dat hij ruim 1 jaar is....

Ja klopt, verandert dat de zaak?

06-10-2010, 15:12

Citaat door Madame_Louisa:
Ik woon in Rotterdam

Hij gaat 1 keer per week op de donderdag (marktdag voor mn oma, heb ze ook ff rust)

Maarre... ja eigenlijk wel, maar mijn inschrijving duurde 1 jaar, en toen er een plekje was, was dat binnen 2 weken dat ie al terechtkon.

Dus ik heb helemaal geen tijd gehad om een wendag in te plannen ivm werk en de roosters worden ver vooruit gemaakt+ een lage bezetting momenteel.

Nou hou er dan maar rekening mee dat hij van 8 tot 15 gaat huilen aan 1 stuk door
Daarom word er een wenperiode aangeraden meid, is eigelijk gewoon verplicht zelfs ookal is dat maar 1 dag dat hij gaat per week.
Mijn zoon was 9 maanden toen hij ging en de eerste dag heeft hij 2uur aan een stuk lopen huilen en huilen en huilen tot ik hem kwam halen na die 2uur wennen
Pas na 2 weken kon ik hem achterlaten zonder dat hij huilde.
Laat staan jouw kind die ouder is en dus alleen jullie en oma kent

06-10-2010, 15:14

Citaat door Madame_Louisa:
Wennen is ook echt heel belangrijk,dat hebben ze daar ook hoog in het vaandel staan maar ik heb geen dag dat ik vrij/half vrij kan nemen. Dus het probleem is van mijn kant uit eigenlijk. Tussen moment van plekje vrij, en moment van plaatsing zat er 2 weken.

Als ik een huismoeder was, dan was het echt geen probleem, maar dat ben ik (helaas) niet

Tijd of geen tijd van de kant van de moeder heeft mijn kdv schijt aan,
ze denken alleen maar aan het kind en klaar
EN ze verwachten dat de ouders meewerken aan het wennen want dat is super belangrijk aangezien hij daar nog heel lang zal naar toe gaan.

06-10-2010, 15:17
Het kan echt een ramp worden...en er zullen genoeg momenten zijn dat je denkt dat ik ermee stoppen. Ik zou het niet gedaan hebben...mijn kinderen genieten nog volop van het kdv. En wat betreft het buitenspelen dan genieten ze juist heel erg van.

06-10-2010, 15:17

Nou hou er dan maar rekening mee dat hij van 8 tot 15 gaat huilen aan 1 stuk door
Daarom word er een wenperiode aangeraden meid, is eigelijk gewoon verplicht zelfs ookal is dat maar 1 dag dat hij gaat per week.
Mijn zoon was 9 maanden toen hij ging en de eerste dag heeft hij 2uur aan een stuk lopen huilen en huilen en huilen tot ik hem kwam halen na die 2uur wennen
Pas na 2 weken kon ik hem achterlaten zonder dat hij huilde.
Laat staan jouw kind die ouder is en dus alleen jullie en oma kent

Toen ik op intake kwam, ging Adam al weg zonder naar me om te kijken . Die ging naar de andere kindjes en spelen en doen. Ja , hij zal wel gaan huilen, maar daarom moet ik nog even fotocollage maken. En ja goed, hij zal er hoe dan ook aan moeten wennen. Met halve dagen, of zonder. Ik denk dat het op het vlak van huilen wel zal meevallen. ZO eenkennig is ie niet. En de behoefte om met andere kinderen te spelen is erg groot bij hem heb ik gemerkt.

Tijd of geen tijd van de kant van de moeder heeft mijn kdv schijt aan,
ze denken alleen maar aan het kind en klaar
EN ze verwachten dat de ouders meewerken aan het wennen want dat is super belangrijk aangezien hij daar nog heel lang zal naar toe gaan.

Ja jouw kdv wel, maar bij mij zien ze ook in dat het gewoon even niet lukt. Jammer, maar waar. En IK betaal het KDV, dus dan kan ze wel zeggen ja je MOET een wendag, maar als het niet gaat dan gaat het niet. Het is even doorbijten.

06-10-2010, 15:18

Citaat door isra1979:
Het kan echt een ramp worden...en er zullen genoeg momenten zijn dat je denkt dat ik ermee stoppen. Ik zou het niet gedaan hebben...mijn kinderen genieten nog volop van het kdv. En wat betreft het buitenspelen dan genieten ze juist heel erg van.

Wat zou je niet gedaan hebben? Je kinderen op KDV?

Ja, buitenspelen, dat is echt voor Adam, ze mogen de hele dag buiten zijn. Vind ie heerlijk hoor !

06-10-2010, 15:19
Succes meid en ik hoop dat hij gelijk went aan de leidsters en kinderen enz....

Pagina's : [1] 2 3