Bekijk volle/desktop versie : Alleenreizende vrouwen......niet toegestaan in de islam



Pagina's : [1] 2 3

18-12-2002, 16:07
a salaamoe3alaikoem....

Een tijdje geleden vroeg wij aan mijn ouders(mijn zus en ik dan) of we dit jaar inschallah in de vliegtuig naar marokko mochten gaan....en mijn ouders vonden dat wel goed.

Maar nou had ik het er gister met mijn pa over...en ik zei dus dat we al in januarie konden boeken want dan zouden we veel keus hebben wat data betreft....en toen kreeg ik te horen [GLOW=deeppink]DAT HET HARAM IS VOOR EEN VROUW OM ZONDER MAHRAM TE REIZEN.... [/GLOW]
mahram (broer, oom enz... mannen waar je niet mee mag trouwen)

Mijn vader zei de keus ligt bij jullie....
Dit heb ik dus niet geweten, maar ik vind het wel heel erg jammer want het is namelijk niet zeker of mijn broer wel vrij krijgt anders kon hij wel mee.....

Ik vind dit heeeeeel erg jammer...want je gaat alleen een vliegtuig in en een vliegtuig uit....met een auto kan ik het me wel voorstellen als je denkt aan pech onder weg enz... En nou weet ik dus ook zeker dat we niet alleen zullen gaan mits een van mijn broers mee kan...en ik hoop dat dat mogelijk is want ik ben al veel eerder met mijn examens klaar....

maar nou vroeg ik me af of er dames zijn die alleen reizen....
Ik ken er wel veel vandaar dat ik ook dacht dat het was toegestaan is de islam.


18-12-2002, 16:10


zelfs naar mekka reizen, waar de vrouw veiliger is, is haram laat staan naar maroc

18-12-2002, 16:11
ik dacht dat het enkel haram was als een vrouw ALLEEN reist,maar met je zus of iemand anders denk ik het niet.

18-12-2002, 16:12
Wie wil me dagelijks vergezellen in mijn reis van en naar werk?

Groet,
Marocana

18-12-2002, 16:14



Citaat:
Origineel gepost door Marocana
Wie wil me dagelijks vergezellen in mijn reis van en naar werk?

Groet,
Marocana
ik ben lief



































































































maar ook sneaky

18-12-2002, 16:15

Citaat:
Origineel gepost door Marocana
Wie wil me dagelijks vergezellen in mijn reis van en naar werk?

Groet,
Marocana
niet getreurd ,shaytaan is steeds aanwezig

18-12-2002, 16:15

Citaat:
Origineel gepost door Marocana
Wie wil me dagelijks vergezellen in mijn reis van en naar werk?

Groet,
Marocana
wat wil je hiermee zeggen. Als je ergens niet eens ben kan je wel wat meer typen. Niet iedereen snapt jou "grappen"

En ik snap wat je bedoel.

18-12-2002, 16:16
Question:


What is the ruling on a woman travelling without a mahram because her work requires that of her?

Answer:

It is haraam because the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “No woman should travel without a mahram.” This was narrated by Ahmad from the hadeeth of ‘Abd-Allaah ibn ‘Abbaas (may Allaah be pleased with him) in his Musnad. Even if her work requires that of her, we say that if she cannot find a mahram then she should not travel.


I’laam al-Musaafireen bi Ba’d Aadaab wa Ahkaam al-Safar wa ma yakhuss al-Mallaaheen al-Jawwiyyeen by Shaykh Muhammad ibn Saalih al-‘Uthaymeen, p. 13 (http://www.islam-qa.com

18-12-2002, 16:29

Citaat:
Origineel gepost door Toufik19
niet getreurd ,shaytaan is steeds aanwezig
Hahahaha............

18-12-2002, 16:30

Citaat:
Origineel gepost door Toufik19
niet getreurd ,shaytaan is steeds aanwezig
shaytan loopt mee en inspireert 'jou' en de twee engeltjes noteren alles..

18-12-2002, 16:31

Citaat:
Origineel gepost door Toufik19
Question:


What is the ruling on a woman travelling without a mahram because her work requires that of her?

Answer:

It is haraam because the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “No woman should travel without a mahram.” This was narrated by Ahmad from the hadeeth of ‘Abd-Allaah ibn ‘Abbaas (may Allaah be pleased with him) in his Musnad. Even if her work requires that of her, we say that if she cannot find a mahram then she should not travel.


I’laam al-Musaafireen bi Ba’d Aadaab wa Ahkaam al-Safar wa ma yakhuss al-Mallaaheen al-Jawwiyyeen by Shaykh Muhammad ibn Saalih al-‘Uthaymeen, p. 13 (http://www.islam-qa.com
DUS MET ANDERE WOORDEN.. MIJN REISJE NAAR MAROKKO MET DE VLIEGTUIG GAAT NIET DOOR... ???


LIEFS TANGAWIA

18-12-2002, 16:32

Citaat:
Origineel gepost door PerfectTangawia
DUS MET ANDERE WOORDEN.. MIJN REISJE NAAR MAROKKO MET DE VLIEGTUIG GAAT NIET DOOR... ???


LIEFS TANGAWIA
Ik wil wel meegaan als je ticket voor me betaal

18-12-2002, 16:41



Citaat:
Origineel gepost door RaZer
Ik wil wel meegaan als je ticket voor me betaal
echt waar....................? yes ik hem een metgezel. he bedankt dat je dit wil doen he.. haha


liefs tangawia

18-12-2002, 16:44

Citaat:
Origineel gepost door RaZer
Ik wil wel meegaan als je ticket voor me betaal
O NEE DUS TOCH NIET.....??? JIJ MAG NIET MEE... JE BENT GEEN FAMILIE VAN MIJ.. EN IK MAG ALLEEN MET FAMILIELEDEN GAAN MET WIE IK NIET MAG TROUWEN.. ZOALS: MIJN OOM OF ZO..
DUS NEE DAN HOUDT JE GRATIS RIESJE NAAR MAROKKO NIET DOOR..

ECHT HEEL JAMMER....... :toink:


LIEFS TANGAWIA

18-12-2002, 16:46

Citaat:
Origineel gepost door RaZer
Ik wil wel meegaan als je ticket voor me betaal

Pagina's : [1] 2 3