Bekijk volle/desktop versie : Adam gaat morgen voor de eerste keer



Pagina's : 1 [2] 3

06-10-2010, 15:21

Citaat door MissTekesjbila:
Nou hou er dan maar rekening mee dat hij van 8 tot 15 gaat huilen aan 1 stuk door
Daarom word er een wenperiode aangeraden meid, is eigelijk gewoon verplicht zelfs ookal is dat maar 1 dag dat hij gaat per week.
Mijn zoon was 9 maanden toen hij ging en de eerste dag heeft hij 2uur aan een stuk lopen huilen en huilen en huilen tot ik hem kwam halen na die 2uur wennen
Pas na 2 weken kon ik hem achterlaten zonder dat hij huilde.
Laat staan jouw kind die ouder is en dus alleen jullie en oma kent


Je komt over als een betweter.

06-10-2010, 15:22



Citaat door Madame_Louisa:
Ja klopt, verandert dat de zaak?


Wat ik uit ervaring weet, is dat als kinderen later de kdv binnenkomen dat ze het meeste moeite hebben met aanpassen (uitzonderingen daar gelaten). Ze zijn gewend dat alle aandacht en tijd naar hen toe gaat, dat zij 'centraal' staan. Opeens komen ze op de creche en merken ze dat de leidsters hun aandacht en tijd moeten verdelen over 9 a 10 baby's (of meer). Dat ze op hun beurt moeten wachten, dat ze moeten delen, dat ze samen moeten spelen, dat er een ritme is en daar gaat wat tijd in. Het is ook niet niks. Er komt veel op hen af en dan is het prettig voor hen dat papa of mama daar is op de eerste dag.
Ik raad je aan om iets te regelen met je werk of je man dat je aanwezig kunt zijn als je je zoon brengt. Het is echt heel belangrijk. Zelfs als kinderen naar de basisschool gaan op 4 jarige leeftijd wordt er een wenperiode ingelast. Het is een overgang en als ouders hoor je daar bij te zijn.

06-10-2010, 15:24

Citaat door Sfgh:
Je komt over als een betweter.

Hahah zo bedoel ik het totaal niet.
MIjn reactie kwam een beetje hard over maar bedoel meer in het belang van het kindje om wendagen te geven

Maar goed haar kdv zegt is niet nodig iwa is niet nodig toch , ben wel benieuwd naar zijn eerste dag morgen.
MIsschien heeft zij wel een kind dat gelijk went bij de eerste dag

06-10-2010, 15:25

Citaat door Mme_Reine:
Wat ik uit ervaring weet, is dat als kinderen later de kdv binnenkomen dat ze het meeste moeite hebben met aanpassen (uitzonderingen daar gelaten). Ze zijn gewend dat alle aandacht en tijd naar hen toe gaat, dat zij 'centraal' staan. Opeens komen ze op de creche en merken ze dat de leidsters hun aandacht en tijd moeten verdelen over 9 a 10 baby's (of meer). Dat ze op hun beurt moeten wachten, dat ze moeten delen, dat ze samen moeten spelen, dat er een ritme is en daar gaat wat tijd in. Het is ook niet niks. Er komt veel op hen af en dan is het prettig voor hen dat papa of mama daar is op de eerste dag.
Ik raad je aan om iets te regelen met je werk of je man dat je aanwezig kunt zijn als je je zoon brengt. Het is echt heel belangrijk. Zelfs als kinderen naar de basisschool gaan op 4 jarige leeftijd wordt er een wenperiode ingelast. Het is een overgang en als ouders hoor je daar bij te zijn.


06-10-2010, 15:27



Citaat door Mme_Reine:
Wat ik uit ervaring weet, is dat als kinderen later de kdv binnenkomen dat ze het meeste moeite hebben met aanpassen (uitzonderingen daar gelaten). Ze zijn gewend dat alle aandacht en tijd naar hen toe gaat, dat zij 'centraal' staan. Opeens komen ze op de creche en merken ze dat de leidsters hun aandacht en tijd moeten verdelen over 9 a 10 baby's (of meer). Dat ze op hun beurt moeten wachten, dat ze moeten delen, dat ze samen moeten spelen, dat er een ritme is en daar gaat wat tijd in. Het is ook niet niks. Er komt veel op hen af en dan is het prettig voor hen dat papa of mama daar is op de eerste dag.
Ik raad je aan om iets te regelen met je werk of je man dat je aanwezig kunt zijn als je je zoon brengt. Het is echt heel belangrijk. Zelfs als kinderen naar de basisschool gaan op 4 jarige leeftijd wordt er een wenperiode ingelast. Het is een overgang en als ouders hoor je daar bij te zijn.



klopt! heb dat probleem ook gehad.

insallah zal haar kind wel wennen .

