Bekijk volle/desktop versie : Weer werken of studeren ? (3 kindjes van <4)

Pagina's : [1] 2 3

06-10-2010, 11:01
Ik ben een paar maanden geleden bevallen van mijn kleine, en heb nog 2 andere kleine die nog niet naar school gaan (jaja allemaal nog jonger dan 4 alhamdoelillah) Nu heb ik gewoon de kriebels gekregen om eens weer aan de slag te gaan, maar WAT ?

Ik heb 2 jaar geneeskunde gestudeerd, helaas toendertijd om financiële redenen af moeten zeggen, tijdens mijn vwo examenjaar was ik al zwanger van de eerste dus ik weet hoe het is om prive en studie met elkaar te combineren, tijdens mijn 1e jaar geneeskunde ook zwanger van mijn tweede en nog en kleine thuis dus op dat gebied kan ik best geordend zijn. Daarnaast heb ik nog een thuisstudie HBO verpleegkundige afgerond bij het LOI, wat denken jullie, weer gaan loten voor geneeskunde en weer de schoolbanken in of lekker aan het werk en welk werk dan ? Genoegen nemen met het diploma verpleegkundige en dus in deze branche verder gaan ?

06-10-2010, 11:12

Lijkt mij erg zwaar om met 3 jonge kinderen te werken of studeren.
Maar als je het echt wilt en er mogelijkheden zijn en je hulp hebt bij het verzorgen van de kinderen dan moet je het een kans geven.
Dan zou ik de studie afmaken. Je hebt het volgens mij in je om hogerop te komen dus waarom dat niet afmaken. Lijkt mij beter voor jezelf en voor de toekomst van het gezin.

06-10-2010, 11:15

Citaat door Sharia:
Lijkt mij erg zwaar om met 3 jonge kinderen te werken of studeren.
Maar als je het echt wilt en er mogelijkheden zijn en je hulp hebt bij het verzorgen van de kinderen dan moet je het een kans geven.
Dan zou ik de studie afmaken. Je hebt het volgens mij in je om hogerop te komen dus waarom dat niet afmaken. Lijkt mij beter voor jezelf en voor de toekomst van het gezin.

Het is denk ik ook erg zwaar heb het met 1 kind en een zwangerschap gedaan en buiten het feit dat ik heel teleurgesteld was dat ik mijn studie toendertijd niet af heb kunnen maken was ik eerlijk is eerlijk wel weer blij met de tijd voor de kids, maar ik wil gewoon weer wat uit het leven halen en weer genieten, met de kids op nummer 1 uiteraard.

Dank voor je tip, ben je zelf ook een mama, daarnaast werk studie ?

06-10-2010, 11:17
Ik ben toen ik mijn 2 meiden kreeg ook gestopt met studeren omdat het niet te combineren viel. Toen ze eenmaal naar school gingen had ik de draad opgepakt. Je kan het proberen, maar ik weet dat het erg pittig is dit zeg ik je uit ervaring.

06-10-2010, 11:18

ga aub voor geneeskunde!!!!

06-10-2010, 11:20

Citaat door Nysha:
ga aub voor geneeskunde!!!!

Ja nu of eerst paar jaar werken om zo zeker te zijn dat ik niet meer in die financiele sleur terecht KAN komen. en de kinderen zijn dan ook wat ouder

06-10-2010, 11:22

Citaat door diamant...:
Ik ben toen ik mijn 2 meiden kreeg ook gestopt met studeren omdat het niet te combineren viel. Toen ze eenmaal naar school gingen had ik de draad opgepakt. Je kan het proberen, maar ik weet dat het erg pittig is dit zeg ik je uit ervaring.

Maar we zijn beide gestopt om andere redenen....
Het combineren is zeker niet makkelijk maar voor mij was het wel te doen (toendertijd tenminste ..) Zou je me dus aanraden om te wachten tot de kinderen wat ouder zijn ? (terwijl ik ondertussen weer zwanger kan worden van de volgende met de wil van Allah, en zo wel jaren kan wachten tot de kinderen naar school zijn ?) geef me je tips inchallah, zou het zeer op prijs stellen!

06-10-2010, 11:22
Als jij de hersens hebt om dat af te maken dan zeg ik ga ervoor meid. Maak je studie af geneeskunde is een prachtige vak.

06-10-2010, 11:28

Citaat door PuurRood:
Maar we zijn beide gestopt om andere redenen....
Het combineren is zeker niet makkelijk maar voor mij was het wel te doen (toendertijd tenminste ..) Zou je me dus aanraden om te wachten tot de kinderen wat ouder zijn ? (terwijl ik ondertussen weer zwanger kan worden van de volgende met de wil van Allah, en zo wel jaren kan wachten tot de kinderen naar school zijn ?) geef me je tips inchallah, zou het zeer op prijs stellen!

