Bekijk volle/desktop versie : Een vraag, wie kan me helpen?



05-10-2010, 20:43
Salaam oleikoem allemaal,

Ik ben 39 weken zwanger en kan dan elk moment bevallen, nu vraag ik mij af als de bevalling begint en je hebt pijn in je buik weeen (daar begint het meestal mee) moet je dan gewoon bidden?


Doen jullie aub doe3a voor mij ben echt doodsbang voor de pijn..

05-10-2010, 21:10



Citaat door Al-Malahim:
As-Salaamu alaykum wa rahmatullaah, jihaad-strijdster,

Haha, komt goed insha Allah.

Bedenk je dat er al duizenden jaren vrouwen bevallen en dat er 6 miljard mensen rondlopen die allemaal uit de baarmoeder van een vrouw komen.

Bedenk je ook dat er heel veel zusters sterven zonder getrouwd te zijn geweest, zonder ooit bemind te zijn geweest door een man en geliefd te zijn geweest bij hun eigen kinderen, en jij bent hier wel mee begunstigd.

Dhikr zou je nu niet alleen vanwege de pijn moeten doen, maar ook om de grote gunst die jou, inshaa Allah, gegeven is.

Verder bevind je je in een situatie waar je veel uit kunt halen inshaa Allah: je zonden worden gewist, je wordt beloond voor je sabr en als je sterft, sterf je als martelaar.

Ruilen? : - P





@topicstarter.. Moge Allah je een gezonde baby geven die inshaa Allah een voorbeeld zal zijn voor de ummah

05-10-2010, 21:15

Citaat door Al-Malahim:
As-Salaamu alaykum wa rahmatullaah, jihaad-strijdster,

Haha, komt goed insha Allah.

Bedenk je dat er al duizenden jaren vrouwen bevallen en dat er 6 miljard mensen rondlopen die allemaal uit de baarmoeder van een vrouw komen.

Bedenk je ook dat er heel veel zusters sterven zonder getrouwd te zijn geweest, zonder ooit bemind te zijn geweest door een man en geliefd te zijn geweest bij hun eigen kinderen, en jij bent hier wel mee begunstigd.

Dhikr zou je nu niet alleen vanwege de pijn moeten doen, maar ook om de grote gunst die jou, inshaa Allah, gegeven is.

Verder bevind je je in een situatie waar je veel uit kunt halen inshaa Allah: je zonden worden gewist, je wordt beloond voor je sabr en als je sterft, sterf je als martelaar.

Ruilen? : - P


Heb je ook bronnen die dat kunnen bevestigen voor dat laatste? Sterven als martelaar..

05-10-2010, 21:22

Citaat door Prachtig:
Heb je ook bronnen die dat kunnen bevestigen voor dat laatste? Sterven als martelaar..

Salaam alaykoem lees mij o.t

05-10-2010, 22:31



Citaat door Al-Malahim:
As-Salaamu alaykum wa rahmatullaah, jihaad-strijdster,

Haha, komt goed insha Allah.

Bedenk je dat er al duizenden jaren vrouwen bevallen en dat er 6 miljard mensen rondlopen die allemaal uit de baarmoeder van een vrouw komen.

Bedenk je ook dat er heel veel zusters sterven zonder getrouwd te zijn geweest, zonder ooit bemind te zijn geweest door een man en geliefd te zijn geweest bij hun eigen kinderen, en jij bent hier wel mee begunstigd.

Dhikr zou je nu niet alleen vanwege de pijn moeten doen, maar ook om de grote gunst die jou, inshaa Allah, gegeven is.

Verder bevind je je in een situatie waar je veel uit kunt halen inshaa Allah: je zonden worden gewist, je wordt beloond voor je sabr en als je sterft, sterf je als martelaar.

