Bekijk volle/desktop versie : 'Boerkaverbod oke, hoofddoekverbod onzin'



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

06-10-2010, 13:19
In het regeerakkoord van het nieuwe kabinet staan een paar opvallende plannen.

Een boerkaverbod is er 1 van. Boerka's en andere gezichtsbedekkende kleding worden verboden, en politieagenten mogen geen hoofddoek meer dragen. Wat vinden bewoners van De Baarsjes hiervan?

"Ik hoorde op de radio dat er in Nederland maar 200 mensen een boerka dragen" zegt Bea (47). "En die mensen komen toch al niet vaak buiten. Dus waar praat je dan over? Ik vind het niet in verhouding om een verbod te maken voor zo'n kleine minderheid."

Meer boerka's dan in Marokko
Cor Pouw (58, foto) vindt juist dat er in Nederland veel boerka's worden gedragen. "Ik ben 4 keer per jaar in Marokko, want ik heb een Marokkaanse vrouw. Zij draagt geen boerka en in Marokko is dat sowieso veel minder dan hier."

Moeilijk contact leggen
Cor is geen fan van de boerka. "Op straat vind ik het geen probleem, maar op sommige plekken vind ik het wel eens moeilijk. In een bank of de bibliotheek of Blokker bijvoorbeeld. Je ziet niet met wie je praat, waardoor je geen contact met ze hebt. Ik heb het gevoel dat de vrouwen die een boerka dragen er niet bij willen horen. In de Nederlandse les die mijn vrouw volgt zitten ook vrouwen met boerka's, en die zitten altijd apart. Ze zoeken elkaar op."

Hoofddoek geen probleem
Van het verbod op hoofddoeken voor politieagentes begrijpt hij niks. "Waarom zou dat niet mogen? Hollandse vrouwen dragen ook wel eens een hoofddoek."

buurtleven.nl

06-10-2010, 13:34


boerka hadden ze allaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang moeten verbieden zelf in marokko dragen ze geen boerka vreselijk ,ik weet niet wat sommigen vrouwen hebben met boerka dragen zijn ze dan zo lelijk?

06-10-2010, 13:37
Inderdaad Burqa verbieden..met de hijaab is niks mis.

06-10-2010, 13:39
Het is onzin dat de regering zich daar mee bezig houdt terwijl geeneens een hondertal vrouwen in heel Nederland een burqa draagt. [nee heb geen onderzoek gedaan maar een wilde gok]
Ze moeten zich bezig houden met de grotere belangrijkere issues die heel het volk aangaan ipv zoiets onbenulligs [ neej ik beledig de burqa dragers niet].
Of gaan ze binnenkort ook weer debatteren over keppeltjes en kruizen om de hals?

06-10-2010, 13:45


kanizaa...


een domme reactie.

06-10-2010, 13:47

Citaat door Tirra:
Het is onzin dat de regering zich daar mee bezig houdt terwijl geeneens een hondertal vrouwen in heel Nederland een burqa draagt. [nee heb geen onderzoek gedaan maar een wilde gok]
Ze moeten zich bezig houden met de grotere belangrijkere issues die heel het volk aangaan ipv zoiets onbenulligs [ neej ik beledig de burqa dragers niet].
Of gaan ze binnenkort ook weer debatteren over keppeltjes en kruizen om de hals?




Het gaat om meer dan 200 vrouwen..en ja de regering moet zich daar wel mee bezig houden..er zijn al genoeg overvallen gepleegd door mensen in een BURQA..net zoals de regering nu ook de vrachtwagenschauffeurs beschermt tegen overvallers in politieuniformen.

06-10-2010, 13:54

Citaat door tostimarok:
Het gaat om meer dan 200 vrouwen..en ja de regering moet zich daar wel mee bezig houden..er zijn al genoeg overvallen gepleegd door mensen in een BURQA..net zoals de regering nu ook de vrachtwagenschauffeurs beschermt tegen overvallers in politieuniformen.

Over hoeveel overvallen hebben we het precies?