Mijn man werkte en ik volgde via mijn werkgever een studie die aansloot op mijn werkervaring en zo zou ik hogerop komen, het was erg ideaal. Alleen ik had een dochter van 1 thuis en was zwanger, ik dacht dat ik het makkelijk kon combinere, maar nee was erg zwaar.
Dat terwijl mijn man thuis hielp met alles, mijn schoonmoeder op mijn beide meiden oppastte , maar alsnog snachts moest ik het zelf doen en dan ben je volgende ochtend gebroken.
Uiteindelijk was ik ook gestopt met werken, met veel pijn in mijn hart omdat ik een onwijs leuke baan had en enorm naar mijn zin.
Toen mijn meiden naar de basisschool gingen had ik contact opgenomen met mijn oude werkgeven, met wie ik altijd goede contact heb gehad, hij was blij te horen dat ik de draad wou oppakken en zo volgde ik de studie, heb diploma behaald.
Je kan het proberen, maar hou er rekening mee dat het erg zwaar kan zijn. Het huishouden,kinderen, tijd voor je man, tijd voor je studie, je sociale leven niet vergeten. Ik zou wachten totdat je kinderen naar de basisschool gaan, mijn oprechte advies

06-10-2010, 11:33

Citaat door diamant...:
Mijn man werkte en ik volgde via mijn werkgever een studie die aansloot op mijn werkervaring en zo zou ik hogerop komen, het was erg ideaal. Alleen ik had een dochter van 1 thuis en was zwanger, ik dacht dat ik het makkelijk kon combinere, maar nee was erg zwaar.
Dat terwijl mijn man thuis hielp met alles, mijn schoonmoeder op mijn beide meiden oppastte , maar alsnog snachts moest ik het zelf doen en dan ben je volgende ochtend gebroken.
Uiteindelijk was ik ook gestopt met werken, met veel pijn in mijn hart omdat ik een onwijs leuke baan had en enorm naar mijn zin.
Toen mijn meiden naar de basisschool gingen had ik contact opgenomen met mijn oude werkgeven, met wie ik altijd goede contact heb gehad, hij was blij te horen dat ik de draad wou oppakken en zo volgde ik de studie, heb diploma behaald.
Je kan het proberen, maar hou er rekening mee dat het erg zwaar kan zijn. Het huishouden,kinderen, tijd voor je man, tijd voor je studie, je sociale leven niet vergeten. Ik zou wachten totdat je kinderen naar de basisschool gaan, mijn oprechte advies

We gebruiken geen voorbehoedsmiddelen dus vandaar dat ik hiervoor al aangaf, in hoeverre kan ik wachten tot de kinderen naar school gaan misschien krijg ik ijn volgende inderdaad over 5 jaar maar het kan ook weer zo snel raak zijn als bij de vorige 3 ...

Gelieve voor alle leden die hier reageren niet teveel in te gaan op waarom wel of geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken dit is een eigen keuze.

06-10-2010, 11:33
ps. @diamant in welke branche ben je nu actief ?

06-10-2010, 11:37

Citaat door PuurRood:
We gebruiken geen voorbehoedsmiddelen dus vandaar dat ik hiervoor al aangaf, in hoeverre kan ik wachten tot de kinderen naar school gaan misschien krijg ik ijn volgende inderdaad over 5 jaar maar het kan ook weer zo snel raak zijn als bij de vorige 3 ...

Gelieve voor alle leden die hier reageren niet teveel in te gaan op waarom wel of geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken dit is een eigen keuze.

aah nu snap ik het, omdat je denkt dat je dan halverwege weer zwanger bent? Je kan het proberen, ik kon dat toen niet combineren. Ik had een peuter van 1 en een baby, plus huishouden etc. Ik kon weer adem halen toen ik thuis zat paar jaar, anders zou ik gek worden.
Heb je iemand in je naaste omgeving die je kinderen kan opvangen en kan helpen?

06-10-2010, 11:38

Citaat door PuurRood:
ps. @diamant in welke branche ben je nu actief ?

Ik ben ermee gekapt, ik doe nu administratie/boekhouding voor onze eigen onderneming.

06-10-2010, 11:55

Citaat door PuurRood:

Ga dan gewoon voor je kindjes zorgen, over een paar jaar zit je huisje vol met je kindjes. Met drie kinderen zal de stoom uit je oren komen. Ik had geeneens kinderen en heb mijn studie opgegeven omdat het echt niet te doen was met fulltime werken. Anders ga je toch parttime in het ziekenhuis werken, dan ben je ook even buiten de deur.

06-10-2010, 12:15

Citaat door Volwassenmeid:
Ga dan gewoon voor je kindjes zorgen, over een paar jaar zit je huisje vol met je kindjes. Met drie kinderen zal de stoom uit je oren komen. Ik had geeneens kinderen en heb mijn studie opgegeven omdat het echt niet te doen was met fulltime werken. Anders ga je toch parttime in het ziekenhuis werken, dan ben je ook even buiten de deur.

Dat vind ik daadwerkelijke onzin, dus omdat ik kinderen heb en misschien inderdaad straks een huisje vol met schatten heb, moet ik maar mijn eigen geluk weggooien ? wat is dat voor interpetatie, mijn kinderen kome zeker op nummer 1, en zoals ik al zei qua het combineren van studie en prive heb ik hamdoelillah geen moeite.

Pagina's : [1] 2 3