Bekijk volle/desktop versie : Onderzoek naar criminaliteit onder jongeren?



05-10-2010, 14:24
Assalaamoe aleikoem warahmatoeallahie,

Ik heb dit jaar op mijn stageplaats de opdracht gekregen om onderzoek te doen naar de toenemende criminaliteit onder jongeren in mijn stad.

Er is voornamelijk een toename onder Marokkaanse jongeren geconstateerd. Ik moet onderzoeken wat de oorzaak is, zodat ik aan de gemeente aanbevelingen kan doen. Ik wil graag in contact komen met mensen die ook zo'n soort onderzoek hebben gedaan naar de oorzaak of risico's die er zijn voor jongeren om af te glijden. Advies of tips zijn ook welkom.

Ik wil ook weten of er mensen zijn die de moskee hebben betrokken bij het oplossen van dit maatschappelijk probleem? Zo ja, hoe en hoe waren de ervaringen?

Barakallahoe fiekoem.

06-10-2010, 14:40


Wa alikoum selaam!

In welke stad woon je?

06-10-2010, 15:50

Citaat door Moslima81:
Assalaamoe aleikoem warahmatoeallahie,

Ik heb dit jaar op mijn stageplaats de opdracht gekregen om onderzoek te doen naar de toenemende criminaliteit onder jongeren in mijn stad.

Er is voornamelijk een toename onder Marokkaanse jongeren geconstateerd. Ik moet onderzoeken wat de oorzaak is, zodat ik aan de gemeente aanbevelingen kan doen. Ik wil graag in contact komen met mensen die ook zo'n soort onderzoek hebben gedaan naar de oorzaak of risico's die er zijn voor jongeren om af te glijden. Advies of tips zijn ook welkom.

Ik wil ook weten of er mensen zijn die de moskee hebben betrokken bij het oplossen van dit maatschappelijk probleem? Zo ja, hoe en hoe waren de ervaringen?

Barakallahoe fiekoem.


Ik heb een aantal criminologische vakken gedaan zo'n twee jaar terug en toen ook wat kleine onderzoeken moeten doen. Ik zal eens kijken of ik nog wat heb liggen thuis. Ik herinner me sowieso dat ik toen iets heb gedaan over risicofactoren onder Marokkaanse jongeren!

Ik kom bij je terug.

07-10-2010, 12:33
Barakallahoe fiekoem voor jullie reacties.....

07-10-2010, 12:33


Barakallahoe fiekoem voor jullie reacties.....