Begrijp me niet verkeerd: ik ben falikant tegen de burka omdat ik vind dat die niet hoort in een open samenleving, maar de ophef die er nu over wordt gemaakt (en het geld wat dat kost) staat niet in verhouding tot het probleem.

06-10-2010, 14:02

Citaat door amused:
Over hoeveel overvallen hebben we het precies?

Begrijp me niet verkeerd: ik ben falikant tegen de burka omdat ik vind dat die niet hoort in een open samenleving, maar de ophef die er nu over wordt gemaakt (en het geld wat dat kost) staat niet in verhouding tot het probleem.

wat mij betreft kun je er niet vroeg genoeg bij zijn. Als het net zo gaat als met de hoofddoekjes, zou het wel eens zo kunnen zijn dat je steeds meer boerkadraagsters krijgt. Beter nu verbieden, dan wanneer er geen redden meer aan is.

06-10-2010, 14:05
Boerka en niqaab verbieden vind ik slecht, dat is symboolwetgeving.

Dat rechters en politie-agenten geen religieuze symbolen mogen dragen is al lang geregeld, en terecht.

06-10-2010, 14:16

Citaat door amused:
Over hoeveel overvallen hebben we het precies?

Begrijp me niet verkeerd: ik ben falikant tegen de burka omdat ik vind dat die niet hoort in een open samenleving, maar de ophef die er nu over wordt gemaakt (en het geld wat dat kost) staat niet in verhouding tot het probleem.



Google even..


Een paar jaar geleden is er bv in Engeland een politieagente doodgeschoten..de dader is in de burqa van zijn zus gevlucht .
http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/8195/Moordverdachte_ontsnapt_vermomd_als_gesluierde_vro uw.html

06-10-2010, 14:22

Citaat door tostimarok:
Google even..


Een paar jaar geleden is er bv in Engeland een politieagente doodgeschoten..de dader is in de burqa van zijn zus gevlucht .
http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/8195/Moordverdachte_ontsnapt_vermomd_als_gesluierde_vro uw.html
Ook bij de vrachtwagens

Tuurlijk, het komt voor, mee eens. En nogmaals, ik ben er niet voor.

Maar je moet het wel in perspectief zien... Keukentrapjes veroorzaken in ons land jaarlijks meer ellende dan vrouwen in burka.

06-10-2010, 14:24

Citaat door hork:
Boerka en niqaab verbieden vind ik slecht, dat is symboolwetgeving.

Dat rechters en politie-agenten geen religieuze symbolen mogen dragen is al lang geregeld, en terecht.



Niet helemaal..
http://www.depers.nl/binnenland/513385/Politie-was-al-hoofddoekvrij.html

06-10-2010, 14:25



Citaat door kaniza:
boerka hadden ze allaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang moeten verbieden zelf in marokko dragen ze geen boerka vreselijk ,ik weet niet wat sommigen vrouwen hebben met boerka dragen zijn ze dan zo lelijk?

In marokko heb je genoeg moslim`s die de Niqaab dragen..... ook in Casa!!

06-10-2010, 14:28

Citaat door amused:
Tuurlijk, het komt voor, mee eens. En nogmaals, ik ben er niet voor.

Maar je moet het wel in perspectief zien... Keukentrapjes veroorzaken in ons land jaarlijks meer ellende dan vrouwen in burka.



Natuurlijk..

Maar daarom is daarom is er ook een keurmerk voor trappen..
Net zoals er nu een regel komt voor vrachtwagenschauffeurs met een kostbare lading..
En net zoals er ook een regel zal moeten zijn die winkeliers en andere overval gevoelige plekken moet beschermen tegen overvallen in burqa

06-10-2010, 14:34

Citaat door amused:
Tuurlijk, het komt voor, mee eens. En nogmaals, ik ben er niet voor.

Maar je moet het wel in perspectief zien... Keukentrapjes veroorzaken in ons land jaarlijks meer ellende dan vrouwen in burka.


hihi

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9