06-10-2010, 15:30
Ts,
Tis goed bedoeld advies, niet om je panisch te maken o.i.d.
Ik vertel je mijn ervaringen. InshaAllah zal het allemaal goed verlopen en zal hij een geweldige tijd beleven op de creche.

06-10-2010, 15:31

Citaat door Delicata:
klopt! heb dat probleem ook gehad.

insallah zal haar kind wel wennen .


InshaAllah.

06-10-2010, 15:33

Citaat door Sfgh:
Je komt over als een betweter.


Beetje wel hé , maar zo bedoelde ze het niet denk ik


Citaat door Mme_Reine:
Wat ik uit ervaring weet, is dat als kinderen later de kdv binnenkomen dat ze het meeste moeite hebben met aanpassen (uitzonderingen daar gelaten). Ze zijn gewend dat alle aandacht en tijd naar hen toe gaat, dat zij 'centraal' staan. Opeens komen ze op de creche en merken ze dat de leidsters hun aandacht en tijd moeten verdelen over 9 a 10 baby's (of meer). Dat ze op hun beurt moeten wachten, dat ze moeten delen, dat ze samen moeten spelen, dat er een ritme is en daar gaat wat tijd in. Het is ook niet niks. Er komt veel op hen af en dan is het prettig voor hen dat papa of mama daar is op de eerste dag.
Ik raad je aan om iets te regelen met je werk of je man dat je aanwezig kunt zijn als je je zoon brengt. Het is echt heel belangrijk. Zelfs als kinderen naar de basisschool gaan op 4 jarige leeftijd wordt er een wenperiode ingelast. Het is een overgang en als ouders hoor je daar bij te zijn.



Jaa, dat delen en wachten dat gaat wat worden met hem inderdaad. Ik breng hem zelf in de ochtend, en zijn vader is om 15.00 weer bij hem. Ik vind het wel redelijk, beter dan tot 18.00 .


Citaat door MissTekesjbila:
Hahah zo bedoel ik het totaal niet.
MIjn reactie kwam een beetje hard over maar bedoel meer in het belang van het kindje om wendagen te geven

Maar goed haar kdv zegt is niet nodig iwa is niet nodig toch , ben wel benieuwd naar zijn eerste dag morgen.
MIsschien heeft zij wel een kind dat gelijk went bij de eerste dag


Ik ben ook zooo benieuwd !!

06-10-2010, 22:04
Ik werk zelf op een kdv en ik merk dat het echt per kind verschilt. Het ene kindje heeft een lange wenperiode nodig en het andere kindje niet.
Het ligt eraan of je kind wel gewend is om lang zonder mama/papa te zijn. Ook kan de leidster een grote rol spelen met hoe je kind het daar vindt. Bij mij is het zo dat de nieuwe kinderen erg veel aandacht krijgen tot ze zich op hun gemak voelen.

Insha Allah zal het je kindje goed vergaan.
Ben benieuwd naar je verslag morgen.

06-10-2010, 22:29
ach meid maaak je aub niet druk t komt allemaal wel goed, mijn dochter had dat ook maar da bij de psz, 1e 3 keer huilen ze wou niet maar als jij weg bent is het a 10 min weer over, ze vind het nu echt leuk inmiddels in de kleuterklas. sterkte t komt goed meid

07-10-2010, 11:44
Ik heb hem dus vanochtend weggebracht, nouuuu hij rende naar binnen , ging spelen en keek niet eens meer naar me om.

Ik zei tegen hem: Dag adam, ik zie je vanavond! En hij gaf me een kusje, ging naar de leidster, ze tilde hem op, en hij ging echt even een minuutje huilen en toen klaar. ging tie weer verder.

Ik voel me afgewezen

07-10-2010, 12:12

Citaat door At-Work:
jeetje wat is nu belangrijker je werk of je kind? Schijt aan dat er een laag bezetting is maar je kind gaat voor, sommige kinderen houden er een trauma aan over!

sommige moeders beseffen echt niet wat ze doen ...



niet te hard roepen, ze keihard bezig met haar opleiding en daar is dit haar stage bij, met een kind is ze al genoodzaakt ' vaak' uren vrij te moeten nemen en ze laten veel toe, maar het moet niet teveel in de weg zitten met haar werkzaamheden

ze werkt dubbel zo hard, voor haar school zorgt ze dat ze voor loopt en op haar werk (stage) doet ze haar stinkende best en dat weet ik

dit is haar laatste jr en ze wil dit heel graag afmaken om vervolgens bij haar kindje te kunnen zijn, tot de tijd van school aanbreekt....dus het is even doorbijten helaas

en als moeder weet ze heel goed wat ze moet doen en een moeder is nooit perfect, al heb je jaren ervaring, dus vind het een beetje hard om te zeggen en haar zo te beoordelen terwijl je haar niet kent, maar ja.......