Ruilen? : - P


Djazaak Allah uiteraard verheug ik me op het kindje, en is het zo dat ik Allah ta3ala erg dankbaar ben, hoop dat Allah ta3ala mij een lieve gezegende kindje schenkt,amien.
Nu vraag ik me af hoe het zit met weeen en bidden..het kan namelijk lang duren...

05-10-2010, 22:50

Citaat door Prachtig:
Heb je ook bronnen die dat kunnen bevestigen voor dat laatste? Sterven als martelaar..

Vraag:

Heeft de Profeet (vrede zij met hem) ons bericht over de beloning van vrouwen die tijdens hun zwangerschap komen te overlijden?

Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper, diens familie en metgezellen.

De Profeet (vrede zij met hem) heeft ons inderdaad bericht over de beloning van een vrouw die tijdens haar zwangerschap komt te overlijden. Zo heeft Jaabir ibnoe cAtiek (moge Allah weltevreden met hem zijn) overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: “Naast het sterven op de weg van Allah zijn er zeven andere gevallen van martelaarschap: een gedode strijder op de weg van Allah is een martelaar, een doodgestoken persoon is een martelaar, een verdronkene is een martelaar, een persoon die lang op zijn ziektebed heeft gelegen is een martelaar, iemand die door een buikaandoening komt te overlijden is een martelaar, een verbrandene is een martelaar, iemand die onder het puin overlijdt is een martelaar en een vrouw die vanwege haar zwangerschap komt te overlijden is een martelaar.”

Wat betreft het zinsdeel ‘en een vrouw die vanwege haar zwangerschap komt te overlijden’,dit slaat tevens op de vrouw ten tijde van haar bevalling of kraamperiode.

Deze overlevering is verhaald door imam Maalik in zijn boek ‘al-Moewatta’, Ahmed in ‘al-Moesnad’, Aboe-Daawoed, ibnoe Maadjah, an-Nasaa’i, ibnoe Hibbaan en al-Hakiem in zijn boek ‘al-Moestadrak’. An-Nawawi zei hierover: “Dit is een authentieke overlevering”.

En Allah weet het het best.

Permanente Commissie voor wetenschappelijke onderzoeken en Fataawaa


(Fataawa cOelamaa’ al-Balad al-Haraam blz. 787)

http://www.al-yaqeen.com


06-10-2010, 21:40

Citaat door Al-Malahim:
Een beetje anders geformuleerd. Contractions betekent weeen.


When a pregnant woman feels contractions, should she stop praying, and does she have to makeup the missed prayers?





Praise be to Allaah.

We put the following question to Shaykh Muhammad ibn Saalih al-‘Uthaymeen, may Allaah preserve him:

If a woman whose pregnancy has reached full term passes blood and has pains, but she does not know whether these are the contractions that will lead to childbirth or contractions that will later ease off [“practice” contractions, also known as Braxton-Hicks contractions], should she pray or not?

He answered, may Allaah preserve him:

Of course, there are two things we may assume here:

The first is that the pregnancy will continue without contractions.

The second is that the apparent case is that these are contractions, so she should stop praying.

If this is what usually happens to her, and she may carry on having contractions for four or five days without giving birth, then in this case she should still pray.

Question:

If she acts upon the second assumption, then the contractions ease off, should we tell her to make up the prayers she has missed?

Answer:

It is preferable to make them up, because she took her decision on the basis of an assumption.

In summary, then:

If this woman usually has contractions for a number of days – more than two or three – then this is not nifaas and she should pray. If that is not what usually happens, then we assume that it is nifaas in the sense that she should stop praying. If she stops praying, then it turns out that it was not nifaas, then in this case we say that if she makes up the prayers she has missed, this is good, and if she does not make them up, there is nothing wrong with that because she acted on an assumption.

And Allâh knows best.

Islam Q&A
Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid
Djazaak Allahoe gairan

06-10-2010, 21:41

Citaat door Al-Iskandariyah:
Nu je het zegt..!



Ts: Moge Allah het voor je vergemakkelijken!


Amien