07-10-2010, 12:25



Citaat door At-Work:
jeetje wat is nu belangrijker je werk of je kind? Schijt aan dat er een laag bezetting is maar je kind gaat voor, sommige kinderen houden er een trauma aan over!

sommige moeders beseffen echt niet wat ze doen ...


Gossie meis, Jij hebt ook zooo makkelijk praten he. Als je verder geen achtergrondinformatie hebt, moet je je smoel ook niet opentrekken!




Citaat door LelieS:
niet te hard roepen, ze keihard bezig met haar opleiding en daar is dit haar stage bij, met een kind is ze al genoodzaakt ' vaak' uren vrij te moeten nemen en ze laten veel toe, maar het moet niet teveel in de weg zitten met haar werkzaamheden

ze werkt dubbel zo hard, voor haar school zorgt ze dat ze voor loopt en op haar werk (stage) doet ze haar stinkende best en dat weet ik

dit is haar laatste jr en ze wil dit heel graag afmaken om vervolgens bij haar kindje te kunnen zijn, tot de tijd van school aanbreekt....dus het is even doorbijten helaas

en als moeder weet ze heel goed wat ze moet doen en een moeder is nooit perfect, al heb je jaren ervaring, dus vind het een beetje hard om te zeggen en haar zo te beoordelen terwijl je haar niet kent, maar ja.......


Dank je liel, !!



Citaat door At-Work:
Ja dan nog haar kind heeft haar nu op dit moment nodig straks als ze klaar is en haar kind er misschien iets naars aan overgehouden heeft dan is het te laat.

Leuk dat moeders in de toekomst denken maar je kind is op dit moment 1 jaar en gaat op dit moment naar de kdv en heeft je nu nodig een jaar later is dat niet meer nodid.



Hoezo heeft hij mij nodig? Hij heeft het daar toch hartstikke leuk, zie voorgaande post. Hup, opzouten met je denegrerende opmerkingen.

Even hier een beetje doen alsof ik een slechte moeder ben. Ga zelf een kinderen baren, tegelijkertijd naar school, en ook nog eens naar stage, je huishouden en je man.

Dan hoor ik je wel, en tot die tijd:

07-10-2010, 12:30

Citaat door At-Work:
Ja dan nog haar kind heeft haar nu op dit moment nodig straks als ze klaar is en haar kind er misschien iets naars aan overgehouden heeft dan is het te laat.

Leuk dat moeders in de toekomst denken maar je kind is op dit moment 1 jaar en gaat op dit moment naar de kdv en heeft je nu nodig een jaar later is dat niet meer nodid.




het is een investering die ze nu moet doen en geloof me ze heeft van alles overwogen, het is echt niet 123 genomen...het is wikken en wegen en natuurlijk gaat je kind ten alle tijden voor, maar dit is 1 dag in de week en niet eens de hele dag gelukkig

ik ben van mening dat als je je kind niet eenkennig opvoed (wat velen wel doen als het om een eerste kind gaat, te verwend e.d.), dat het makkelijker is met aanpassen op bv de kdv en school e.d....adam is gelukkig een kind wat zich makkelijk kan aanpassen en lekker bij iedereen even op schoot gaat zitten, dat heeft hij mee hmdl.....hij is van vroeger af aan geen jengelend kind, zelf als dat arme kind bijna 40 graden koorts heeft, houd hij vol en huilt niet, pittig mannetje, mijn schatje

mede daarom is er een keuze gemaakt, het verschilt gelukkig per kind en je kan niet dezelfde mening houden bij elk kind...

ik heb zojuist namens haar gebeld om te vragen hoe het gaat:

het gaat hartstikke goed, hij speelt, heeft niet veel gehuild (behalve 5 min toen zn moeder weg was in de ochtend), daarna pakte hij het heel snel op en vond het zalig om tussen leeftijdsgenootjes te zitten. hij snapte snel dat ze van buiten naar binnen moesten, aan tafel om fruit te eten etc.....nu is het dutje tijd, kijken hoe dat gaat

07-10-2010, 12:33
your welcome schat, niemand komt aan mijn schatjes

ik ken jullie veel te goed en jullie levens lang en nog durf ik dat soort dingen nooit te beweren en te oordelen

nooit doen alsof je het beter weet, want als het puntje bij paaltje komt, lost iedereen het anders op en is de theorie helemaal geweldig, maar in de praktijk gaat het er anders aan toe.....

Pagina's : 1 [2] 3